Gå til innhold

e39 SEDAN feilmelding på Nivåreg


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke ekspert på forkortelser...hva er vo? En annen ting...Den aktuelle modulen som inneholder data for EHC...kan man gå ut fra at det er samme modul i bilen som original, men at den som står i nå har EHC signalet configurert aktive? Så jeg må bruke NCS til å sette det inaktive? Siden jeg ikke vet om det er samme part.no modul i bilen, kan jeg bare downloade programmet fra modulen, rette til inaktive og laste det opp igjen uten noen fare for annet krøll? Ble litt koding i denne tråden, men håper det går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å tro at du har en ehc modul i bilen. Antar det er feil i Vehicle Order (vo, utstyrsliste) for bilen eller at en modul tror den skal være der og dermed gir deg feilkode. 

Har du inpa eller ista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har INPA...ISTA vet jeg ikke om jeg har. Uansett så står bilen uten DISA, ICV og blottet Gasspjelyd nå. Så kan vel ikke drive med INPA på den nå? Tenkte å prøve å lime Gummibelgen som er sprekt, men er vel så sprø at ingen vits på lang sikt. Lurer på om Bilia har Gasspjeldbelg inne på Lager til e39...det ville vel være et mirakel isåfall. Måtte hele Follo rundt idag for å finne en T-40 1/2" adapter. Finner jo snart ikke annet enn Melk og Brød på dagen i dette landet...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke bra, hvis jeg skulle ha det da...hehe...skal sjekke fysisk når jeg får ånden over meg. Uansett, har kjørt litt diagnose med INPA og får feilmelding når sjekker begge type EHC der, så det ser nok ikke ut som det er Nivåreg på den. Fikk ikke kjørt NCS idag pga Windows 10 på PC'en, men har fått gamle XP maskinen opp og gå med NCS iorden så skal sjekke mer etterhvert om jeg kan mappe bort meldingen. Legger noen sceenshots i diagnosetråden på det jeg fant. Var ikke altfor oppløftende :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...