Gå til innhold

BMW F90 M5 Leak!


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, asv skrev:

Tenk litt tilbake i tid, så har jo M5 egentlig aldri hatt den store wow-faktoren utseendemessig, og det er det jeg synes er noe av sjarmen. Sedaner og stasjonsvogner som har vært til forveksling lik sine dårligere motoriserte søsken, men som kan ta kampen med ymse små sportsbiler. Sleeper fra fabrikk nærmest. Vil man ha wow-faktor og stirrende øyne fra mann i gata finnes det andre biler å kjøpe.

Jeg er enig i at M5 ikke har vært noen wow-faktor rent utseendemessig (med unntak av E6x M5 og F10 M5), men M5 har likevel fått en del unike ting som virkelig skiller bilen fra alle andre. Her synes jeg ting er alt for likt med en ordinær G3x, og for min del ser det ut til at det er tatt en del snarveier med løsninger og design her. Frontfangeren har vi jo allerede sett på G32 6-serie GT, og fremstår allerede som kjedelig. Selv speilene er standardspeil med en annen kåpe for "look-a-like" M3/M4 speil - dog her i en mislykket form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen typer dere er. Jeg er ikke medlem her inne, men lagde en konto som jeg skal ut av straks bare for å si det slik.  Hva har dere her inne å bestille?? Dere er for f.... ikke BMW entusiaster en plass!! Hvem f... kan prestere å syte over dette mesterverket?? Har aldri opplevd maken til søppelmiljø noen steder, andre dyrker merket sitt og snakker det frem!!! Er DET kongemiljøet på Landroverforum feks. De sitter ikke å snakker om hvor mye bedre Landscruiser er feks........

Det er det ene svadainnlegget etter det andre og nedsettende kommentarer om BMW i nesten hver eneste tråd, og moderatoren er den verste. Har fulgt med på deg før, det er rett og slett så latterlig FLAUT! Skaff deg en Mercedes, logg deg inn på et Mercedes forum! Hva som helst!

Heldigvis ser jeg andre begynner legge merke til det samme på BMW Norge sine sider nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det større forskjell på den nye M5 F90 og G30, enn det var mellom F10 og M5 F10. BMW har iallfall spritet opp panseret på den nye M5'en, den ble ikke gjort på F10 M5. I tillegg er det nå CF tak. 

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være så negativ som enkelte her er, men jeg må jo si at når jeg nå leser ytelsene så er jeg ikke imponert. M5 har jo alltid lagt lista, de har lagt den høyt slik at konkurrentene har brukt år på å slå den. Med 600 hk og 0-100 på 3,2 sek så legger den dessverre ikke lista lenger, det er gjevngodt med E63 AMG og neste RS6 kommer garantert i samme område. M5en kommer sikkert til å danke de ut likevel, det er egenskaper ved en bil som betyr mer enn akselerasjon og effekt. Men det er ikke dette som blir lagt merke til av massene, det vil si oss som diskuterer på forum osv. 

De som kjenner meg vet at du ikke finner en mer ihuga BMW entusiast enn meg. Det gjør også at jeg hele tiden vil at BMW skal være best, raskest og kulest. Jeg blir skuffet når favoritt merket mitt ikke leverer slik jeg hadde trodd. Når de gjør jobben enkel for konkurrentene, det er ikke slik jeg kjenner BMW. 

Jeg synes F90 er skamlekker, akkurat slik en M5 skal være. Litt diskré råskap, ikke svære luftinntak alle veier som på AMG som gjør at motoren svelger vann og skjærer seg i kraftig regnvær (ref Autovlog på You Tube). Der kan man snakke om at ting ikke er nøye gjennomtenkt og "jalla". Jeg kunne tenke meg en bil med litt mer "wow" faktor når det kommer til effekt og prestenda, men BMW M har jo en lei tendens til å være litt forsiktige med dette. Ser vi på andre M produkter og hvilke egenskaper de har, både på vei og bane så tror jeg F90 vil imponere. Jeg er ganske sikker på at denne ikke bare vil sette sine konkurrenter i skammekroken, men også en og annen superbil. For dette er virkelig noe M5 har mestret i alle generasjoner. Jeg er litt skuffet over første inntrykket, men om noen år når vi har lest litt tester og sett en kommende Competition Package så tror jeg ganske mange av oss vil digge bilen.

Husk på at for en bilprodusent så er fansen den vanskeligste kundegruppen å imponere. Vi er de mest kritiske nettopp fordi vi vil at merker vårt skal være så bra som mulig. Det er iallfall slik jeg tenker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, laursen skrev:

[svada, svada, svada]

..og årets klovn er herved titulert, gratulerer! I motsetning til visse andre, evner jeg å se kvaliteter hos andre bilmerker enn bare BMW også. BMW er ikke verdens beste bil, de gjør ufattelig mye dumt, men likevel gir de den aller beste totalpakken av normale biler i mine øyne. Forhåpentligvis evner de å ta til seg kritikken fra entusiastforumer og gjør produktet enda bedre over tid. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor nitrist det må være å delta på et hjernevasket saueforum hvor alle nikker og steiler i kåtskap av ekstase for hver minste lille ting favorittprodusenten lager. 

 

For øvrig; all den tid du laget en konto for å skrive her, ble du også medlem blant idiotene her inne. Dette til orientering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90Hva i alle dager har du røyket idag Fredrik? Sure sokker? Vi snakker tross alt om en stor sedan med fire dører og 0-100 Km/t på 3,2-3,4 sekunder er i denne sammenhengen helt vannvittig hurtig. M5 har aldri vært en supersportsbil, men denne formen for akselerasjonstider er sannelig ikke langt unna en supersportsbil. Husk at de siste tiendedelene er de som krever mest og selv Porsche 911 GT2 RS med 700 HK og signifikant lavere vekt er ikke mer enn 0,4 sekunder hurtigere 0-100 Km/t (og det er hurtigere enn du kan blunke) ... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å le og kose meg av en premierevideo hvor de ligger sidelengs, kjører fra politiet, og hvor politibilen som til slutt krasjer TILFELDIGVIS er en VW...  deilig politisk ukorrekt :D

https://www.facebook.com/pg/BMW.M/videos/?ref=page_internal (live videoen fra Cologne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

..og årets klovn er herved titulert, gratulerer!

For øvrig; all den tid du laget en konto for å skrive her, ble du også medlem blant idiotene her inne. Dette til orientering. 

Dette mener du er passende å skrive for en moderator? Ikke det at jeg tar parti med vedkommende over her, men jeg tok da hele innlegget med ett glimt i øyet. Er sikker på at det er skrevet slik :) 

17 minutter siden, Fredrik skrev:

@Fredrik 90Hva i alle dager har du røyket idag Fredrik? Sure sokker? Vi snakker tross alt om en stor sedan med fire dører og 0-100 Km/t på 3,2-3,4 sekunder er i denne sammenhengen helt vannvittig hurtig. M5 har aldri vært en supersportsbil, men denne formen for akselerasjonstider er sannelig ikke langt unna en supersportsbil. Husk at de siste tiendedelene er de som krever mest og selv Porsche 911 GT2 RS med 700 HK og signifikant lavere vekt er ikke mer enn 0,4 sekunder hurtigere 0-100 Km/t (og det er hurtigere enn du kan blunke) ... :)

Her beskyldes folk for å være årets klovner og for å røyke sure sokker? Hva faen går det av dere? skjerp dere gutter!!

BMW M5 er kanskje BMW sin viktigste modell, så klart er det følelser i sving i diskusjoner som dette. Jeg har aldri hevdet at akselerasjonstiden ikke er bra, men den mangler litt for å legge seg ovenpå ett par konkurrenter og for å legge den lista høyt slik M5 pleier å gjøre. Det er litt "uvant" synes jeg, men så får vi nå se hvordan en Competition Package blir. De pleier jo å bli ganske spektakulære :) 

0-100 på under 3,5 sek er spektakulært fort, men det blir jo ikke imponerende når alle andre konkurrenter også klarer det. Satt litt på spissen. 0-200 på 11,1 sek gjør likevel F90 til verdens raskeste akselererende sedan. Så det er ingen her som hevder at den ikke er rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den nye M5 modellen spiser E63S til frokost når det blir alvor. BMW pleier ikke å svikte når det gjelder kjøredynamiske egenskaper og det gjør de helt sikkert ikke denne gangen heller. Det vi imidlertid ser er at nivåforskjellen på ordentlige supersportsbiler og hybrider som f.eks E63S og M5 skjerpes og blir mer markante. Trolig ser vi nå begynnelsen på slutten på M-konseptet i sin nåværende form før de elektriske bilene tar over med en langt mer lineær levering av effekten og et mye lavere tyngdepunkt.

Jeg forstår at du savner mer dramatikk rundt den nye M5 modellen, men dramatikk har egentlig aldri vært assosiert med M5... snarere tvert imot. M5 har alltid vært den litt tilbakeholdne og sofistikerte familiebilen (type: ulv i fåreskinn) som kunne kjøre fra selv potente 911'er på Autobahn og på svingete landeveier hvis det var det som var saken. Til daglig var det imidlertid vanskelig for folk flest å se forskjell på M5 i forhold til 518i/520i og dette var/er litt av poenget med modellen... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg tenker at den nye M5 modellen spiser E63S til frokost når det blir alvor. BMW pleier ikke å svikte når det gjelder kjøredynamiske egenskaper og det gjør de helt sikkert ikke denne gangen heller. Det vi imidlertid ser er at nivåforskjellen på ordentlige supersportsbiler og hybrider som f.eks E63S og M5 skjerpes og blir mer markante. Trolig ser vi nå begynnelsen på slutten på M-konseptet i sin nåværende form før de elektriske bilene tar over med en langt mer lineær levering av effekten og et mye lavere tyngdepunkt.

Jeg forstår at du savner mer dramatikk rundt den nye M5 modellen, men dramatikk har egentlig aldri vært assosiert med M5... snarere tvert imot. M5 har alltid vært den litt tilbakeholdne og sofistikerte familiebilen (type: ulv i fåreskinn) som kunne kjøre fra selv potente 911'er på Autobahn og på svingete landeveier hvis det var det som var saken. Til daglig var det imidlertid vanskelig for folk flest å se forskjell på M5 i forhold til 518i/520i og dette var/er litt av poenget med modellen... :)

Ja det er nettopp slik jeg også tenker. Jeg synes ikke vi skal male fanden på veggen før vi faktisk har sett hvordan F90 klarer seg.

M4/M3 er jo ikke segmentets raskeste bil, men den er jo stadig den bilen som de fleste ser til i dette segmentet. Jeg tror F90 M5 kommer til å følge opp dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2017 at 22.15, Fredrik 90 skrev:

Fordelene med F90 er at den også valgfritt kan kjøres i bakhjulstrekk under alle forhold og i alle kjøreprogram. E63 kan vel kun kjøres i bakhjulstrekk i "Drift mode"?

 

21 minutter siden, t06afre skrev:

Denne ble postet for et par timer siden. Ser ut til å være ganske oppdatert

http://www.bmwblog.com/2017/08/21/world-premiere-2018-f90-generation-bmw-m5-first-awd-m5-ever/

Da fikk jeg bekreftet dette 👍

"But the full hooligan M5 experience is the “2WD” mode, which disconnects the front axle completely. So it becomes fully rear-wheel drive, as many enthusiasts want. And it isn’t some Drift Mode, like its competitors have, where it’s a gimmicky temporary mode to humor people. It’s the real deal and doesn’t engage the front axle again until it’s told to or the car is restarted"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...