Gå til innhold

320d GT AC Schnitzer edition


Vhguru
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 320d xDrive 184hk GT Sportsautomat M-sport Advantage Edition med AC Schnitzer- og Mperformance


- AC Schnitzer-felger Type VIII Bi-color 8,5/10-20" med Michelin Pilot Super Sport 245/35-20" + 285/30-20"
- AC Schnitzer sportsfjærer
- Mperformance eksos
- M-sport-felger M598 Orbit Grey 8/9-19" med Nokian Hakka R2 W 225/45-19" + 255/40-19"
- Adaptive M suspension
- Variabel sportstyring
- M-sportbremser

Utstyrspakker:
- M-sportpakke
- Advantage Edition
- Navigasjonspakke
- Adaptive Drive pakke

My story:

Var ganske fast bestemt på at jeg skulle ha BMW når jeg skulle bytte ut familiebilen (Touran 7 seter). Den har tjent oss trofast i flere år og var en problemfri og praktisk bil. Hadde peilet meg inn på 3- eller 5- serie touring, men var egentlig ikke helfrelst da jeg synes de er litt for ...kan jeg driste meg til å si det....vanlige/kjedelige. Når jeg da kom over finn-annonsen på GT'en jeg etter hvert kjøpte, ble jeg egentlig "forelsket" ved første blikk. Leste meg opp rundt biltypen i flere dager - så alt av youtube klipp - og ble bare mer og mer overbevist om at dette var bilen for meg. Spesielt erfaringer fra andre som hadde kjøpt GT og som stort sett uten unntak var strålende fornøyd med bilen var utslagsgivende lesning. 

Tok fly til Oslo for å møte selger og prøvekjøre bilen. Det første som slo meg var at den så enda bedre ut "in flesh" enn på bildene. Senking og dekk/felger har veldig mye å si for bilens utseende. Rett og slett en bil som vekker litt oppsikt. Fantastisk sportslig apperance og man ser at dette er en forholdsvis stor bil. Rett og slett lekker var den.

Fantastisk plass i baksetene (viktig for meg da jeg har 3 tenåringer som av og til er med på tur), man sitter noe høyere enn i den vanlige touringen, litt høyere bakkeklaring enn touringen (selv når den er senket), sportslig og et mer spesielt (i mine øyne kun positivt) utseende enn touringen, faktisk meget god bagasjeromsplass, snedig og enkelt å felle ned baksetene. Har faktisk ikke etter tre-fire ukers bruk ikke en eneste negativ ting å si om bilen. Topp på alle mulige måter!

I slutten av august har jeg booket meg inn hos BMW forhandler i Sverige for å få utført følgende:

- montasje av orginal elektrisk innfellbart hengerfeste

- montasje av MPPK (M Performance Power Kit)

Satser på å legge ut noen flere bilder etter hvert som det "skjer noe" eller jeg bare føler for det:)

Starter med å legge inn bildene fra finn annonsen pluss et par egenproduserte.

 

 

 

 

IMG_0370.PNG

IMG_0371.PNG

IMG_0372.PNG

IMG_0373.PNG

IMG_0374.PNG

IMG_0375.PNG

IMG_0376.PNG

IMG_0377.PNG

IMG_0378.PNG

IMG_0379.PNG

IMG_0380.PNG

IMG_0381.PNG

IMG_0382.PNG

IMG_5618.PNG

IMG_5759.JPG

IMG_5762.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil! Fine former på 3GT, og felgene satt som et skudd Få på en sort Performance-grill, så blir det veldig bra - gjør seg på hvit bil :) For øvrig er jeg fan av emblemfri bakluke også, var mye merker bak på denne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Walkabout skrev:

Meget pen bil! Fine former på 3GT, og felgene satt som et skudd Få på en sort Performance-grill, så blir det veldig bra - gjør seg på hvit bil :) For øvrig er jeg fan av emblemfri bakluke også, var mye merker bak på denne :) 

Takk for forslag om sort Performance grill. Har lagt inn bestilling på en fra Taiwan for kr 470.- inkl frankt. Håper det er brukbar kvalitet og at den passer:shock:. Tar sjansen når prisen var såpass lav.

Når det gjelder emblemene så trur eg de får sitte på litt til. Føler kanskje det blir litt nakent uten, spesielt på denne "store ræva":-D.

IMG_0384.PNG

IMG_0386.PNG

Endret av Vhguru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vhguru skrev:

Upps! Tenkte jeg skulle prøve med matte, men det blir kanskje helt feil?:-o

 

Hver sin smak, men du har jo alt annet sort i blank utenom gummi listene så vil skille seg godt ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, danskiii skrev:

Hver sin smak, men du har jo alt annet sort i blank utenom gummi listene så vil skille seg godt ut da..

Trur jaggu du har rett og at jeg har gjort et litt forhastet valg. Vel, vel ingen krise. Ser at det er to varianter av grillen. Mon tro hvilken type som hadde gjort seg best? Noen synspunkter på det?

IMG_0388.PNG

IMG_0389.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Vhguru skrev:

Trur jaggu du har rett og at jeg har gjort et litt forhastet valg. Vel, vel ingen krise. Ser at det er to varianter av grillen. Mon tro hvilken type som hadde gjort seg best? Noen synspunkter på det?

 

 

De enkle rillene er da performance versjonen og de dobble er typ m3. Mangen liker m3 versjonen men synes selv de enkle er å foretrekke :)

Men gå inn på koed.no og se hva du evt må gi for org, kan da ikke være så enormt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vhguru skrev:

Trur jaggu du har rett og at jeg har gjort et litt forhastet valg. Vel, vel ingen krise. Ser at det er to varianter av grillen. Mon tro hvilken type som hadde gjort seg best? Noen synspunkter på det?

IMG_0388.PNG

IMG_0389.PNG

Har selv de øverste på min GT, men syntes de med doble spiler er gjerne hakket stiligere. Mer M-bil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for blank sorte (viktig) og med doble riller. Hadde sort på min tidligere E60 som følge av en feilbestilling, og ble så mye bedre med blankt. De doble rillene vil også gi mer 3D-effekt og skape et inntrykk av at fronten er større :D 

http://www.ebay.com/itm/M-Look-Gloss-Black-Front-Grille-Hood-14-16-BMW-F34-335i-GT-328i-GTxDrive-/151869207314?fits=Make%3ABMW&hash=item235c1c3312:g:x9AAAOSwRUhZADqf&vxp=mtr

Du ser bildet av en slik grill på en hvit F34 i annonsen her :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...