Gå til innhold

e39 SEDAN feilmelding på Nivåreg


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

12 hours ago, t06afre said:

Takk takk, skal gjøre det. Nettopp fått bilen og jepp, det var nok nivreg på den. Desverre da jeg har inakitiv  error. Bilen funker fint den og er ikke skjev eller lavere. Må vel bare finne fram BMW Scanner og fjerne meldinga foreløpig. Koster jo hus å hjem...nesten...å fikse på de greiene der :wink:

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært bytta en eller annen modul da så har de fått en fra en touring med luft?  i så fall kan det sikkert kodes bort. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er 100% sikker på at ingen sedan'er ble levert med luft? Vel min har det og hele pakka under. Men kikka såvidt på sikringsboksen baki og kan ikke finne at det er noe klips i sokkelen for den slot'en. 528'en min har mye av det som var å levere av utstyr, utenom alarm..tror jeg...finner ikke noe ind, på alarm enda. Passer meg bra, forresten. Nivåreguleringen er stabil i passende posisjon pr. nå så den biten er grei, men hvem i allverden bygger om til nivåreg? Vel det kan være gjort av en som skulle bruke campingvogn el. for å få et stivere oppsett??. Bilen ser ikke ut for å være skrudd eller herja med og alt er rydding og greit, men dette med nivåreg, skjønner jeg ikke enda. Har ingen historikk enda på bilen. 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal ta et bilde. Vel min er ikke senket nå ihvertall. Vil ha normal høyde jeg på den, uansett også

EDIT:

Tja, det er vel ca. 101% sikkert at det er satt på belger og som dere ser, hallsensorer...i ettertid da ingen VIN lookups sier noe om at den ble levert med dette. Lurer på hva SVV sier til belger montert men ikke koplet opp?

DSC_8858.JPG

DSC_8859.JPG

DSC_8860.JPG

DSC_8861.JPG

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er traversforingene du har tatt bilde av. Kan du ta av hjulet og ta bilde av fjørbeinet? Det skal være mcpherson med spiralfjør over demperen.

E39 sedan har nevnte oppsett, mens touring har separert demper og fjør. Demperen ligger lavere og skrått. Poenget er å gjøre bagasjeromsgulvet lavere, og touring har betydelig mer gulvareal i bagasjen enn sedan. Fordelen da er at man kan sette inn luftbelger der fjøra er. Og touring har vel nesten alle nivåreg (luft)

Hvordan nivåreg er installert på en sedan med mcpherson skulle jeg likt å vite/se bilder av :) følger spent med videre, da nivåreg upgrade er noe jeg kunne montert på min sedan :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det bare finnes en måte å gjøre det siden det mcpherson, og det er med luftbelgen der hvor fjæra egentlig skal være. Luft inn på toppen.

Det er kanskje mulig å gjøre det annerledes, men da tror jeg man finner opp hjulet på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Evopower said:

Det er traversforingene du har tatt bilde av. Kan du ta av hjulet og ta bilde av fjørbeinet? Det skal være mcpherson med spiralfjør over demperen.

E39 sedan har nevnte oppsett, mens touring har separert demper og fjør. Demperen ligger lavere og skrått. Poenget er å gjøre bagasjeromsgulvet lavere, og touring har betydelig mer gulvareal i bagasjen enn sedan. Fordelen da er at man kan sette inn luftbelger der fjøra er. Og touring har vel nesten alle nivåreg (luft)

Hvordan nivåreg er installert på en sedan med mcpherson skulle jeg likt å vite/se bilder av :) følger spent med videre, da nivåreg upgrade er noe jeg kunne montert på min sedan :)

Okeeey...hehe..vel da er det kanskje ikke (sikkert ikke) belger på den. Hva kan da ha skjedd? Byttet instrumentpanel som har sjekk for nivåreg? Har uansett VELDIG lyst til å bli kvitt den blinkende meldinga. Har fungerende INPA/NCS og muligens BMW Scanner men har ikke prøvd BMW Scanner enda på bilen.

EDIT:

Hvis det byttet instrumentpanel, der vel ikke mulig å fjerne meldingen? Kan det ha blitt brukt en modul fra en touring og hvis så går det da an å programmere bort meldingen?

Mye spørsmål her, beklager, men uansett takk for hjelpen sålangt :-)

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Otis said:

Nå er ikke jeg noen ekspert på sedan e39. Men jeg kan ikke se noen luftbelger. Ser traversen og foringene, hjulbue som henger fast i traversen og nedre del av støtdemper.

Beklager, var litt rask ute i mørket og syntes bunnen av foringene liknet fært på bunnen av belgene som jeg har på touringen :shock::-D

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...