hsd

530d - (u)familiebil

37 innlegg i dette emnet

Postet (redigert)

Var litt usikker på om å orke å lage tråd på denne i det hele tatt, blande den inn i hovudtråden, men er mye nytt med e39 så tenkte det er like greit å ha denne tråden å spør i kontra å lage topicer :) Har dilla med denne litt siste uka etter den ble henta forrige helg, men har no blitt noen timer uansett. Avtalte derimot kjøp for ei stund siden, så fikk planlagt en del, så hadde vell egentlig ganske klart for meg når den først ble hentet.

På grunn av både motorbytte planer på e36 inkl godkjenningsprosess og ønske om å bevare det jeg har gjort der under litt mere for rust bestemte jeg meg egentlig tidlig i vår for at litt mere praktisk bruksbil var på sin plass. Denne skal tjene som traktor, og ble overtatt fra en som tok bilen som mellomlegg på en annen. Har hatt en del forskjellige eiere siste åra, så var litt spent men er egentlig postivit overaska selv om den har rusla over 308k km. E36n var "kun" gått 198k når jeg tok den over, men såg ut som ett dass iforhold selv med kun 2 eiere ( uten bilinteresse). Virker derimot som selv om det har vert en del eiere her, og bilen har vert såkalt stancemobil virker det også som den har hatt eiere som har holdt den noe lunde i bra teknisk stand. 

Var å titta på den for litt siden, verfifiserte at den var blå slik som avtalt og bestemte meg egentlig for at denne skulle drages til gards. (for det er kun blå bil jeg driver med)

 Neida, fikk ett bra inntrykk av bilen. :) men hovudpunktene var vell egentlig at den var original m-sport, 530d og at den er godkjent senka og ( og det store og) at den er godkjent med style 95 ( 225/35/19 på 9" og 255/30/19 på 10", så her kan jeg kjøre litt strekk med god samvittighet :) ) Får nok med SVV både med e30n og e36n framover, så dette er kjempegreier.

 

Utstyrslista er vell ganske standard for litt mere motoriserte e39, men for ein stakkar som er vandt med e36 er vell dette å omtale som en liten revolusjon i hverdagskomfort.

S210 Dynamic stability control
S227 Sport suspension+lowered+ride-height
S235 Towing hitch, detachable
S249 Multifunction f steering wheel
S261 Side airbags for rear passengers
P337 M Sports package
S339 Shadow-Line
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S434 Interior surface aluminium
S473 Armrest front
S481 Sports seat
 
Vehicle options
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S555 On-board computer V with remote control
S663 Radio BMW Professional
S676 HiFi speaker system
S710 M sports steering wheel, multifunction
S715 M Aerodynamics package
S775 Headlining anthracite
S785 White direction indicator lights
S788 BMW LA wheel, Individual
L801 National version Germany
 
Vehicle options
S863 Retailer Directory Europe
S879 On-board vehicle literature German
S970 Business Package
 
Vehicle options
S202 Steptronic
S470 Isofix-System
S520 Fog lights
S548 Kilometer-calibrated speedometer
S851 Language version German

På veg hjemover på prøveskilt grunna manglende PKK.

IMG_1201.thumb.JPG.131f516696aed744928730412134051f.JPG

Rett på bukken

IMG_1206.thumb.JPG.950e09608a76d2e290e340deaa68f4a4.JPG

IMG_1210.thumb.JPG.c001d7286be1363e6fa301185cf3aea4.JPG

IMG_1229.thumb.JPG.f87fa4378b825e0e587db7d01c257586.JPG

 

Skrudd opp coilovers fremme til godkjent høyde, ca 32cm fra bue til nav forran. ellers er det montert E39 M5 bremser med originale flytende skiver med alucenter. ( som er skamdyre nye) så det er jo flott for min del som setter pris på slike modifiseringer. Tenker å montere E39 M5 bak til neste år siden klossene bak er slitt ca halvvegs no.

IMG_1264.thumb.JPG.f4ea311f1db8f973713aca3bcf09b73c.JPG

Blir vell blåst og lakka blå i nyere M-sport stil når jeg får tid

IMG_1216.thumb.JPG.936e3cbd3eaed76ae0e8ea4d5e96eb60.JPG

 

IMG_1221.thumb.JPG.56ecb59f4ddf4b8df6ebd29caf5e9ea0.JPG

Dette kunne vell kanskje vert reddet, men liker at bremser er 100%. Maler man over har man heller ikke kontroll på hva som skjer under. ( viste seg forøvrig at det var særs mye dårligere på plasser som var umulig å se før demontering. )

IMG_1224.thumb.JPG.9f9e5c472235c5577874acb0aa690b32.JPG

Var egentlig bare påpeka det ene, men var så pass greit å bytte her på E39 at eg bytta begge helt fram til org skjøten. Siden blårussen av en tysker som designet den særdeles servicevennlige rørruta over over bl.a bakstilling ble dem omdirigert inn i hjulhuset og forbi reservehjulsbrønnen. Det var faktisk en kamp bare å få ut de gamle.

IMG_1231.thumb.JPG.f694ab2d2b1491996207ffd222fab48b.JPG

Bruker kobbernikkel rør, slik vi slipper å klamre så mye som med kobber. ( og slipper den fæle fargen :) )

IMG_1212.thumb.JPG.d04027485c98252cc6bbdfee6379689e.JPG

Falseverktøy fra biltema innkjøpt, og gjorde falsinga av de noe hardere kobbernikkel røra til en lek. Dette verktøyet anbefaler jeg faktisk, syns det fungerte over all forventing kontra de billige 300kr setta jeg har brukt før. Legger dobbelfals/bubble flare som en drøm.

IMG_1236.thumb.JPG.b247c8a863dbdd62932bb6d785d125bb.JPGAll

 

Alle org skruene i klammera var rusta ved hodet, så dem knakk med en gang man var borti med skrutrekker. Så måtte lage nye alle helt frem.

IMG_1241.thumb.JPG.d68f80e8ce176284c5aac561d809f0db.JPG

Ikke helt fornøyd inne i hjulhuset, skulle lagt det litt finere men la om ruta litt lengre bake midt i bøyinga så det ble litt kort i forkant. men det er heldigvis traktor og ikke m3n :)

IMG_1237.thumb.JPG.2750fff47b0cb4d801bc29e63a52e401.JPG

IMG_1240.thumb.JPG.91cbba78659dab136d6a1d50f66e105d.JPG

Smører alle karroseriskruer inn med 2 komponents zink grunning for å slippe rust i borringer.

IMG_1234.thumb.JPG.bb348042504c5120a57f8fb74fd9f408.JPG

Holdt på å rota under der, og såg det var litt svart rundt inn på IC så da tok nyskjerrigheten overhånd. Kom 2-3 oljedråper ut, så er nok ganske normalt for en gammel sliter men tok å rensa den når eg først holdt på.

IMG_1243.thumb.JPG.66967981906e4d045f7725536d0c6126.JPG

IMG_1248.thumb.JPG.07b38de57450cb7a59024ca458d8b08e.JPG

2-3 timer med diesel. Fikk også sjekka at den var tett og open, til mere man vet til mere kontroll har man ved evt fremtidig feilsøking :)

IMG_1253.thumb.JPG.c84fdb99948fe30806b5063d72c955eb.JPG

IMG_1254.thumb.JPG.c067de055a3245747de9c041feaa1031.JPG

Vasket deretter med 3 bokser bremserens og luft for å få bort både dieselfett og fremmedlegemer utvendig i ribbene.

IMG_1256.thumb.JPG.5bbbbcab94908b7bbdee479f10df0aa5.JPG

IMG_1257.thumb.JPG.a6277875b08ef6902e253659178fd61c.JPG

Montert litt stereo kvelden før PKK. Kassa ble egentlig spesiallagd til e36n, 60L lukka kasse i 22m MDF, Gladen SQL Extreme 15". Trolig midlertidig Mosconi AS200.2 som leverer 1000wrms i 2 ohm og er klasse AB. Skal prøve å finne ei litt mere praktisk løsning på sub fremover. Har litt bilstereointeresse, så planen er å få ha det litt her og gjøre det en del enklere i e36n. E39 er også veldig lette å få til bra lyd i siden dem er så godt dempet fra fabrikk. Skal ikke mye til før det blir bra :)

IMG_1288.thumb.JPG.9edd2b7177fcfa5860f91d1466015099.JPG

Kappa ut pyntedeksel, frest ut sirkel med fals for å skjule monteringsflensen til subben. Trekt i alcantara.

IMG_1348.thumb.JPG.c221eb1f66c4e8fb21d9b6741e429c86.JPG

IMG_1349.thumb.JPG.62ff80357d238cc5fc63fed3f8166a10.JPG

IMG_1350.thumb.JPG.d6f0b43d2396a25b65fbd5a539761b32.JPG

IMG_1362.thumb.JPG.16aef8833d337e01755c2757661c03e9.JPG

ellers litt prøvemontering av vegen videre. Blir ikke noe bra lyd av ferdigløsninger, så her blir alt av original stereo over tid koblet ut og erstattet av komponenter med fokus på lydkvalitet/SQ.

Focal FPS 4 kanaler som skal ta seg av mellomtone og diskant.

IMG_1290.thumb.JPG.622264e2aa9e600519694a7e4bc23a8f.JPG

ellers ble det ett lite jubelrop når eg fant noe som egentlig var på handlelista, biltema AHM 95ah. Har ett mindre i e36n, veldig fornøyd med de her.

IMG_1280.thumb.JPG.efbe63fad4be9e622fac08d0d86b598f.JPG

Litt som gromgutta på treffa har balltre og ninjasverd under panseret har jeg derimot min egen vri ( kanskje litt på grunn av defekte dempere )

IMG_1351.thumb.JPG.23f6f6dfbb77cd144dc6e46a53222adf.JPG

IMG_1355.thumb.JPG.0a5b6fa33a10bd3fc5ec4904d2a18d04.JPG

IMG_1357.thumb.JPG.f88dcb00df27b54c90d206612cd1d98c.JPG

 

 

ellers egentlig den største visuelle løftet bilen har fått så langt. Gravde dem gamle langt ned langt ute i skogen så ingen andre skal få misbruke dem.

IMG_1272.thumb.JPG.8bc4bbf5e69622bea185d922f044805c.JPG

IMG_1303.thumb.JPG.b8c322eb2ceeb8a434f006f555989a51.JPG

Uoriginale faceliftnyrer fra KOED, passform overaskendes bra :)

SIMG_1306.thumb.JPG.fad4ff0adb97e334cbc538c5731d9ae5.JPG

PKK.

Forrige eier byttet:

- Framdempere til nye supersport (  godkj fra før )

- Bakhjulslager

- Nye bosch M5 klosser

+ bremserøra eg bytta.

Litt som med små unger og tannlege, må man alltids love med premie dersom det ikke blir grining så ting blir på stell.

IMG_1311.thumb.JPG.ba28da903dcee353de1beb044fbec338.JPG

Seglet rett igjennom PKK uten problemer :)

IMG_1308.thumb.JPG.bbb9ad6795df8398c1ed5338e11c3d41.JPG

ordner seg for snille biler :)

IMG_1316.thumb.JPG.9f5c42b5f149a6b18ab2d4cd6b654b58.JPG

Benyttet prøveskilta til å faktisk utføre transportoppdrag nummer 2 ved å hente verdens styggeste pakke fra Koed.

IMG_1297.thumb.JPG.2ea000696b05f1be9353942c0fedbc01.JPG

ble jo nesten skremt når postdama kom med den her fra bak disken.

IMG_1299.thumb.JPG.b7311ef9bd52341fd439ec6beda24a07.JPG

IMG_1298.thumb.JPG.62d6adde57f67610ebcdc87943e0e2c1.JPG

men Koed leverer varene som alltids, uten tvil! Litt småbrunt, men i perfekt brukstand original eksos til en særs rimelig penge.

IMG_1315.thumb.JPG.c50c3746fa534f997c1e3a2580461880.JPG

Litt brunt som nevnt, og siden jeg har lært at denne varmelakken er rimelig bortkasta tid så blir det montert as is. Heldigvis skal rusta jammen meg få jobbe ei stund før dem har gnagd igjennom dette. ( og om 10-15 år kan jeg heller bare kjøpe enda ett nytt anlegg fra Koed - det koster jo bare 3-4 spraybokser med lakk uansett :) )

IMG_1314.thumb.JPG.7a857be8be97eaaccfd69809a488456d.JPG

Bukk tur nummer 2

IMG_1319.thumb.JPG.16ba8a20ffbb4bd926f26920094ba957.JPG

er vell kanskje en del på min alder som snur seg litt no, men eg orker rett og slett ikke sånt bråk i en 5 serie. :)

IMG_1321.thumb.JPG.355447831eda69947966f334d28a9a76.JPG

Vil noen ha den for en grei pris, er det bare å kontakte :)

IMG_1324.thumb.JPG.7600167c703327e5ad83ec4fad04feea.JPG

IMG_1322.thumb.JPG.103638da436273d3f0f686c14405ca56.JPG

 

Anlegget kom sikkert fra 2 forskjellige biler, så måtte til med litt småjustering.

IMG_1325.thumb.JPG.5b7e048edec57d7aa0b8c5813fad50e8.JPG

noe som går veldig greit med utstyret i orden :)

IMG_1326.thumb.JPG.1eb213a9aed711f9ae4d9af31ac2265c.JPG

IMG_1327.thumb.JPG.61e11490aef57f7f4115af0228649e0a.JPG

Skøyta med hylse fra biltema som passet meget bra.

IMG_1328.thumb.JPG.86cd48ee5eb6a583fc91c37c077b74b1.JPG

IMG_1330.thumb.JPG.ab6e214447f7dbe91d862a6ebff56617.JPG

Det eg derimot ikkje hadde tenkt på, var at også bakre opphenget trolig var/er byttet. Passet ivertfall ikke, så da måtte det litt triksing med patentbånd til. Skrudde bare ned hele branketten, borra opp båndet til Ø8mm og bolta rett i brankettfestet.

IMG_1331.thumb.JPG.ee8a654bda1282ae2dbd1d0cb3591057.JPG

IMG_1332.thumb.JPG.979a014f473ca6e3b7fd37e7328b3729.JPG

Fornøgd med både tilpasning og lyd med tanke på det ble gjort for 800kr og litt over en arbeidstime.

IMG_1333.thumb.JPG.2ecbcb66736615f7ed1a83c5ca227ae5.JPG

IMG_1334.thumb.JPG.8a3b6cf0d6408e4541b61bc2bf7d0af5.JPG

Rundet av å montere viftekappe eg fikk med.

IMG_1336.thumb.JPG.af7dd94f34cd9a32d4c0ca550115e7a4.JPG

Litt shining, detailing er noe eg desverre har komt frem til desverre ikke er helt meg, så det blir det ikke så mye skriving om. men man gjør det man må.

IMG_1293.thumb.JPG.1496bf5e09fd88a3767e348b83cb5ec8.JPG

IMG_1388.thumb.JPG.a93247a2fccfc862dd2baf23ec6551bf.JPG

 

Hjula eg sverga på aldri skulle i mitt eie er ivertfall komt i hus, så dem må nok bli vinterhjul. Blir nok bare å sandblåse dem å lakke hele greia sølv i oem finish. Orker ikke polert kant på bruksbil.

IMG_1397.thumb.JPG.b29066a1dcac919dbf8d4efdc8e3609a.JPG

IMG_1402.thumb.JPG.c7fb199e5b025a161d1607887b6b23b0.JPG

IMG_1403.thumb.JPG.f9f9e4a29b6e61360e4d299cc6c4e767.JPG

 

IMG_1389.thumb.JPG.8eacedea2c047dea5ca190f7d0dc4bf6.JPG

IMG_1407.thumb.JPG.531469e86953b5318be897a6ca41e7ef.JPG

IMG_1408.thumb.JPG.39dbb994f5fdfa82861c8d32454bfd8c.JPG

IMG_1411.thumb.JPG.d870a37a2b81d7251d09e3d90b4e505a.JPG

IMG_1409.thumb.JPG.a80e32ca1dbf7f3d647278f9be5eb200.JPG

IMG_1414.thumb.JPG.a13b93493c601e5144b4d6644db7a1d3.JPG

Brukt denne sugeren i maange år, men såg ikke før i dag at den er lagd av Foma. Fant den slengt borti ett hjørne på lokale avfallsverket for sikkert 10 år siden, bytta bryter og så blei det liv :D

IMG_1412.thumb.JPG.a349c95c6514bf0efed44479bd55644c.JPG

Skulle hatt seg ei polering, men hadde ikke pads. men fikk følgendes prosedyre så får det holde frem til neste vår:

1. Prickbort

2. Sterk surfex hd blanding

3. Iron X.

4. Håndvask

5. Swissvax Concorso. ( Megs greia ble kastet)

Innvendig ble egentlig alt reingjort med Scholl spam. Blitt veldig glad i Spam, fungerer særs bra til småvasking, og spessielt til grovrengjøring av skinninteriør før f.eks Swissvax leather care kit. Synest sluttresultatet av dyprensen til Swissvax fungerer bedre når det aller værste er fjerna med spam først. men dette interiøret er så dårlig at jeg ofrer ikke noe leather care kit på dette. Blir bytta ved anledning da det er hull i førerstol. Ellers fikk det meste seg ei runde med Chemical guys silk shine dressing.

IMG_1415.thumb.JPG.fe49a99e6a784c1c9028127e2754caaf.JPG

Er vell egentlig fornøyd med bilen nå, skal ha meg nye Hakkapelita på rondellene før vinteren og prøve å få den på Mercasol understellsbehandling siden den er ganske bra for rust under nå. Ett jekkfeste er tatt, resten ser bra ut. Ikke meninga at det skal være noe showbil, men en grei og kjekk bruksbil som jeg ikke trenger å være så redd for. ( Samtidig som den er i bra teknisk stand og kan stolest på)

 

IMG_1416.thumb.JPG.933bf7a708c35c6100ed927805cce1d8.JPG

IMG_1418.thumb.JPG.66ed3c7205638e98f5904076d93239ab.JPG

IMG_1424.thumb.JPG.0d4493d5d8f635ee7790425b7d56587f.JPG

Siste som ble gjort var å bende tilbake nivåsensorene bak da de var vridd for å få mere senk bak. Er nok justert på lufta til godkjente 32cm senter/hjulbue, men var ca 29cm. Ikke orker jeg å være redd for kontroll på bruksbil, men den må også tåle litt traktorveg bokstavelig talt.

Så dem ble vridd tilbake til org. Så nå er det ca 32cm forran og bak, noe som er det som står i vognkort. ( og som eg egentlig syns er ei heilt ok høyde visuelt sett også, litt lavere enn org m-sport. )

IMG_1433.thumb.JPG.7da8d4e06375c5211b51d630a36d0184.JPG

IMG_1434.thumb.JPG.6ed69c00eeea11cbfef05e6c17d052a5.JPG

 

Før fra bakkenivå:

IMG_1431.thumb.JPG.9cc45cfdab80365a70fa89bea4e8410c.JPG

Etter

IMG_1432.thumb.JPG.e0bf0623a6cde6e0bb3c13cc9acfa036.JPG

IMG_1443.thumb.JPG.9b285c39a5b029101bda1a890332a818.JPG

IMG_1445.thumb.JPG.07e951b607eb58712acee41131f37105.JPG

 

 

 

 

Redigert av hsd
danskiii, Jokkke, lagunilla and 14 others liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott E39! Så veldig hel og fin ut. Dog litt interessant at du går motsatt vei enn folk flest, men hver sin smak :) Følger med her. 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Riktige nyrer og den så jo ikke gæren ut i lakken etter litt "detailing" :D 

hsd liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fin e39 .

Her har du gjort masse riktig uten tvil.

Og veldig du fikk vekk den grusomheten av en dieselstuss.:).

Nydelig ble det når du fikk tatt en detailer runde på den og.

Her må du pøse ut updates.

Gøy tråd :)

hsd and Marius2002 liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

3 hours ago, Gabz said:

Gratulerer med flott E39! Så veldig hel og fin ut. Dog litt interessant at du går motsatt vei enn folk flest, men hver sin smak :) Følger med her. 

Bilen er jo fortsatt den høyda som egentlig er noe av det laveste man får godkjent, har rett og slett ikke tolmodighet til å ha noe maurslukerbil som må geleides over alt av hindringer hver dag. Slikt har skal jeg ha M3n til med Intrax og köhler race eksos. Trur høgda blir særs bra når eg får på 19" og som nevnt er jo den godkjent med dekk og felg den egentlig ikke burde vert godkjent med fra svv sin side :) Skal man ha en grei org 530d som ikke er svart eller grå og org m-sport må man jobbe med det man får tak i.

Tenker å ta igjen en del på det tekniske som nevnt, med bl.a m5 bremser bak og er allereie i dialog med TRF. Er i dag fjerna katt og ukjent tuning, men vil opp ett steg ekstra. Er derimot ei automatkasse som både slurer og gjør litt slik den selv vil, så må finne ut av om det blir å prøve å flushe, bytte kassa eller rett og slett bare sette strek for å  bygge om til manuell. Planen var egentlig uansett bare å bygge om, men siste uka har egentlig den automaten vokst litt på meg.

ellers blir det ikke noe store endringer framover da jeg faktisk skal prøve å holde meg litt igjen på denne selv om det er mye jeg har lyst til. ( foreksempel e39 m5 lsd ombgging eller wavetrac/quaife, individual brunt interiør, custom 3 delte type 3 acs og masse andre ting som heller må prioriteres bort til m3 deler :) ) Har ett litt grommere frontsett som skal inn, så skal kopiere løsningen på 6.5" i dørtrekk som Nautiluz ofte bruker på e39. Kjøpte også en større pakke med han som stort sett er komt inn allereie som eg glemte no.

Redigert av hsd
Jokkke, Ingvaldsen and BjornarHS liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ser absolutt den. Høres for øvrig ut som veldig fine planer :) Manuell 530D er rått iallefall, men blir bra med tuning uansett. Auto er jo digg av og til det også i bruksbil, er jo egentlig tunge cruisere dette her.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som en grei brukstralle dette her, titta litt på 530d selv før jeg endte opp med en 118d istede :shock: (fornuftig på litt annet vis)

Vi skal ikke skryte på oss å ha de beste veiene her i distriktet, og du som meg bor jo noe utenfor allfarvei der det er enda verre, så halvveis fornuftig høyde er jo bare greit (Ikke det, jeg får jo helt ny vei nå :-D). Synes den sitter pent slik den er nå, og kombinert med flott farge og felger er den ikke akkurat vondt å se til!

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

@hsd - Dette ser ut til å gå rette veien. Nøyaktig lik bil jeg er på jakt etter, men å finne en original 530d M-Sport i godt stand innen for landets grenser er vel som å finne nålen i høystakken. Følger utviklingen!

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

7 hours ago, asv said:

Ser jo ut som en grei brukstralle dette her, titta litt på 530d selv før jeg endte opp med en 118d istede :shock: (fornuftig på litt annet vis)

Vi skal ikke skryte på oss å ha de beste veiene her i distriktet, og du som meg bor jo noe utenfor allfarvei der det er enda verre, så halvveis fornuftig høyde er jo bare greit (Ikke det, jeg får jo helt ny vei nå :-D). Synes den sitter pent slik den er nå, og kombinert med flott farge og felger er den ikke akkurat vondt å se til!

Greit med litt høyde, her ligger jo det ofte 10 +++++ cm snø på veiene også siden det ikke er noe prioritert område om vinteren også, og trur høyda som nevnt blir heilt ok med 19"

1 hour ago, Peak said:

@hsd - Dette ser ut til å gå rette veien. Nøyaktig lik bil jeg er på jakt etter, men å finne en original 530d M-Sport i godt stand innen for landets grenser er vel som å finne nålen i høystakken. Følger utviklingen!

Er glad for jeg endte opp med e39 faktisk, det blei ganske spontant for eg leita no faktisk etter gammal Hilux i samme prisklasse. men etter litt fintenking om det var verdt å ofre absolutt all komfort og kjøreegenskaper for de 2 gangene det er praktisk i året blei det heldigvis fornuft. Spleisa også på minigraver med fadern med en av største tyssehengerene for litt siden, så med hengerfeste og 2t vekt er jo dette egentlig ganske praktisk også. Samme farge som min den ene der, egentlig ganske identisk totalt sett også. Topazblue metallic. Jeg var egentlig kun på jakt etter blå eller rød.

 

Redigert av hsd

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hvor fant du denne bilen? Kan ikke si jeg observerte den på Finn.no.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

30 minutes ago, Peak said:

Hvor fant du denne bilen? Kan ikke si jeg observerte den på Finn.no.

Ble handlet på svartemarkedet med litt godt gammeldags mas :)

Redigert av hsd

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Fin bil. Lov å henge litt bak med på denne, var avtagbar krok?

 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Peak said:

Hvor fant du denne bilen? Kan ikke si jeg observerte den på Finn.no.

Ja, så skal melde meg på hengerlappen til våren med bondhus tenkte eg :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Flott e39 dette her :) liker at du gjør den mer brukervennlig, og dermed gir den flere år å leve. Altfor mange e39 blir litt for mye rånete. Og god teknisk stand holder du den i også, veldig bra! Liker planene med manuell og sperre bak, da blir disse bilene fullt brukande om vinteren også. Min e39 er litt for glad i å spinne kun på det ene hjulet, men ASR gjør en god jobb likevel. Men med en mekanisk diffbrems så vil systemet ha mindre behov for å kutte motorkraften og man får en bedre og tryggere framferd :)

Saltkjelen and Peak liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, hsd skrev:

Ja, så skal melde meg på hengerlappen til våren med bondhus tenkte eg :)

Får spørre om grupperabatt for bimmers medlemmer, for jeg er også svært interessert i å få en bokstav til på førerkortet :-P

Synes forøvrig at E39'ene jeg hadde var passe grei på vinterføre til rwd og automat å være, dog hadde jeg gode piggdekk som hjelper på en hel del.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.