Gå til innhold

M47D20 motorstopp


ImP4ctz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1999-modell 320d, og for noen dager siden fikk jeg uten noen form for forvarsel motorstopp mens jeg var ute å kjørte. Motoren har ikke villet starte siden.

 

Det jeg vet så langt:

Alle sikringer er OK.

Ingen relevante feilkoder.

Det kommer diesel til dysene.

Ingen ulyder før motoren stoppet, eller når startmotoren går.

Motoren har gått  240000 km.

 

Hvis noen har forslag til hva jeg kan undersøke, eller har en teori om hva som kan være galt, setter jeg stor pris på all hjelp!

På forhånd takk

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

136 hesteren eller 150 hesteren du har? På min 136 stoppet den også plutselig, fordi matepumpa ikke hadde strøm. Sjekk sikringene til denne, og at den er i orden/får strøm/trekker det den skal av ampere. Men aller først er det enkleste å ta ut dieselfilteret fra beholderen og se om det står i diesel eller om det er tørt. Er det tørt, tyder det på feil i matinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evopower skrev:

136 hesteren eller 150 hesteren du har? På min 136 stoppet den også plutselig, fordi matepumpa ikke hadde strøm. Sjekk sikringene til denne, og at den er i orden/får strøm/trekker det den skal av ampere. Men aller først er det enkleste å ta ut dieselfilteret fra beholderen og se om det står i diesel eller om det er tørt. Er det tørt, tyder det på feil i matinga

Har sjekket alt av sikringer, og det kommer diesel helt frem til dysene. Og det er 136hk det er snakk om ja.

Endret av ImP4ctz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å ha anskaffet bmw scanner 1.4, har jeg tatt en ny diagnose for å kontrollere resultatet fra verkstedet som tok den opprinnelige diagnosen. Legger ved resultatet her, i håp om at noen med god peiling kan ha en ide om hva som kan være feil.

Skjermbilde 1.JPG

Skjermbilde 2.JPG

Skjermbilde 3.JPG

Skjermbilde 4.JPG

Skjermbilde 5.JPG

Skjermbilde 6.JPG

Skjermbilde 7.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ser som relatert til at motoren stopper, er therminal oil level sensor. Et kjapt google søk viser at noen har opplevd at ved feil på denne sensoren, får bilens ecu beskjed om å kutte, slik at man skåner motoren tilfelle den er oljetom. Men jeg kan ikke garantere dette.

Videre kan du jo også få målt trykket på dysene. Du kan ha diesel frem til dysene, men ikke nok trykk. Da er det som regel defekt hovedpumpe.

Dieselfilteret er rent og skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...