Gå til innhold

318d Xdrive 14mod rykker/hakker ved gasspådrag


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Okei👍

Har snakket med BMW/Bilsalongen i dag, og de sier at det ikke burde være noe problem med 245/40/19 på denne bilen, og at det er liten sannsynlighet for at det er hjulene som har forårsaket defekt fordelingskasse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwfan skrev:

Okei👍

Har snakket med BMW/Bilsalongen i dag, og de sier at det ikke burde være noe problem med 245/40/19 på denne bilen, og at det er liten sannsynlighet for at det er hjulene som har forårsaket defekt fordelingskasse.

 

Så lenge rullemotstanden er lik på alle hjul vil ikke det si noe på fordelingskasse om du har bredere dekk enn det bilen er levert med. Har en i familien med en E91 med xdrive og den har snart gått 193k km uten noe som helst problem. Har selv byttet olje på fordelingskassa bare for å være på den sikre siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.8.2017 at 15.44, ahj skrev:

Så lenge rullemotstanden er lik på alle hjul vil ikke det si noe på fordelingskasse om du har bredere dekk enn det bilen er levert med. Har en i familien med en E91 med xdrive og den har snart gått 193k km uten noe som helst problem. Har selv byttet olje på fordelingskassa bare for å være på den sikre siden. :)

Ja det er dette jeg å har trodd hele tiden, men hører og leser mye forskjellig🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser at org.dekk til bilen min er 225/55/16,,,

De jeg har nå, 245/40/19 gir et avvik på 3,8% ift. rullediameteren.

Noen som har erfart at så mye avvik gir problemer med bilen mtp. fordelingskassa eller Xdriven??

Fordelingskassa blir nå overhalt på et bilverksted i Oslo, alt blir dekket av forhandleren, men jeg har jo ikke lyst til å kjøre rundt med hjul som kan føre til problemer igjen.

BMW har sagt at disse hjulene ikke bør by på problemer, men tvilsom som jeg er, så tar jeg ikke det for go fisk😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått bilen igjen, og alt virker ok.

Verksted har overhalt fordelingskassa så da får vi håpe at den holder lengre enn den har gjort. Veldig glad for at forhandleren jeg kjøpte bilen av var såpass medgjørlig, og uten diskusjon ordnet opp i saken. Bilen er fantastisk morsom å kjøre, gleder meg til vintern kommer slik at xdriven kan testes:-) 

Litt skuffa over fjernlysa på bilen ift. Volvo V70, her var det stor forskjell! 

Må få montert inn Defa med fjernstyring, og avtagbart hengerfeste. Webasto er i overkant kostbart selv om det nesten er verdt pengene ( 30 000kr)😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...