Gå til innhold

Skinnrens


The Quark
 Share

Anbefalte innlegg

I dag var dagen da jeg dro meg selv ut i garasjen og renset skinninteriøret i bilen (4serie)

Renset først med Swisswax leather cleaner, kjørte så på med Swisswax leather milk, oppdaget underveis at det på flasken stod "For nappa leather only".

I bilen min står det Dakota leather (om jeg ikke tar veldig feil), noen som vet om dette kommer til å få uheldige følger etter hvert?

Kjøpte dette av bilpleiekonge og det var ingen info på sidene deres at det var nappa only, ikke kom det frem av produktbildet heller, men altså på flaksen jeg mottok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.8.2017 at 19.04, The Quark skrev:

I dag var dagen da jeg dro meg selv ut i garasjen og renset skinninteriøret i bilen (4serie)

Renset først med Swisswax leather cleaner, kjørte så på med Swisswax leather milk, oppdaget underveis at det på flasken stod "For nappa leather only".

I bilen min står det Dakota leather (om jeg ikke tar veldig feil), noen som vet om dette kommer til å få uheldige følger etter hvert?

Kjøpte dette av bilpleiekonge og det var ingen info på sidene deres at det var nappa only, ikke kom det frem av produktbildet heller, men altså på flaksen jeg mottok.

Har nettopp gjort det samme selv på vår 3'er med Dakota skinn. Med samme produktene. Det står for nappa leather only på flasken min også, men det har nok ingenting å si, for jeg har brukt det flere ganger og funker helt fint :) vet ikke hvorfor det står slik egentlig, for de testene som er gjort på YouTube og diverse forum blir jo ikke alltid gjort på nappaskinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaga at det samme stod på min flaske som jeg kjøpte forrige dagen, men at det ikke stod på den gamle. Kjøpte det på Swissvaxsenteret her på Lillehammer. Jeg klarte ikke å skille på de to flaskene så skulle likt å vite hvorfor det står. Jeg har heller ikke nappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappa er bare en betegnelse på hvordan skinn er fremstilt. Når det er sagt er det på nyere biler godt nok å rense setene skikkelig med børste og bruke Glaze ifra SV, dette fordi den beskytter og hindrer misfarging. Er spesielt viktig på lyse interiør.

Jeg bruker kun produkter ifra http://car-spa.no/1/Colourlock da prisene er mere fornuftige og dere vil se en viss likhet mellom produktene :)

Dakota skinnet til Bmw er det vanligste (simpleste) jeg har det også i min E61.

 

Vis noen gidder, her står litt om skinn http://car-care.org/?page_id=896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So far so good. Resultatet ser greit ut, så får bare tidne vise om det får konsekvenser...

Skjønner det er flere som har brukt samme kombo som meg, regner med vi hadde fått høre noen advarsler om dette hadde gått galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2017 at 14.42, The Quark skrev:

So far so good. Resultatet ser greit ut, så får bare tidne vise om det får konsekvenser...

Skjønner det er flere som har brukt samme kombo som meg, regner med vi hadde fått høre noen advarsler om dette hadde gått galt.

Bruk samme middel på en sofa flere ganger ut at den har tatt noe skade. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...