13 innlegg i dette emnet

Hei!

Kjøpte nylig en bmw 320d, bilen starter ikke. har en misstanke på dieselpumpen. noen som har noen erfaringer? hvordan er det og bytte disse? 

 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har gjort det enda, så anbefaler jeg å begynne med ett ord som starter på d og slutter på iagnose. Hvis du har gjort det, så anbefaler jeg å laste opp feilkoder her. 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Blir i morgen, har ikke sett på bilen enda. forrige eier som sa at han trodde det var dieselpumpe :) 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

feilkodene var: 

46D3 - control unit, internal 4

4B90 - rail-pressure monitoring on engine start 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om pumpa gir nok trykk til dysene ved hjelp av manometer :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Feilkode 4B90 kan jo være feil på railtrykk giver, diesel pumpe, kanskje en ventil på dieselpumpe eller høy indre lekkasje på dyser.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Evopower skrev:

Sjekk om pumpa gir nok trykk til dysene ved hjelp av manometer :)

Er ikke det litt farlig da? Har man manometer med så mye måle område da?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Offshore instrumenter funker :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Det holder med 2-300bar. Man kobler bort railsen og setter manometer dit istedet og kjører starter. 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Passelig tungvindt måte å gjøre det på da....

Dersom vi først skal være "grøftekanten auto", og ikke bare kjøre på at diagnoseapparat (som koster mindre enn det manometeret), så er sensoren som sitter i railen en enkel 0-5v 1800bar sensor. Den er lineær i området 0,5-4,5V, og 0,5= 0bar 4,5v=1800bar.

Det er dog viktig å få med seg at sistnevnte ikke sier noe om hvor feilen ligger.

Evopower liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Det hender de i grøftekanten driver både med hydraulikk og har diagnoseapparat....   Det er litt tungvint å måle med manometer på en M47 da innsug er i veien, men på andre commonrailmotorer kan det være en kjapp metode for å utelukke pumpe når motor ikke vil starte. 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

har målt trykket på systemet via diagnoseaparat, er ca 300-500 bar. så det kan nesten ikke være det som er feilen?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.