Gå til innhold

Valg av Solfilm


minim
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken solfilm er det folk bruker å legge? Og hvem har den beste å legge (les best utgangspunkt for en amatør)? 

Jeg har forsøkt å legge 5% filmen til biltema (169kr for 76x300), men har en liten følelse av at den sikkert ikke er noe bra kvalitet på og derfor blir vanskelig å legge. Jeg sliter med at den lett krøller seg og ikke krymper nok på ruten når jeg varmer den for å få bort "fingers". Har lite erfaring med film, men med krympestrømper for elektro kabler så merker jeg at proff strømpene vi brukte på jobb krymper sikkert 2-3 ganger så mye som biltema sine gjør og de holder seg bedre. Kan det tenkes at en proff solfilm også krymper mer og er lettere å legge en biltema sin? I tilfelle hvem sin og hvor får man kjøpt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte solfilm fra http://www.solfilmhalvpris.dk før ca 5 år siden. Brukte det på min e39. Veldig lett å legge på alle ruter foruten om bakluka.

Jeg heller er ikke noe ekspert, men synes filmen krympa tålelig bra på slike fingers som du sier. Kunne varme den opp flere ganger på samme plass/område. Det gikk å legge hele bakluka i ett stykke, men tok endel tid med varmepistolen.

Har ikke noen annen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat på detailers at biltema/bilxtra filmene ikke burde varmes og det står ikke noe om varming i manualen som lå ved heller så den er kanskje ikke beregnet for det. Skal sjekke ut den siden  fra danmark, men hadde igrunnen håpet på å finne noe her i området :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...