Gå til innhold

Banekjøring Bmw Ccn


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi! Synes det er så lite info om banekjøringene til Bmw Ccn. Ser det bl.a er kjøring på Våler om 1 mnd.. 

Hvor mye kjøretid er det? Og er det fritt frem med drifting eller er det kun sporkjøring? Evt. Som med e30meet hvor det er 30 min av hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå, for oss som liker og herje litt utpå banen så er det egentlig særs dårlig med Bmwccn? Er det noen man kan prate med i klubben som kan fortelle litt hvordan oppsettet blir?

Jeg kunne virkelig tenkt meg ned og kjørt. Men det er 7 timer hver vei. Og om det kun er sporkjøring og jeg har 3 sett "spinnedekk" jeg vil få brukt opp.. Så er det jo litt kjedelig. Blir fort lei av sporkjøring når dekka er ubrukelige.

Hvorfor kan man ikke ha litt av hver? Jeg er på ingen måte en pro verken drifter eller sporkjører med min originale bil med 321 hk. Men er jo artig og få leika seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Sååå, for oss som liker og herje litt utpå banen så er det egentlig særs dårlig med Bmwccn? Er det noen man kan prate med i klubben som kan fortelle litt hvordan oppsettet blir?

Jeg kunne virkelig tenkt meg ned og kjørt. Men det er 7 timer hver vei. Og om det kun er sporkjøring og jeg har 3 sett "spinnedekk" jeg vil få brukt opp.. Så er det jo litt kjedelig. Blir fort lei av sporkjøring når dekka er ubrukelige.

Hvorfor kan man ikke ha litt av hver? Jeg er på ingen måte en pro verken drifter eller sporkjører med min originale bil med 321 hk. Men er jo artig og få leika seg litt :)

En av grunnene til at det ikke er litt av hvert er at det blir syyykt mye gummi på banen når mange drifter og da ødelegger mye for oss som vil kjøre spor. Festet blir dårlig, dekkene blir ødelagt og bilen blir full av gummi rester som sitter godt fast i lakken.

De fleste som reiser på treffet til BMWCCN ønsker ikke de tingene. Håper ikke BMWCCN ødelegger treffene med å gi driftere mere tid. Dere drifterer kan kose dere på E30Meet også kan vi som liker å kjøre sport kose oss på BMWCCN treffene. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fidelio skrev:

Jøss.... 

Du ser at jeg ikke var i nærheten av like krass og nedlatende som deg? Allikevel tok du deg nær når jeg snudde argumentet (og brukte med vilje dine egne ord og ordlyd).... ikke rart det er mye syting fra driftererne når perspektivet ikke er større enn det.

 

Skulebollen; Hør med Jan-Åsmund Bondhus for eksempel. Han har god kontroll på treffene. Og det er litt av hvert, men sist var som nevnt drifting flyttet til slutten av dagen sånn at ikke man skulle kaste bort tid på rengjøre banen i under vanlig kjøretid, eller alternativet som Øyvind skisserer.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TRF-Racing skrev:

Du ser at jeg ikke var i nærheten av like krass og nedlatende som deg? Allikevel tok du deg nær når jeg snudde argumentet (og brukte med vilje dine egne ord og ordlyd).... ikke rart det er mye syting fra driftererne når perspektivet ikke er større enn det.

 

Skulebollen; Hør med Jan-Åsmund Bondhus for eksempel. Han har god kontroll på treffene. Og det er litt av hvert, men sist var som nevnt drifting flyttet til slutten av dagen sånn at ikke man skulle kaste bort tid på rengjøre banen i under vanlig kjøretid, eller alternativet som Øyvind skisserer.

Nå valgte jeg å stoppe etter "Jøss..." men ser at det du skriver bare bekrefter hva jeg mener om deg. Jeg svarer ikke som en drifter, jeg svarer som en tilskuer. E30MEET er en annen liga totalt sett. Om du vil fortsette din usmakelige talemåte og ordlegging så send meg en pm 👍

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på både BMWCCN sine treff og E30Meet sine flere ganger. for de som kjører spor synes jeg BMWCCN er helt perfekt. de som vil kjøre drifting er nok E30Meet mer rett. jeg synes også jeg fikk mye mer kjøretid på BMWCCN sine treff en E30 Meet. synes det ble alt får mye venting og tull på sist E30Meet. mye av grunnen var jo og vente på Drifting biler som sto rundt om. Begge treffene er bra på sine måter og negative på andre måter. men på Våler har de brukt og sperre av nye banen så de som vil kjøre drifting kan kjøre der. så om de gjør det som i fjord får de som skal drifte like mye tid da de har sin egen banedel og kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fidelio så bra at du i alle fall er ærlig... "det jeg mener om deg". Koselig og ryddig forhold til diskusjonen. Har jeg diskutert med deg før siden du har så sterke negative meninger? Det funker heller ikke å dra "jeg valgte å stoppe" kortet når du åpenbart ikke gjorde det. Har ikke noe behov for å kaste bort tid på pm med slikt noe fjas. Tenke seg til å bli fornærmet over noe så tullete som mitt første svar til deg.... som inneholdt dine egne ord og din egen ordlyd.

 

Tilbake til kjøring og kjøretid, så er jo de fleste enige og har samme oppfatning av begge treffene. +1 til carlhaakon.

Jeg har selv opplevd å bli stoppet fra å kjøre spor (som jeg hadde betalt for) på e30meet i oppsatt spor tid fordi "man måtte tenke på tilskuerne som synes drifting er kulere å se på".... seriøsiteten er til å ta å føle på. Ryddinga etter driftenere tar tiden fra spor kjøring etc... Derfor, perfekt for driftere, ikke for spor. Som igjen, de fleste er enige om og har samme oppfatning av. BMW CCN er nok dog ikke så ille for driftere det heller, i alle fall ikke på Våler der hvor de (som Carlhaakon påpeker) ofte har fått hele bane 3 for seg selv hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

@Fidelio så bra at du i alle fall er ærlig... "det jeg mener om deg". Koselig og ryddig forhold til diskusjonen. Har jeg diskutert med deg før siden du har så sterke negative meninger? Det funker heller ikke å dra "jeg valgte å stoppe" kortet når du åpenbart ikke gjorde det. Har ikke noe behov for å kaste bort tid på pm med slikt noe fjas. Tenke seg til å bli fornærmet over noe så tullete som mitt første svar til deg.... som inneholdt dine egne ord og din egen ordlyd.

 

Tilbake til kjøring og kjøretid, så er jo de fleste enige og har samme oppfatning av begge treffene. +1 til carlhaakon.

Jeg har selv opplevd å bli stoppet fra å kjøre spor (som jeg hadde betalt for) på e30meet i oppsatt spor tid fordi "man måtte tenke på tilskuerne som synes drifting er kulere å se på".... seriøsiteten er til å ta å føle på. Ryddinga etter driftenere tar tiden fra spor kjøring etc... Derfor, perfekt for driftere, ikke for spor. Som igjen, de fleste er enige om og har samme oppfatning av. BMW CCN er nok dog ikke så ille for driftere det heller, i alle fall ikke på Våler der hvor de (som Carlhaakon påpeker) ofte har fått hele bane 3 for seg selv hele dagen.

Vi har diskutert tidligere. Du er like hårsår her som i virkeligheten. Ref Våler 2015. 

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fidelio, jeg _aner_ ikke hvem du er, eller hva du prater om. Om denne diskusjonen er en personlig vendetta fra deg, som åpenbart handler om meg og ikke denne tråden, burde du ikke da sendt en pm som du prata som varmt om selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, carlhaakon skrev:

Jeg har kjørt på både BMWCCN sine treff og E30Meet sine flere ganger. for de som kjører spor synes jeg BMWCCN er helt perfekt. de som vil kjøre drifting er nok E30Meet mer rett. jeg synes også jeg fikk mye mer kjøretid på BMWCCN sine treff en E30 Meet. synes det ble alt får mye venting og tull på sist E30Meet. mye av grunnen var jo og vente på Drifting biler som sto rundt om. Begge treffene er bra på sine måter og negative på andre måter. men på Våler har de brukt og sperre av nye banen så de som vil kjøre drifting kan kjøre der. så om de gjør det som i fjord får de som skal drifte like mye tid da de har sin egen banedel og kjøre på :)

Det høres jo veldig bra ut dette :)

Da blir det og reise ned uten og tenke så mye på å ha gode spordekk :)

Er enig i at det ble litt rot på e30 meet.. Spes på lørdagen. Men sånn blir det vel bare når det er så mye folk..  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skulebollen skrev:

Det høres jo veldig bra ut dette :)

Da blir det og reise ned uten og tenke så mye på å ha gode spordekk :)

Er enig i at det ble litt rot på e30 meet.. Spes på lørdagen. Men sånn blir det vel bare når det er så mye folk..  

 

 

ja ble det, angrer på at jeg ikke kjørte torsdag og fredag bare der. lørdagen var bare kaos. men ellers meget bra treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min så ut som den hadde vært med i krigen etter E30meet (kjørte fredagen) , men det var kalkulert inn da jeg vet hvordan det blir med annenhver spor/drift! Merket helt klart at første heatet på dagen var best når banen var rein. Men er nok som dere nevner over her at CCN er best for spor og E30meet er best for drift! E30meet er vel totalt sett et mye større treff enn CCN treffene da mtp varighet, antall biler og ikke minst folka som de har klart å få med (Cecotto osv). Skjønte vel og at det hadde vært litt uheldige situasjoner på E30meet sist, men når du fyrer i veien et så stort treff så vil det alltids dukke opp endel feil folk! Jeg fant blant annet ut at jeg snakket med en av de mer berytede skurkene i bilmiljøet på tur ut fra Rudskogen :shock: Men alt i alt, gode treff på hver sin måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...