Gå til innhold

E91 feilkode 003FF0 Air mass measurement


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

har fått byttet EGR ventilen etter at den begynte og tulle. Samtidig ser jeg at den to ganger har lagt feil kode 003F0 Air mass measurement. Har koden en sammenheng, eller må jeg begynne og tenke på ny luftmengde måler. Luftfilteret skal byttes på service om ikke fryktelig lenge, om det kan ligge noe der.

Bilen det er snakk om er en 09 E91 320d x-drive Touring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hvis EGR ikke åpner så blir luftmengde "for høy" fordi du skal ha 20% eksos blandet med frisklufta og når EGR ikke åpner gis det dermed plass til mer friskluft og luftmengdemåler måler høyere luftmengde enn forventa. 

Jeg ville i hvert fall ha sletta meldingen nå når du har fått bytta EGR og sett om den kom tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Eivind320x skrev:

Hei dere :)

har fått byttet EGR ventilen etter at den begynte og tulle. Samtidig ser jeg at den to ganger har lagt feil kode 003F0 Air mass measurement. Har koden en sammenheng, eller må jeg begynne og tenke på ny luftmengde måler. Luftfilteret skal byttes på service om ikke fryktelig lenge, om det kan ligge noe der.

Bilen det er snakk om er en 09 E91 320d x-drive Touring. 

Har du slettet adapsjoner på airmass-system etter å ha byttet EGR-ventil? Må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...