Gå til innhold

Verdi style 95 felger


BMW124
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noen ting som spiller inn på verdien på felgene:

  • Begrepet "god stand" som du bruker er veldig subjektivt, så du vil ikke nødvendigvis få noe presist svar på verdien med mindre du legger ut et bra bilde av hver enkelt felg. "God stand" for noen kan for andre være "ganske slitt". Eller "strøkne" for den saks skyld. Kort sagt, folk har ulike oppfatninger av hva "god stand" betyr. 4 bilder sier mer enn tusen ord, og det gir en potensiell kjøper (eller prisvurderer i dette tilfellet) muligheten til selv å gjøre seg opp en mening om hvilken stand varen er i.
  • Er det påmontert dekk på felgene? Hvis ja, hva slags merke og modell er det, og hvor mye mønsterdybde er igjen? Er det påmontert gode premiumdekk som fortsatt har god mønsterdybde (flere mm over lovlig minimum), så trekker det verdien opp fordi da slipper kjøper å kjøpe nye dekk til felgene på en stund. Er det halvslitte kinadekk av billigste sort, så vil nok en god del vurdere det dithen at dekkene ikke gir noen ekstra verdi da de er så dårlige (og man ønsker å bytte de ut), men man kan fortsatt treffe på noen som synes de er bra nok. Dekk med mønsterdybde 1-3mm vil jeg si har verdi tilnærmet 0 kr uansett merke og modell. 

Her er mine tips dersom du velger å legge felgene ut på finn.no (det er jo gratis, så hvorfor ikke...):

  • Få med alle tekniske data om felgene (gjerne delenummer også) i annonseteksten. Dette står trykt på hver enkelt felg. I ditt første innlegg her så kunne du også tatt med innpress og delenummer. Jeg vil tro det er 9JX19 ET:24 delenr 36116753241 og 10JX19 ET:24 delenr 36116753242? Ta gjerne også med hva slags BMW-modell de satt på. Disse ble vel kun levert originalt til E65 7-serie?
  • Vask felgene på begge sider og ta bilder av hver enkelt felg. Jeg ser at noen bare har bilde av en av felgene og skriver at det er representativt for de andre, men for å være ærlig: det kan man som kjøper ikke stole på. Jeg antar du er en ærlig fyr, men jeg vet av erfaring at det finnes andre som vil ta bilde av den fineste felgen for å "lure" kjøper til å komme og se på de for å øke sjansene for et salg. Som kjøper så kjenner man ikke selger, så man vet ikke om det er en person man kan stole på.
  • Få med dekkmerke og modell, og gjenværende mønsterdybde på dekkene. (dersom det sitter dekk på felgene) Det er bedre å oppgi objektive tall enn å skrive "halvslitt" eller "masse mønster igjen", da det er noe som er ganske subjektivt. Halvslitt vil for noen være halvvegs til 0mm mønsterdybde. For andre så er det halvvegs til lovlig minimum (1,6mm for sommerdekk) Og for andre igjen så kan det være halvvegs til NAF sitt anbefalte minimum (3mm for sommerdekk).  
Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være obs på at det finnes replica av de, støpt fra gamle brusbokser i Kina. 

Jeg er på leting etter style 95, ser for meg 5-9k for kun felger uten dekk avhengig av stand. Der 5k er hjul som må ordnes for sprekker, kantkjøring og lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...