Gå til innhold

Ettermontere ryggekamera


Moshmosh
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går an å ettermontere, gjerne originalt, ryggekamera til en BMW 320d, 2012 mod?

Kan for så vidt være uoriginalt også, men vil gjerne benytte den skjermen som allerede er i bilen.

Noen erfaring, pris etc??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet delene som trengs for å ettermontere ryggekamera i en 2011 X3. Med litt detektivarbeid viste det seg at BMW selger kabelmatte for ettermontering. Dette er nøkkelen for å få til ettermontering da alternativet er å lage sine egne kabler. Tipper det finnes tilsvarende for 3-serien. Prøv å søke på retrofit reversing camera for din bil. (E9x?) Kamera, forsterker og brakett er enkelt å finne i RealOEM.

Delene til X3 klarte jeg å samle på eBay for rundt tre lapper. Kabelmatta kostet rundt fem hundre hos BMW.

Når alt er montert må det kodes. Hvis du får hjelp av noen av dem som driver med sånt på forumet vil jeg tro at det koster mellom fem hundre og tusen kroner.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg har samlet delene som trengs for å ettermontere ryggekamera i en 2011 X3. Med litt detektivarbeid viste det seg at BMW selger kabelmatte for ettermontering. Tipper det finnes tilsvarende for 3-serien. Prøv å søke på retrofit reversing camera for din bil. (E9x?)

Takk, det skal sjekkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Ja, det går an. Mener @danskiii har forsket litt på dette.

Har forsket en del på dette ja, er en oppgradering som kommer hos meg også med tiden! Det som kreves er: org rep kabel for kamera, kamera, håndtak for bakluke med åpning for kamera samt kamera modul og koding. Du kan kjøpe retrofit kit hos koed (dette kommer uten kamera, kjøp kamera på ebay, koster org MYE! Ca 6k) Om du gjør dette før meg så må du dokumenter alt, er nok mangen som vil ha en DIY på norsk inkl meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lagunilla skrev:

Finnes original ettermonteringskit.

BMW's egen DIY i PDF, link.

Det glemte jeg helt å nevne i min post. Koster rundt femten lapper pluss koding til X3, så det var helt uaktuelt for meg. Regner med det er omtrent samme pris for 3-serien?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...