Gå til innhold

Tidsriktige skilt på bil som ikke er veteran


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spurte Statens vegvesen om det var mulig å få tidsriktige skilter til en bil som bare er 20 år gammel. Det ser tross alt litt kjipt ut med ny type skilt på en gammel bil, men det var no-go.

 

Hvordan løser man det? Kjipt som bare fy med "feil" skilter når man prøver å holde bilen 100% original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Lator lager skiltet til bilen om den ikke er 30 år er det egentlig ikke lov, 

 

Jeg har kjørt med slikt "tidsriktig" skilt i 3 år nå uten problem selv om bilen ikke er 30 år. Ingen har klaget på EU kontroll eller noe. Jeg måtte ha de gamle for st de skulle passe i skilthullet på bilen. Bestilte så lite som mulig fra Lator og kappet av 1 cm i bunn da jeg fikk det. De nye skiltene er for store, og der var det et helvete om jeg kappet i skiltet så den svarte rammen rundt ble brutt eller fjernet sa vegvesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Sjøbuse sier - hadde akkurat samme problem som han. Har selv et slikt "falskt" Lator-skilt bak på min 26 år gamle bil, og fikk 2er feil på forrige EU-kontroll. Noe av problemet er at BT ikke er konsekvente på dette med skilter og godkjenning, og at det varierer fra distrikt til distrikt. Registrering og godkjenning av f.eks amcars mtp skilt foran/bak er helt bingolotto og fingern i lufta selv i 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjøbuse skrev:

Selv om Lator lager skiltet til bilen om den ikke er 30 år er det egentlig ikke lov, 

 

Jeg har kjørt med slikt "tidsriktig" skilt i 3 år nå uten problem selv om bilen ikke er 30 år. Ingen har klaget på EU kontroll eller noe. Jeg måtte ha de gamle for st de skulle passe i skilthullet på bilen. Bestilte så lite som mulig fra Lator og kappet av 1 cm i bunn da jeg fikk det. De nye skiltene er for store, og der var det et helvete om jeg kappet i skiltet så den svarte rammen rundt ble brutt eller fjernet sa vegvesenet. 

Jeg fikk beskjed hos vegvesenet om å bestille skilter hos lator til min, så kan ikke stemme dette.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "gamle" skilter på flere av bila mine , jeg henvendte meg til bt ang dette , å da var det bare å ikke ta ut de nye skiltene , så ble jeg henvist til skiltfabrikken i bergen (el hva det var,bynner å bli et par år sia så husker ikke helt)   Å de hadde ingen ting med bt sånn sett , ringt de å bestilte skilt , aldri fått no påpakk på det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 4.8.2017 at 23.38, danskiii skrev:

Jeg fikk beskjed hos vegvesenet om å bestille skilter hos lator til min, så kan ikke stemme dette.

Det står jo også på Lator sine sider at bilen må være 30 år. At vegvesenet ikke vet hva de driver med er jo ikke noe nytt :PIMG_1754.thumb.PNG.55bbc26dd4ccbb7a0a0c36730ee5b283.PNGIMG_1756.thumb.JPG.22dab19fe2c82284e2b226e6dea2b42b.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjøbuse skrev:

Det står jo også på Lator sine sider at bilen må være 30 år. At vegvesenet ikke vet hva de driver med er jo ikke noe nytt :P

Ja nå er nå min 40 år da så kan vel være noe der :)

Men det er nå ikke noe direkte "krav" om oppdaterte skilt skulle du ha en bil som ikke er klassifisert som veteran såvidt jeg har lest meg frem til.. Kan jo som alltids ta feil.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, danskiii skrev:

Ja nå er nå min 40 år da så kan vel være noe der :)

Men det er nå ikke noe direkte "krav" om oppdaterte skilt skulle du ha en bil som ikke er klassifisert som veteran såvidt jeg har lest meg frem til.. Kan jo som alltids ta feil.

Ingen krav å bytte til nye skilt, men har du byttet til mye skal egentlig bilen være veteran for å få de gamle igjen. Har en 98 modell bil med de originale skiltene ennå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...