Gå til innhold

Kjøp av F21. Driftsikkerhet osv.?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Fruen skal ha ny pendlebil.. Og jeg har fått henne bort fra A3 og innpå 1 serie :P budsjettet er 130-150 om man strekker strikken litt.. 

Er det noe spesielt utstyr man bør se etter som disse bilene "må" ha? Jeg klarer ikke komme på annet enn xenonlys og CC. Og at dab+ er en klar fordel 

Hvordan er driftsikkerheten på 116-18d motorene? Hun kjører 40k i året så holdbarhet er viktig. Rekner med regkjede styret bmw har slitt med er ordnet? 

Noe plasser og sjekke for rust osv?  

Er det noen spesielle bak/fordeler med 2 dørs Vs. 4 dørs?  Foruten bakdørene :P

Ser mesteparten har 4 dører men har funnet en ganske int. 2 dørs med 70k på telleren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterte meg litt (I-landsproblemer) på vår F20 var at vi ikke valgte PDC foran og dermed manglet vi PDC knappen. På bil med manuell girkasse kan du da ikke skru av PDC med knapp når du er ferdig å rygge inntil noe. Den står bare å piper til du stopper motoren eller kjører framover et stykke.

Ellers er utvidet blåtann et must i mine øyne (streaming via BT), samt lyspakken. Det gjør utrolig mye med bilen. Kjører du 40k i året kan det være greit med oppgradert anlegg også, vi hadde Hi-fi og var fornøyd med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit det ikke går og skru av pdc ja! Men er vel ikke en avgjørende faktor :P lyspakken, er dette innvendig? Ja bør vel helst se etter en med hifi.  Vet ikke hvordan standardstereo er? Prøvde en 2016 med HiFi og var grei lyd i den vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjørende faktor eller ikke kommer an på hva en prioriterer :P men noe må en være forberedt på å forsake på en bruktbil.

Lyspakke er både utvendig og innvendig tror jeg. Gjør mye med premiumfølelsen innvendig (ambient lighting) samt lys under dørhåndtak utvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.8.2017 at 12.24, papertiger skrev:

Det som irriterte meg litt (I-landsproblemer) på vår F20 var at vi ikke valgte PDC foran og dermed manglet vi PDC knappen. På bil med manuell girkasse kan du da ikke skru av PDC med knapp når du er ferdig å rygge inntil noe. Den står bare å piper til du stopper motoren eller kjører framover et stykke.

Akkurat det samme skal være et problem på F87 M2, siden den ikke lar seg bestille med PDC foran. Her har jeg sett at mange på bimmerpost bestiller nytt bryterpanel med PDC-knappen i og bare monterer den, det skal visstnok gjøre at man kan skru av og på PDC.

 

edit: link: http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1289206

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, sluquet skrev:

Akkurat det samme skal være et problem på F87 M2, siden den ikke lar seg bestille med PDC foran. Her har jeg sett at mange på bimmerpost bestiller nytt bryterpanel med PDC-knappen i og bare monterer den, det skal visstnok gjøre at man kan skru av og på PDC.

 

edit: link: http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1289206

HVA?! Kan du ikke bestille M2 med PDC foran?! Galnaste eg har hørt. Men ja, det må da kunne være en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, papertiger skrev:

HVA?! Kan du ikke bestille M2 med PDC foran?! Galnaste eg har hørt. Men ja, det må da kunne være en løsning.

Nope, ingen PDC foran på M2. Ikke HUD heller. Er vel for å skille litt mellom M2 og M3/M4 tipper jeg.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
31 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hva er egentlig forskjellene på sport line urban line osv.?

I all hovedsak eksteriør- og interiørdetaljer i tillegg til valgmuligheter på farger og kombinasjoner.

Ellers har sport line har sportsseter standard, samt Sport+ på Driving Experience knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den endrer først og fremst gassrespons.

Dersom du har Servotronic eller Variabel sportsstyring endres styringen også.

...og dersom du har automatkassen endres giringen også - tror jeg.

Dersom du har utvidet infodisplay (6WA?) får du driving efficiency og elektronisk versjon av den klassiske BMW forbruksindikatoren under turteller.

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...