Gå til innhold

BMW F90 M5 Leak!


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

Greit med diskusjoner for min del, men i mitt hode er det ganske enkelt. Det er en rangering som har vært uendret i mange år rundt ytelse. BMW, Porsche, Ferrari. Sånn er det bare. Så er det andre ting som gjør at en BMW kan være bedre enn en Ferrari, men at en M5 skal kjøre fra en Ferrari når de har kommet opp i fart er i mitt hode helt feil og helt meningsløst. Det er helt andre grunner til at mine favoritter er M2, eller aller helst 1M enn at de nødvendigvis skal kjøre fra Ferrarier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen er som sagt ikke meningsløs og langt fra bare svada, men jeg gir meg. Det er alt for enkelt å kritisere en diskusjon bare fordi man kan gjøre det... og spesielt når man ikke selv kommer med reelle motargumenter. Er F90 M5 på nivå med (altså i relasjon til diskusjonen) dagens heftigste sportsbiler (som f.eks Ferrari 488 GTB) eller ikke?... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

Diskusjonen begynte med at Fredrik 90 gjerne ville kjøre forbi Ferrarier på Autobahn med F90 M5. 

Nei, det var ikke dette jeg skrev. Hvis du ser under her så ser du at jeg mente at jeg foretrekker Alpina B5 da den nesten er like rask som F90 M5 samtidig som den har en spektakulær toppfart. Med "Jage" mener jeg ikke å kjøre ifra noen, det er to forskjellige ting. Oss som kjører en del på Autobahn vet hva det menes med å "jage" en annen bil, du var jo såvidt innpå det selv med den E30 325Ien du kjørte etter. Jeg har jaget mange biler på Autobahn, biler jeg ellers ikke hadde hatt en sjanse mot. Men i enkelte tilfeller så kan man ligge etter hverandre og "chase" (Engelsk dekker kanskje begrepet bedre), det være seg at du har fått ett forsprang eller ligger perfekt i sleepstreamen etter en bil som egentlig er litt raskere. Det er her jeg mener at Alpina B5...ikke F90 M5...kan ha gode sjanser mot de fleste Ferrarier det er sannsynlig man møter ute på veien i dag.

On 23.8.2017 at 22.12, Fredrik 90 skrev:

Jeg må også si at eksklusiviteten til B5en er forlokkende, i tillegg til at den så si er like rask som M5 og klarer 330 km/t. Hadde vært kult å hatt en sedan som du kan jage en Ferrari med langs Autobahn 👍

 

5 timer siden, flobben skrev:

 En jeg kjenner har en rs6 med 770hk, prøv å heng på den i aks og toppfart.

I en M5 med tilsvarende tuning så er sikkert ikke det noe problem... Tipper vi etterhvert får se noen ganske hårete utgaver av F90 M5 ifra AC Schnitzer, Hamman og Manhart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90OK... jeg tok feil der (i slutten av diskusjonen)....Alpina B5 og ikke BMW M5, men skal jeg velge en av disse bilene pga. effekt og ytelser velger jeg M5. Forskjellen når det gjelder ytelser er imidlertid ikke så stor så hvorvidt man snakker om det ene eller det andre spiller reelt liten rolle i denne sammenhengen.

Akkurat som deg har jeg jaget mange biler med flere hestekrefter enn jeg har hatt og jeg tenker at intelligent kjøring spiller en stor rolle uansett hvor man kjører. Trafikken spiller en vesentlig rolle og kan man lese trafikken samt utnytte bilens hastighet og fartsmoment er mye gjort. Flat out er det imidlertid stort sett bare forholdet mellom hestekrefter/vekt og mest mulig effekt som gjelder (forutsatt at topphastigheten ikke er begrenset).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...