Gå til innhold

BMW F90 M5 Leak!


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Walkabout skrev:

 

Synes girspaken er litt stilig jeg men :P Likte det at de oransje detaljene matcher M-knappene på rattet. Interiøret kan se litt skrikende ut, men jeg tror ikke det hadde sett så ille ut om interiøret hadde en lunere farge. Svart eller brun eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo som forventet, ingen overraskelser her :) Men det er jo bra, den ser ut som en M5 skal og kommer til å skremme biler med langt mer ekstremt design. Detaljene i interiøret var kule, M knappene på rattet og girspaken var unik. Grunnen til at girspaken skiller seg ifra girspaken i M3/4 er at F90 har en konvensjonel girkasse hvor M3/4 har dobbelklutsj kasse. 

Det jeg er mest spent på er tallene, ytelser og prestanda. Her trenger M5 ett løft, men mye av løftet vil komme av seg selv i form av firehjulstrekk. F10 M5 har jo blitt ganske akterutseilet på 0-100 tider. Det at den fortsatt nailer de fleste konkurrentene på 0-200 er det ingen som later til å bry seg om....0-100 er viktigst. Så forhåpentligvis er dette bilen som nå skal sette RS6, E63 AMG S og P100D kraftig på plass 8) Fordelene med F90 er at den også valgfritt kan kjøres i bakhjulstrekk under alle forhold og i alle kjøreprogram. E63 kan vel kun kjøres i bakhjulstrekk i "Drift mode"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fin bil :D Setene så digg ut og jeg liker linjene på bilen, spesielt sett rett fra siden. Noe som såklart alltid går igjen hos BMW. Ellers minnet girspaken meg noe om en Logitech joystick, det er kjekt med noe nytt og annerledes altså, men den må nok vokse litt på meg. :)

@Fredrik 90 jeg tror nok at folk bryr seg mer om 0-100 fordi det er mer relevant i forhold til fartsgrensene vi har i Norge. 0-200 / 100-200 blir straks mer interessant når vi snakker Autobahn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var skuffende kjedelig - tamt og "noe vi har sett før". Disse "M-speilene" var jo intet mindre enn standardspeil med en flipp mot speilfoten og felgene vi ser er jo et kapittel for seg selv. De gir ingen wow-faktor og felgenes bredde og innpresning ser jo ut til å tilhøre en standard 5-serie. Her har de åpenbart gjenbrukt standarddeler med en liten finpuss på for å spare kostnader.

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

[...] Fordelene med F90 er at den også valgfritt kan kjøres i bakhjulstrekk under alle forhold og i alle kjøreprogram. E63 kan vel kun kjøres i bakhjulstrekk i "Drift mode"?

Jeg mener ganske sikkert at F90 M5 kun kan benyttes som bakhjulstrekker i samme sjanger som E63 AMG. Dvs. at bilen vil forbli en AWD stort sett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt tilbake i tid, så har jo M5 egentlig aldri hatt den store wow-faktoren utseendemessig, og det er det jeg synes er noe av sjarmen. Sedaner og stasjonsvogner som har vært til forveksling lik sine dårligere motoriserte søsken, men som kan ta kampen med ymse små sportsbiler. Sleeper fra fabrikk nærmest. Vil man ha wow-faktor og stirrende øyne fra mann i gata finnes det andre biler å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...