hsd

530D - (u)familiebil

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Ingvaldsen said:

Skjedd noe nytt her da ? :D 

Bare dagdrømming desverre, sliter med tidskabalen. Bilen har derimot fungert bra hele sommeren. Det nærmer seg derimot pkk, må bytte litt småtterier til det som topplager og skiltlys bak. Blir å levere den tidlig, dukker det opp noe mere i forstilling blir det å bytte alt samtidig.

Skal kjøpe inn dekslene som mangler under også så er ivertfall decat downpipen litt skjult. Bytte alle trykkslanger pga dem svetter litt. Intercooler lekker litt olje, så den skulle vell også vert bytta. Prøve å legge om veivhusventilasjonen for å få litt mindre olje inn uansett. 

Må derimot få sandblåst og lakket alle dørkanter nede inne neste friperiode så jeg ikke havner helt bakpå rusten. Jekkfestet er blitt utsatt til våren, men dem er så pass bra det ikke er noe stress. 

Ellers er det nye hakka 8 på veg, som skal på bbs rc301. 225/45 på 8,5 18" litt stort, men håper det går greit med litt ekstra bakkeklaring. 

Her på prøvetur etter at jeg fikk ordna ut i 2 store vakumlekkasjer til egr ventil ( blenda )og ventilen som styrer vakum til motorfester. Begge ut fra den forgreningen som også går til ladetrykks regulatoren.  Bilen har økt forbruk fra 8.8 til 1.2 på kjørekomp i det siste, så litt spent på om det blir bedre. Går ivertfall mye friskere, bare automaten som holder igjen alt. 

8FC3EC8E-C588-4CA1-9724-B46AA2AC5BC0.thumb.jpeg.4232000080e9e2cfb411e62fcb5fb212.jpeg

3794E9F0-5F2F-4C6C-8A03-386D48199817.thumb.jpeg.1cfe6c363384cae5ab71ec4f76370d9f.jpeg

Endret av hsd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Skulebollen said:

Du får jo grommere vinter enn sommeroppsett på denne da 😅👍

Skal jobbe bra for å finne likare hjul for 5 lapper ivertfall :) litt usikker på om det blir bra på ett tungt dråg av en e39 derimot. Syns dem passer best på typ 3 serie egentlig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde rc300 og rc301 på min e39 sedan. Og eg har vertfall ikkje sett meir kledelige hjul til den bilen😅 fikk dei godkjent i vognkort og takket vere Tuv papir fra BBS 😊

Legger ved et dårlig bilde. Litt usikker om dette var før eller etter spacere. Hadde veff 2cm spacere fremme og likevel var dei innom, massive frambuer på e39😅

post-64812-0-24754800-1425916926.jpg

Endret av Skulebollen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive