Gå til innhold

Ettermontere LCI Tåkelys F10


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, er det noen som vet hva som må til for å ettermontere LCI tåkelys på pre-LCI bil? Det er ikke aktuelt å sette i LED pærer med motstand, det synes jeg blir litt jalla. Motstanden blir også jæævli varm, kan vel finne på å smelte plastikk og sånt.

Vil tro at det må kodes noe også, lysmodul måler nok helt andre verdier i ei LED pære enn ei halogen pære?

Søkte litt på google og fant et innlegg fra bimmerpost av en nordmann ved navn Walkabout. Det må da være deg @Walkabout ? :) Fant du ut noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bækkmann skrev:

Som tittel sier, er det noen som vet hva som må til for å ettermontere LCI tåkelys på pre-LCI bil? Det er ikke aktuelt å sette i LED pærer med motstand, det synes jeg blir litt jalla. Motstanden blir også jæævli varm, kan vel finne på å smelte plastikk og sånt.

Vil tro at det må kodes noe også, lysmodul måler nok helt andre verdier i ei LED pære enn ei halogen pære?

Søkte litt på google og fant et innlegg fra bimmerpost av en nordmann ved navn Walkabout. Det må da være deg @Walkabout ? :) Fant du ut noe mer om dette?

Det er nok helt sikkert meg :) Tror konklusjonen min den gang var at det ikke var mulig, fordi lysmodulen på pre-LCI ikke er beregnet på LCI tåkelykter. Tror det skal gå an å montere og få de til å virke sånn halvveis, men problemet er motstanden i selve lykten - lysene vil flimre på grunn av pæresjekken og man får opp feilmelding på at pæra er gått.

Vet ikke om det er skjedd noe revolusjonerende det siste året... Vet at  @Saltkjelen ikke har gitt det helt opp, mulig han har noen tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Walkabout skrev:

 

Akkurat ja, regnet med det ble noe knot med lysmodul. Skulle man finne på å gå for det så skal det i alle fall fungere optimalt. Orker ikke å kode ut pæresjekk og sånt, det blir bare tull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bækkmann skrev:

Akkurat ja, regnet med det ble noe knot med lysmodul. Skulle man finne på å gå for det så skal det i alle fall fungere optimalt. Orker ikke å kode ut pæresjekk og sånt, det blir bare tull :) 

Enig der, koster jo litt også. Jeg ville heller ikke ha ettermonterte LED i mine spredere, så gikk for knallgule istedenfor (Nokya hyper yellow heter de). Synes det ble en fin kontrast, og litt utradisjonelt. Vanlig halogen blir så kjedelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...