Gå til innhold

Bremseklosser til BMW F30 M-sport


krizy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har dere noen tips til hvilke bremseklosser jeg trenger til min BMW F30 m/m-sport? Jeg har ikke så god peiling på dette og derfor har jeg sendt mail til mange ulike nettbutikker uten respons (gsbildeler, bsbildeler osv).

Hva er det som f.eks gjør at noen bremseklosser er mye rimeligere enn andre? Er kvaliteten såpass dårligere? F.eks på gsbildeler så har man bremseklosser til 2,3k mens på bsbildeler har man bremseklosser til 300-500 kr, selv om det er uoriginale varer begge steder.

Kan dere linke meg produkter av grei kvalitet til en grei pris? Blir utrolig forvirret av å se på nettsidene når det står oppført Bremsesystem og alt mulig annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, macrorain skrev:

Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å benytte originale? 

Og har du sett denne? 

 

Videoen er jo laget av BMW selv, så helt upartisk er det neppe, men greit å ikke velge det billigste du finner. :)

Bremseklosser er nok ikke et riktig sted å spare penger, derfor tenkte jeg å forhøre meg med dere om det f.eks er forskjell på BMW sine bremseklosser kontra Bosch/febi osv. Jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, men når min lokale bmw forretning skal ha 13,000 kr for å bytte 4 bremseklosser så må man nesten sjekke andre steder :P

 

Ønsker gjerne anbefalinger til gode bremseklosser, til en grei pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av prislisten til Bilia at det koster 4500kr å skifte klosser på alle fire hjul på E90 (generasjonen før din 3-serie), kan umulig være nevneverdig dyrere på F30. Så her må du ha fått feil pris eller blitt misforstått. Bytte av skiver også på alle fire hjul koster 10500, så kanskje det er det du har fått pris på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, macrorain skrev:

Det kan vel umulig stemme. Har du M-sport bremsene (blå kalipere)? 

Ja det har jeg. Forrige gang skulle samme verksted ha 7,000 kr for å bytte en knirkeforing.
Edit: Jeg har en kamerat som kan montere bremseklossene for meg så gjør heller det og sparer en del penger på det. Men hvilke klosser trenger jeg?

Takk for svar.

Endret av krizy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, macrorain skrev:

Bytte verksted? Eller bor du 20 mil fra neste alternativ?

Er et stykke men er nok verdt å forhøre meg med de ja :)

Men tenker da jeg at jeg kjøper originale bremseklosser og får en kamerat av meg som er mekaniker til å montere de, er da gsbildeler beste sted å kjøpe fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, krizy skrev:

Er et stykke men er nok verdt å forhøre meg med de ja :)

Men tenker da jeg at jeg kjøper originale bremseklosser og får en kamerat av meg som er mekaniker til å montere de, er da gsbildeler beste sted å kjøpe fra?

Gsbildeler er sikkert fint ja. Da er det i teorien bare å dytte inn regnr ditt så får du opp riktige klosser. Jeg dobbeltsjekket for moroskyld med min bil (jeg har også msport bremsene), og den viste riktig skivestørrelse foran (større en originalt) hos gsbildeler, så det ser ut til at den klarer å vise riktige deler mtp msportbremsene. Klossene er heller ikke like på msport vs de vanlige bremsene. 

Klossene som kommer opp var riktignok grådig dyre, 4700kr. :shock: 

Jeg ville kanskje googlet litt og funnet  et rimeligere sted å kjøpe.

Delenummer på de originale msport klossene: 

34116865460 (foran)
34216850570 (bak)

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, macrorain skrev:

Ser (etter å ha googlet litt) at endel anbefaler EBC Yellowstuff også, men de er ikke gratis de heller. Gruer meg til jeg må ha nye bremser. :)

Koster å være kar, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...