Gå til innhold

Oppdatering kart F10/F11


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nylig kjøpt meg ny bil som jeg er i ferd med å bli kjent med. Har bytta fra E61 til F11 og er ikke oppdatert på nye funksjoner og muligheter. Har kjøpt en F11 med Connected Drive som jeg selv har importert fra Tyskland. Den er førstegangsregistrert 04.2013, før ConnectedDrive var i Norge har jeg fått vite av forhandler. Jeg ønsker å oppdatere kart og var innom forhandler som anbefalte meg å opprette bruker på ConnectedDrive og oppdatere kart selv. Dette skulle fungere fint selv om det var tysk bil. Når jeg sjekker om kart nå på denne siden får jeg beskjed om at bilen min er tilknyttet annet land og at det ikke vil fungere. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få oppdaterte kart i min bil?  Er det mulig å sjekke om kartoppdateringer inneholder relevante veger før man kjøper? For meg er det bl.a. ny E6 i Gudbrandsdalen som er viktig å få med om jeg først skal bruke mye penger på en oppdatering. Denne vegen åpnet i desember 2016.

Er det i det hele tatt mulig å få noen av funksjonene i ConnectedDrive til å fungere i Norge på denne bilen? Viktigste for meg er å få oppdaterte kart da bl.a skiltgjennkjenning fungerer dårlig med veier som ny E6 langs Mjøsa der det før var 80 og nå er 110, da spretter bilen mellom gammel og ny fartsgrense utifra om det er lenge siden den har registrert skilt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arildopc skrev:

Ja det går helt fint og jeg har også hentet min bil i Tyskland. Jeg bestilte dette fra http://www.bmwfsc.ca/instructions/ Bestilte livsvarig kode og funker som bare det. Alt du må ha er en minnebrikke formatert som FAT32 på minimum 32Gb.

Takker, det høres bra ut.

Så for $50 får man livsvarig kode som gjør at man alltid kan holde kartene oppdatert? Har en 100GB USB-disk som da nok kan brukes. 

Ellers har jeg ikke webasto så usikker på hva ekstra jeg egentlig kan oppnå med ConnectedDrive for min bil om det er mye jobb å få til. Må finne tida til å gjøre meg kjent med bilen nå som ferien er over og man er mer hjemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt usikker på dette med versjoner her nå. Jeg trodde jeg hadde CIC, men når jeg går inn på bilen står det at eksisterende kart er Europe Next 2013 og på linja under står det NBT_DXXXXXX. Tallene under X-ene er ikke de samme som i chassisnummeret mitt, men bokstaven er riktignok D. Har bestilt livsvarig FSC-kode på chassisnummer fra linken over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, larserso skrev:

Blir litt usikker på dette med versjoner her nå. Jeg trodde jeg hadde CIC, men når jeg går inn på bilen står det at eksisterende kart er Europe Next 2013 og på linja under står det NBT_DXXXXXX. Tallene under X-ene er ikke de samme som i chassisnummeret mitt, men bokstaven er riktignok D. Har bestilt livsvarig FSC-kode på chassisnummer fra linken over.

Hos meg er heller ikke tall og bokstaver etter NBT_ likt med chassisnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, larserso skrev:

Blir litt usikker på dette med versjoner her nå. Jeg trodde jeg hadde CIC, men når jeg går inn på bilen står det at eksisterende kart er Europe Next 2013 og på linja under står det NBT_DXXXXXX. Tallene under X-ene er ikke de samme som i chassisnummeret mitt, men bokstaven er riktignok D. Har bestilt livsvarig FSC-kode på chassisnummer fra linken over.

Så lenge du har Connected drive så har du NBT og tallene bak NBT har heller ikke noe sammenheng med chassisnr. Akkurat hva det betyr er jeg mer usikker på kan være at at der versjon eller bare et serienr i rekken, men uansett skal du bestille iht NBT og ditt chassisnr. Veldig viktig at kode er til ditt chassis ellers vil det ikke virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg hadde NBT og skulle derfor ha Next-kartet. Gå inn på menyen på bilen så får du opp versjon på navigasjonen og der står kartet på navnet du skal ha i tillegg til årstall/versjon som er installert nå. Har oppdatert kart nå i kveld og det ser ut til å fungere veldig bra. Dessverre er ikke ny E6 i Gudbrandsdalen som åpnet i desember 2016 med enda...

Har også sendt e-post til ConnectedDrive i Tyskland så håper jeg kan få aktivert dette på min bil her i Norge.

Edit: Såg ikke de to siste svarene så se bort fra mitt svar.

Endret av larserso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også på connectedDrive i dag men ga opp. Får være fornøyd med nye kart foreløpig.

Fikk ikke telefonen tll å snakke med bilen via USB. Har en Android telefon så det gjør det muligens verre. Bilen har Bmw apps og streamer og ringer fint via blåtann.  Men ser ut som tidligere eier har hatt dette oppe i Tyskland for det lå inne et telefonnummer som begynte på +49 og det er en slik telefonholder nede i midtkonsoll, sannsynligvis til en iphone.  

Har en 10/2012 7-serie. 

Mye nytt når en kommer fra en E39 :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...