Gå til innhold

Bytte midtre sikkerhets-sele E91


Tore Kn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Bikkja har gnagd noen hakk på den midterste sikkerhetsselen i baksete slik at den ikke passerer neste EU kontroll, ser på GS sin etk at hele ramme til venstre rygg må byttes. Synes dette var ganske drastisk, koster jo ikke mindre enn 5307,- Er det noen som vet om det er mulig å bytte bare selen dersom man får tak i en brukt fra en bilopphugger? 

Gjelder en 2011 316D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på det vil være mulig ja.

Jeg demonterte den midtre selen i 1-serien min, og måtte da lage et lite snitt i trekket mot bagasjerommet for å kunne komme til bolten for å holde den fast. Jeg er litt usikker, men mulig jeg måtte demontere selve setetrekket også (som faktisk ikke er så vanskelig). Nå trenger det jo ikke å være likt hos deg, men setene er litt i samme stil, så tviler på det er noen stor forskjell. Tror dessverre selen er kastet, ellers kunne du fått den og sett om den var lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for svar, sliter fortsatt med å finne ut hvordan man skal få demontert selve seteryggen. Dvs dele ryggen og polstringen for å komme til ramma som selen er festet i. I tillegg har min egen rygg låst seg helt slik at jeg ikke klarer stort annet enn å ligge. Må evt. komme tilbake til deg om jeg skulle komme videre, takker for tilbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...