Gå til innhold

Feilmelding blinklys bak E90 LCI


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Det har dukket opp et problem på min mors E90 LCI. Når hun blinker til høyre, så funker blinklyset bak et par ganger, før det "flimrer" og deretter slår seg av. Det kommer også opp feilmelding på blinklyset. Virker jo som om selve LED-pærene virker. Alt annet virker (blinklys andre siden, kjøre- og ryggelys begge sider etc.). Noen som har vært borti dette tidligere? Hadde håper det bare var lykten (enkel sak å fikse), men verre dersom det kan være noe med ledningsnettet eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke at det var diagnose på LED'ene, men uansett har det vært en del tull med elektronikkortene som driver LED'ene. Jeg ville byttet høyre og venstre baklys bare for å teste om feilen følger lampa. Da vet du i alle fall om problemet sitter i lampa eller i lysmodul/ledning.

Selv har jeg et prosjekt på gang i høst med å overhale LED-driverne i baklysene på X3'en. De tar kvelden etter tur, men der er det bare kjørelysene som har LED.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ogee1 skrev:

Trodde ikke at det var diagnose på LED'ene, men uansett har det vært en del tull med elektronikkortene som driver LED'ene. Jeg ville byttet høyre og venstre baklys bare for å teste om feilen følger lampa. Da vet du i alle fall om problemet sitter i lampa eller i lysmodul/ledning.

Selv har jeg et prosjekt på gang i høst med å overhale LED-driverne i baklysene på X3'en. De tar kvelden etter tur, men der er det bare kjørelysene som har LED.

Takk for tipset, det skal jeg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet for noen år siden. Endte opp med å bytte begge baklyktene i tur og orden da de røk med noen mnd mellomrom. Hvis jeg husker riktig så er det loddingen på printkortet som er dårlig så det er mulig å fikse det om man splitter lykta. (man kan se at en og annen led ikke blinker sammen med resten)

Kjøpte alternativ vare som var en del billiger og de har fungert fint nå i 3-4 år. Eneste problemet var at jeg mått pusse ned en kant på baksiden av lykten slik at den passet 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...