Gå til innhold

318D Xdrive F31, tilleggsvarmer/webasto el.??


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Audi/VW har dette på mange biler, men vet ikke hvordan BMW har gjort det.

Er det noen form for tilleggsvarmer som standard på disse bilene 318d Xdrive (2014)?

Kjekt med tidsur,fjernkontroll eller styring med mobil!.

Koster jo skjorta å ettermontere:-(

 

Ser det er Defa på noen, men jeg foretrekker heller dieselvarmer:-)

 

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, bmwfan skrev:

Audi/VW har dette på mange biler, men vet ikke hvordan BMW har gjort det.

Er det noen form for tilleggsvarmer som standard på disse bilene 318d Xdrive (2014)?

Kjekt med tidsur,fjernkontroll eller styring med mobil!.

Koster jo skjorta å ettermontere:-(

 

Ser det er Defa på noen, men jeg foretrekker heller dieselvarmer:-)

 

Prøver å finne det samme til min, men dessverre koster det skjorta, ja.. Hadde den kunne integreres med iDrive, ville det koste ca 30 laken. Ta kontakt med Høiden Bil- og båtelektro i Moss, eventuelt Heatco i Oslo, de kan nok hjelpe deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:-)

Ja, det er dyre saker for litt varme!

Får sjekke litt rundt, men begrensa hvor mye penger jeg gidder å legge i det, selv om det er luksus å ha på vintern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bmwfan skrev:

Takk for tips:-)

Ja, det er dyre saker for litt varme!

Får sjekke litt rundt, men begrensa hvor mye penger jeg gidder å legge i det, selv om det er luksus å ha på vintern!

Enig, men jeg har allerede betalt forhandler for at de skulle fikse dette, og den ledningen er ganske upraktisk når jeg ikke parkerer hjemme.. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 1.8.2017 at 16.02, bmwfan skrev:

Helt sant!

Får vurdere det litt etter hvert.

Sjekk med din forhandler nå, etter at min oppdaterte sin ETK (delenummersjekk eller noe), dukket det opp et originalt sett for ettermontering fra Webasto, så hos meg blir det installert om litt under to uker. :) Fortsatt ingen hyggelig pris, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra, da kan du gå vintern varmt i møte:-

Men prisen på dette ender vel alikevel på mellom 20k og 30k?

Det er uaktuelt å betale dette for meg:-)

Sjekket med GS, og de skulle ha ca. 30k, de hadde montert på en tilsvarende bil tidligere. Men jeg har ikke sjekket opp om det i det hele tatt er mulig å få til bilen min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bmwfan skrev:

Det var bra, da kan du gå vintern varmt i møte:-

Men prisen på dette ender vel alikevel på mellom 20k og 30k?

Det er uaktuelt å betale dette for meg:-)

Sjekket med GS, og de skulle ha ca. 30k, de hadde montert på en tilsvarende bil tidligere. Men jeg har ikke sjekket opp om det i det hele tatt er mulig å få til bilen min.

 

Det stemmer, ble dyrt, men det betalte jeg for da jeg kjøpte bilen, bare glad det endelig har løst seg. Skulle bare ønske jeg hadde vett på å gå for en DEFA-løsning i stedet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Det stemmer, ble dyrt, men det betalte jeg for da jeg kjøpte bilen, bare glad det endelig har løst seg. Skulle bare ønske jeg hadde vett på å gå for en DEFA-løsning i stedet. :wink:

Åå, er du ikke fornøyd?  Synes Defa er litt trasig system ift. en dieselvarmer, men så lenge jeg har varm bil til og fra jobb så er egentlig det helt greit😉

Kan jo fort være mer vedlikehold og kostnader med en dieselvarmer, ihvertfall med en eldre type, og hvis den har gått med korte tidsintervaller ofte, men ellers så synes jeg det er helt supert.

Jeg har webasto på en Volvo V70 12 modell som jeg prøver å selge for tiden, det har fungert problemfritt så lenge jeg har hatt bilen, styring fra app på mobil, ganske så luksus😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwfan skrev:

Åå, er du ikke fornøyd?  Synes Defa er litt trasig system ift. en dieselvarmer, men så lenge jeg har varm bil til og fra jobb så er egentlig det helt greit😉

Kan jo fort være mer vedlikehold og kostnader med en dieselvarmer, ihvertfall med en eldre type, og hvis den har gått med korte tidsintervaller ofte, men ellers så synes jeg det er helt supert.

Jeg har webasto på en Volvo V70 12 modell som jeg prøver å selge for tiden, det har fungert problemfritt så lenge jeg har hatt bilen, styring fra app på mobil, ganske så luksus😊

Joda, men mulig jeg ikke var klar nok: Burde kostet mindre enn 30k å få Webasto montert i bilen. Når den er på plass vil den kunne styres fra app, blir bra. Det jeg mente er at DEFA koster opp mot 8K ferdig installert, de siste 22K kunne jeg brukt på noe annet. Men jeg kommer nok til å være overhappy så fort jeg får tatt i bruk Weastoen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fupsaker skrev:

Joda, men mulig jeg ikke var klar nok: Burde kostet mindre enn 30k å få Webasto montert i bilen. Når den er på plass vil den kunne styres fra app, blir bra. Det jeg mente er at DEFA koster opp mot 8K ferdig installert, de siste 22K kunne jeg brukt på noe annet. Men jeg kommer nok til å være overhappy så fort jeg får tatt i bruk Weastoen. :)

Ok,da skjønner jeg! Men fornøyd blir du nok, deilig å komme til snø/isfri bil, og sette seg inn i 20 grader☀️☀️

Ser at Heatco i Oslo ikke tar inn personbiler lengre til installasjon av dieselvarmere, mulig jeg hører med de i Moss, så har jeg hvertfall gjort det, sånn i tilfelle det skulle være "kjempebillig"😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bmwfan skrev:

Ok,da skjønner jeg! Men fornøyd blir du nok, deilig å komme til snø/isfri bil, og sette seg inn i 20 grader☀️☀️

Ser at Heatco i Oslo ikke tar inn personbiler lengre til installasjon av dieselvarmere, mulig jeg hører med de i Moss, så har jeg hvertfall gjort det, sånn i tilfelle det skulle være "kjempebillig"😀

Hehe, Høiden Bil- og båtelektro er fantastisk serviceminded og gjør det nok gjerne, men forvent ikke en veldig lav pris. Arbeidet tar to dager ca, det alene er jo en vesentlig kostnad. Og delene er jo ikke akkurat gratis.. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...