Gå til innhold

Hvor mye koster hva, og hva har folk tilsalgs?


RebbRacing
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har nå bestemt meg for å kjøpe meg en bil. Jeg har da lyst å vite litt hva prisene ligger på så jeg kan tilpasse meg disse. 

Bilen jeg er interessert i er typen: 

* E30 325i M-tech 

Denne bilen ser jeg ikke ofte på finn, så jeg aner derfor ikke hva de går for. Fant da ut at jeg kunne spørre dere Bmw guruer for hjelp.

Lurer også på hva Alpina e30 liggger prismessig? Og er det noen i Norge?

Hva med Hartge e30 og 325IS? Lurer også på hva disse ligger på prismessig.

Tilleggspørsmål: Er det noen som har en bil som de vil selge? Av desse modellene? Legg gjerne ved informasjon til meg som er helt ny i ''felten''.. Takk!

 

Endret av MRasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre modellene enn 325i med mtech tror jeg du må til utlandet for å finne. Jeg tipper de ligger mellom 2-400+ avhengig av stand og modell. 325is er nok billigere.

325i med mtech er veldig variabel i pris. Mtech2 (altså facelift) er dyrere enn mtech1 (preface). Prisene avhenger veldig av kmstand, hvilken stand bilen er i, spesielt kosmetisk, om stylingen er orginal, og om bilen kom med stylingen fra fabrikk.

Min oppfatning er at mtech koster fra under 100 til 200+.

De siste og dyreste e30ene jeg kjenner til som har vært solgt er:

den grønne facelift til baklie med chromebur.

ståle wenaas sin blå

samt jørgen lie sin røde med hartgestyling. Alle tre gikk for 200+ så vidt jeg vet.

Du finner sikkert bilder hvis du søker på navn og e30. De er ganske profilert alle tre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hawkon88 skrev:

De andre modellene enn 325i med mtech tror jeg du må til utlandet for å finne. Jeg tipper de ligger mellom 2-400+ avhengig av stand og modell. 325is er nok billigere.

325i med mtech er veldig variabel i pris. Mtech2 (altså facelift) er dyrere enn mtech1 (preface). Prisene avhenger veldig av kmstand, hvilken stand bilen er i, spesielt kosmetisk, om stylingen er orginal, og om bilen kom med stylingen fra fabrikk.

Min oppfatning er at mtech koster fra under 100 til 200+.

De siste og dyreste e30ene jeg kjenner til som har vært solgt er:

den grønne facelift til baklie med chromebur.

ståle wenaas sin blå

samt jørgen lie sin røde med hartgestyling. Alle tre gikk for 200+ så vidt jeg vet.

Du finner sikkert bilder hvis du søker på navn og e30. De er ganske profilert alle tre.

 

Hei! Tusen takk for infoen! Skal søke litt rundt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal se på biler, så må du være skikkelig kritisk. Bak understellsmassen kan det være skjulte rusthull. Som regel er hullene ti ganger større enn hva du tror når du finner et,- og finner du et, kan du være sikker på at det er hvertfall 3 til, selvom du ikke finner de.

Med mindre bilen har vært totalrenovert, med all understellsmasse fjernet, eller bilen er importert fra et land med mye varme, har bilen rust. Uansett hva selger sier.

Ikke stol på de som importerer e30 og ikke har eid bilen selv i flere år før salg. Mange som er useriøs.

Kjøp deg noen bøker om restaurering og "buyers guide" av e30. Vel verdt pengene. En del selges på ebay.

Og de som har gjort mye arbeid på karosseriet uten å kunne vise bilder, har med stor sannsynlighet ikke gjort en skikkelig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hawkon88 skrev:

Når du skal se på biler, så må du være skikkelig kritisk. Bak understellsmassen kan det være skjulte rusthull. Som regel er hullene ti ganger større enn hva du tror når du finner et,- og finner du et, kan du være sikker på at det er hvertfall 3 til, selvom du ikke finner de.

Med mindre bilen har vært totalrenovert, med all understellsmasse fjernet, eller bilen er importert fra et land med mye varme, har bilen rust. Uansett hva selger sier.

Ikke stol på de som importerer e30 og ikke har eid bilen selv i flere år før salg. Mange som er useriøs.

Kjøp deg noen bøker om restaurering og "buyers guide" av e30. Vel verdt pengene. En del selges på ebay.

Og de som har gjort mye arbeid på karosseriet uten å kunne vise bilder, har med stor sannsynlighet ikke gjort en skikkelig jobb.

Tusen Takk, veldig hyggelig å legge ved litt info til meg.. Er somsagt helt ny i ''felten''! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...