Gå til innhold

HJELP!!!BMW 525dat f11 - Restraint system feilkode - Defekt speedometer og tung styring


TorbjørnH
 Share

Anbefalte innlegg

 Hei. 

 

For en måned siden hentet jeg en bil som hadde stått 3-4 måneder, og når jeg hentet den hadde den en rekke feilkoder. 

Bilen hadde defekt speedometer, HUD og tung styring .

Tok bilen ned til Bilia og fikk kjørt diagnose på den, de mente det var ene dørhåndtaket og koblet det ut (comfort access) i tillegg til at de slettet 40 feilkoder.

Jeg fikk tilbake bilen og speedometeret fungerte og styringen var normal, så tenkte ikke noe mer over det. 

Nå når jeg startet bilen istad fikk jeg opp samme feilmeldingene som en måned siden og lurer på hva som er galt.

Takker for alle forslag og all hjelp jeg kan få!

20170819_134245.jpg

20170819_134137.jpg

20170819_134153.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 19.8.2017 at 15.20, Otis skrev:

Dårlig batteri. 1 mnd uten bruk vil resultere i det.

Fikk byttet batteri idag og dro ned til forhandler for å slette feilkoder. Feilkodene gikk ikke bort, og mekaniker sa at det ikke får noe respons fra dsc-styreenheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å la bilen være strømtom en liten stund også? Veldig ofte vi får slike feilmeldinger på F10 biler som har hatt dårlig med strøm hos oss og har ikke vært borti at DSC enheten må byttes. Den koster rundt 18-20.000,- om jeg husker rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ellingsen B. skrev:

Prøvd å la bilen være strømtom en liten stund også? Veldig ofte vi får slike feilmeldinger på F10 biler som har hatt dårlig med strøm hos oss og har ikke vært borti at DSC enheten må byttes. Den koster rundt 18-20.000,- om jeg husker rett. 

Nei, lot ikke bilen stå strømtom.

For en måned siden byttet de også en sikring i hanskerommet, noe som medførte at det skjedde en kortslutning i ene dørhåndtaket bak. Dette dørhåndtaket koblet de ut. Idag fant de ut at det var for stor sikring de hadde tatt (10a). De skulle egentlig bare ha 5a. 

Har verksted noe ansvar mtp. Erstatning? Var jo deres feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...