Gå til innhold

02' E39 Touring - Microbryter?


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Har seg slik at min e39 Touring facelift tuller med bagasjeromsvinduet og viskeren.
Leser at det ofte henger sammen med microbryteren.
Dersom det er tilfellet, kan noen hjelpe meg med delernr. på produktene jeg trenger for skifte av denne og for å få de begge til å fungere som normalt igjen?

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/520d-M47/L-M/may2001/browse/vehicle_electrical_system/single_parts_for_rear_window_cleaning

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kun er microbryter du skal skifte så trenger du del 12 og 13 vil jeg mene.

Men om del nr 15 er ødelagt pga rust, som de absolutt pleier å være, trenger du 15 og 2 også.

Ellers vil jeg nevne at ledningsbrudd absolutt er et punkt du også bør vurdere før du evt skifter noen deler. Meget kjent feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontere og bruke propan brenner for å løsne det. Ta bort det du klarer av rust så sette det sammen igjen med fullt av fett/grease. 

Det gjorde jeg på min forrige e39 og det holdt ihvertfall i 4 år uten antydning til problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Otis skrev:

Demontere og bruke propan brenner for å løsne det. Ta bort det du klarer av rust så sette det sammen igjen med fullt av fett/grease. 

Det gjorde jeg på min forrige e39 og det holdt ihvertfall i 4 år uten antydning til problemer.

+1. Dog brukte jeg varmepistolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er en skive der,  halvparten altså. Den er vel bare å banke bort? Med skrujern og hammer?

Ruta mi tålte endel banking så lenge man ikke banker rett på glasset. Men såklart, ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 7 her som delte seg horisontalt på et vis...
Bilen har stått i et år som mye som er relativt morkent og modent for utskiftning men motor og understell har fått god pleier opp igjennom og sviver som bare det.


_bilder_22921.thumb.jpg.237a30f644326d6a646a92b09f8e5a1c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...