Gå til innhold

Varsel


bimmergrl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

denne kom opp på bilen min i dag. Hva kan dette være og vil det bli dyrt? Har ikke mulighet til å ut med mye penger akkurat nå og lurer på hvor farlig det er å kjøre med denne varselet? Har null peil på bil og kommer meg ikke på verksted ennå pga ferie. Sto i boken at oppstart ikke mulig men bilen går som ei kule..

IMG_0479.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Skal søke litt på denne siden.
Men det koster vel ikke mer enn 1000-1500 for å ta en diagnosetest hos et godkjent verksted for å lese av feilkoden (årsaken til varsellyset).

Har selv en varselsymbol (Trekant med utropstegn i midten på det vedlagte bildet).

Merker at motor "fusker" litt når den er kald (prøver å slå seg av). Men når den blir varm, funker det som normalt.
Har nettopp fått byttet motorolje, luftfiltere, og plugger uten at det hjalp.

Skal kjøre den på V-power istedenfor Blyfri 95 for å se om det hjelper.

IMG_5048.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke om at det er den "fuskende" motoren som får den trekanten til å lyse :(
Det er nok spyleveske, og har nettopp hatt den på EU-kontroll og gikk gjennom med 0 feil.

Får bestille en time hos BMW verksted for å ta diagnose for å lese av feilkode.
Det koster ikke mer enn 1500,- hos Furubakken bilverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips Reef89.

Skal gjøre som du sier før jeg kaster bort 1500 kroner på en diagnose test som kanskje ikke vil synliggjøre noen feilkoder.
For å løse "motor fusk", skal jeg prøve med STP bensintilsetning.

Har fått tips om at det skal hjelpe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for lite spyleveskenivå. Fant det ut ved å følge instruksjonene dine Reef89 :-D.
Fylte på mer spyleveske og trekanten forsvant.

Når det gjelder at motor "fusker". Med dette mener jeg at etter turtallet flytter seg mellom 0,5 og 0,6 o/min (500-600 omregninger i min) når motor er kald. Men blir stabil og står helt stille når motor blir varm.
Snakket med en venn av meg som sa at det er ganske normalt og anbefalte å bruke STP bensintilstening for å se om det hjelper.
Gir en tilbakemelding på om den har noe virkning når jeg har prøvd det. Sikkert kjekt å vite det for noen andre på dette forumet :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.7.2017 at 7.50, danskiii skrev:

Flere her på forumet kan ta diagnose, ta gjerne å bruk søkefunksjon. Samt sikkert også greit å spørre på bimmers of norway på facebook, flere som nok gjerne hjelper der.

Da prøver vi! Noen i Telemark som kan hjelpe meg med dette?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symbolet betyr at rattlåsen er defekt på et eller annet vis. Antagelig har den hengt seg i ulåst stilling, siden bilen fortsatt kan kjøres. Kan være software, men kan også være at du må bytte dyrere ting. Få det sjekket hos en proff.

 

Ang fusking, så har vel du N52 eller N53-motor. Disse er notoriske for feil på coil og dyser, hvilket igjen gir diverse fuskesymptomer. BMW kjørte tilbakekalling på disse bilene en god stund pga dette. Går du til et merkeverksted finner du fort ut om det fortsatt ligger en "åpen" aksjon på din bil. (Du er muligens uansett for sen for å få dette dekket da. I hvertfall 100%).

Det er ikke normalt at disse fusker, hverken når de er kald eller varm. Igjen: Få det sjekket. Uten skikkelig diagnose blir det bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...