Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en fin 730 e32 for hånd, produksjon 1-7-1987 med m30 motor, og skal kjøpe den til helgen. Men bilen stoppet av seg selv for noen år siden under kjøring og har ikke startet siden. Motor går rundt når den tjinnes. 

Ifølge eier får den ikke gnist. Noen som har noen innspill her?

Tenkte å bare kjøpe ny kam sensor og veivaksel sensor og hive disse på. Men er det noe annet som pleier å kuke seg på disse motorene elektronisk? Evt noen måte å diagnotisere sensorene? Er min første 7er, hatt 2 stk e34.

https://www.motor-doctor.co.uk/camshaft-position-sensor-crankshaft-position-sensor/bmw/7er-reihe/7-e32/286-730-i-il Dette er delene jeg tenkte å kjøpe, altså bare kam og veivsensor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være så enkelt som coil eller fordeler og rotor, da disse er ømfintlige på m30. Sistnevnte ville jeg byttet uansett pga bilen alder. Sensorene vet jeg ikke hvordan man feilsøker, men om du bytter dem så er hvertfall det utelukket :) ved å sjekke disse tingene er jeg nesten sikkert på du finner feilen og den vil starte. Nye plugger og olje også, så har den det bra ;) m30 er uslitelige beist, hatt flere slike og det er etter min mening den mest seigliva motoren til bmw. Litt lite bunndrag i 3 literen kontra 3.5, men fin kurve fra 3500 o/min og oppover.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veteran e32 er kult, jeg hadde startet med å ohme veiv føler vertfall, å om den er innafor så kan du jo måle om den gir pluss til coilen , så evnt demontere fordelerlokk å se, men vær litt obs på det, for bolta til fordeler lokket er ikke heeelt ukjent at kan finne å knekke , da de er bare m5 bolter eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...