Gå til innhold

Hvor mye kan man gjøre før garanti ryker?


Bmwf30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en ganske så ny F30, kjøpt ny i Norge for noen måneder siden og da naturligvis med 5 års garanti

Hva kan man egentlig gjøre med denne bilen før denne garantien ryker?

Har lyst til å bytte skitlys, da jeg synes disse er for svake og gule.

I tillegg kunne jeg tenkt meg de nye M Performance baklyktene, da må jo også disse byttes riktignok.

Da tenker jeg på fabrikkgarantien, vil den ta skade av at jeg bytter og holder på selv?

Forstår det vel kanskje slik at visst noe av det jeg har satt inn ryker så dekker ikke garantien dette (feks ebay skitlys enheter). Baklyktene er jo originale BMW lykter men ettersom jeg eventuelt gjør dette selv så faller vel alt av garanti bort på dette feltet uansett

Fint med litt innspill her for de som har det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger / forhandler må påvise at eventuelle endringer du har gjort negativt  påvirker det du ønsker å få utbedret på garantien. De kan feks ikke nekte deg å ta motorfeil på garantien fordi du har byttet skiltlys. Hvis du får problemer med dårlig kontakt til baklys etter å ha byttet disse, vil du derimot neppe få det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så betryggende å vite før man eventuelt går løs å bytter litt småting 🙂! 

Trodde visst man tuklet med det elektriske, som i dette tilfelle ville vært å byttet skiltlys og baklykter så forsvant garantien for hele bilen men da har jeg missforstått kraftig her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde gå bra det, men min skepsis til ordet garanti er stor. Snakk med forhandler/selger og få det bekreftet. Helst svart på hvitt også! :P Det kan virke unødvendig, men man må jo ha alt på papiret for å komme igjennom med noe som helst i dag :| 

Kjedelig om forhandler slår seg vrang når lysmodulen tilfeldigvis gir seg om 4 år også står man der og sier: "Jamen, du sa jo at!..." :D 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bækkmann skrev:

Dette burde gå bra det, men min skepsis til ordet garanti er stor. Snakk med forhandler/selger og få det bekreftet. Helst svart på hvitt også! :P Det kan virke unødvendig, men man må jo ha alt på papiret for å komme igjennom med noe som helst i dag :| 

Kjedelig om forhandler slår seg vrang når lysmodulen tilfeldigvis gir seg om 4 år også står man der og sier: "Jamen, du sa jo at!..." :D 

Haha, ja kan nok være greit å få det bekreftet ja. 

Saken er jo heller den at jeg trodde at hovedgarantien på bilen gikk bort om jeg ordnet med skiltlys selv, for da har man jo antageligvis "tuklet med det elektriske" som de antageligvis ville kalt det om det skulle bli noe ut av dette 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...