Gå til innhold

Flickering i tåkelys med LED-lamper.


Fluga
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei, har nettopp kjøpt meg led tåkelys som skal matche mtec v3 angel eyes pærene. Dessverre så "blinker" disse tåkelysene svakt hele tiden. Har prøvd å slå av "cold monitoring" og diverse pæresjekker med BMW scanner, men til ingen nytte :( Noen tips?

Disse pærene det er snakk om: https://www.9rds.no/products/2x-hb4-80w-6000k-led-paerer

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite noe mer så vil jeg tro du må inn med en motstand mellom + og - for å unngå dette. Grunnen er rett å slett at den sender hele tiden ut en test som sjekker status på lampen din. Dette skjer uavhengig og du deaktiverer denne sjekken med "BMW scanner". For å unngå dette helt kan du enten sette innen motstand som simulerer halogen pæren din eller du kan kjøpe pærer med canbus innebygd eller du må inn å kode om. Har du for eksempel Fx modell endrer du med kode til LED. Jeg har akkurat byttet på min F31 til LED fra LCI og måtte inn å kode inn LED.

Ser det ligger motstander på den siden du viste til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deativering av pæresjekk er mer enn godt nok. Har du deaktivert "varm sjekk" og?  ..kommer litt anpå hvilken LCM du har også mtp valg av mulighter. På noen E39 er det flere punkter som må deaktiveres for å unngår bla. flashing samt feilmelding.

Dette har jeg gjort på altfor mange E46, E39, E60 ++   ..så mostander er unødvendig samt utgått på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - "pære med canbus innebygd"? Det er et misforstått begrep for en pære med innebygget motstand. Det er jo styreenheten som er koblet til canbus.
Styreenheten måler strømmen. At "den sender hele tiden ut en test" er ingen fungerende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anathema skrev:

Hmm - "pære med canbus innebygd"? Det er et misforstått begrep for en pære med innebygget motstand. Det er jo styreenheten som er koblet til canbus.
Styreenheten måler strømmen. At "den sender hele tiden ut en test" er ingen fungerende beskrivelse.

Forklar en "fungerende beskrivelse"?men for å hjelpe deg.

Som du helt sikkert vet så foretar systemet alltid sjekk av systemet for å se om den har en fungerende krets, har den ikke det melder den om defekt pære. Dette gjøres ved å sende ut en spenning på kabelnettet hvor pæren er tilkoblet. For at denne skal komme frem er den avhengig av en viss motstand i kretsen for st det skal bli en strøm. Denne motstanden genereres av pæren i seg selv eller en egen motstand (kabelmotstanden er ikke nok). Alt vil fungere uten motstand, men den vil melde om feil.

Du har helt rett at det er styreenhetene som er tilkoblet via CAN bus systemet som egentlig kun er et nettverkssystem (data meldings protokoll system) som ble utviklet for å slippe å ha en kabel til alt. Det ville rett å slett blitt for mye kabler. Den har ikke noe faglig sett å gjøre med pæresjekk annet enn å formidle digitale signaler mellom sine noder. Men for ikke å bli for faglig så benyttes dette begrepet for å lettere fortelle hva en mener. Dette blir flittig brukt feks av motor journalister og ellers også her på bimmers.no og jeg tror alle vet da hva de prater om. Ikke vits å kverulere på det.

Ja en pære, populært kalt med canbus betyr at den har en motstand innebygd. Men det visste du jo😉

3 timer siden, Reef89 skrev:

Deativering av pæresjekk er mer enn godt nok. Har du deaktivert "varm sjekk" og?  ..kommer litt anpå hvilken LCM du har også mtp valg av mulighter. På noen E39 er det flere punkter som må deaktiveres for å unngår bla. flashing samt feilmelding.

Dette har jeg gjort på altfor mange E46, E39, E60 ++   ..så mostander er unødvendig samt utgått på dato.

Motstander er gammeldags helt rett, men et valg likevel om du ikke har mulighet til å foreta den ekstra kodingen eller kjøpe nye pærer 😊 Ikke alltid nok å deaktivere pæresjekk er helt sant😊

Endret av arildopc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2017 at 9:25 PM, Reef89 said:

Deativering av pæresjekk er mer enn godt nok. Har du deaktivert "varm sjekk" og?  ..kommer litt anpå hvilken LCM du har også mtp valg av mulighter. På noen E39 er det flere punkter som må deaktiveres for å unngår bla. flashing samt feilmelding.

Dette har jeg gjort på altfor mange E46, E39, E60 ++   ..så mostander er unødvendig samt utgått på dato.

Her er det eg har deaktivert hittil. LCM 3 :)

Ser ingen "Hot check" ?

Untitled (1).png

Endret av Fluga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd meg i NavCoder, der fikk eg opp "cold" og "varm check", prøvde meg på å slå av absolutt alt. fortsatt så blinker led lysene fort. Noen som veit om det er noe eg mangler eller går det rett og slett ikkje an å fikse med min LCM?

 

(Låg ved bilde av kossen lcm eg har og)

 

Tusen takk for svar :)

20170827_200852.jpg

20170827_200917.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Poppy said:

Da må det være noe med pærene tror jeg? Finnes jo maange med LCM 3 og led pærer hvor det har funka å deaktivere pæresjekk. Har du prøvd med andre pærer?

Har prøvd å kople pærene opp til 12v straumforsyning, der lyser de fint uten noen form for blinking :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fluga skrev:

Har prøvd å kople pærene opp til 12v straumforsyning, der lyser de fint uten noen form for blinking :?

Hm, rart da.. også litt rart at du ikke får opp Hot check på BMW scanner sånn som her(ignorer røde sirkelen):

6bq19g4yl29e2woqh6as.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Poppy said:

Hm, rart da.. også litt rart at du ikke får opp Hot check på BMW scanner sånn som her(ignorer røde sirkelen):

6bq19g4yl29e2woqh6as.jpg

Ja er merkelig at eg ikkje får opp den typen i bmw scanner... virker nesten som om at min versjon av lcm3 ikkje tillater å slå av warm check..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...