Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake kjøpte jeg meg et pent eksemplar av en E39 M5. Selv om bilen er pen er det alltid litt å pirke på, og jeg syntes felgene fortjente en renovering. Hadde også kjent noe risting fra bakhjulene. Jeg bestemte meg for å sende inn felgene til Østfold Felgteknikk.

Etter at de mottok felgene fikk jeg beskjed om at to av felgene var skjev og den ene var muligens ikke mulig å rette opp, men jeg skulle få beskjed hvis det ikke lot seg gjøre. Jeg hørte ikke noe fra de så felgene ble rettet opp, lakkert og returnert til meg per post.

Etter felgene var mottatt dro jeg for å få satt dekkene på felgene. De som utførte dette arbeidet påpekte noe skjevhet i ene bakfelgen, men det var uvisst om dette ville være merkbart under kjøring. For å få felgen i balanse la de på 80 gram med lodd. Etter noe kjøring kjenner jeg fortsatt risting under kjøring. Så da plukket jeg opp telefonen og ringte Østfold Felgteknikk. De skjøv det hele fra seg med å påpeke at jeg hadde fått beskjed om at den ene felgen kanskje ikke var mulig å rette opp. 

Første gang jeg vasket felgene, som var lenge etter felgene ble montert da jeg ikke har hatt tid å kjøre bilen noe særlig, oppdaget jeg noen sorte "kuler". Dette var altså på den felgen som ikke er skjev. Jeg plukket på nytt opp telefonen og ringte Østfold Felgteknikk. Da fikk jeg beskjed om å sende bilder. Jeg gjorde så og fikk til svar at dette var oksidasjonshull og at dette ikke var mulig å gjøre noe med. De opplyste videre at dette hadde jeg blitt informert om gjennom vilkårene da jeg bestilt renoveringen.  

Avslutningen på det hele er at jeg har betalt i underkant av 10 000 for arbeid og frakt. Nå sitter jeg med en skjev felg og en som er prikkete med noe som altså ser ut som asfaltrester. 

De har kanskje sitt på det tørre juridisk, men det hjelper meg lite. De sier de har gjort det de kan sier de og jeg får ikke en krone tilbake.

Tar man en tur innom nettsidene til nettopp Østfold Felgteknikk lover de fantastiske resultater, skjeve felger rettes opp og korrosjon, eller oksidasjon som de kalte det på mailen til meg, fikses og alt blir bra. Jeg er med andre ord meget missfornøyd og hadde jeg visst at resultatet kom til å bli slik ville jeg antakelig kjøpt nye felger. Jeg sendte tross alt felgene dit for å få de tilbake i strøken stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke førstemann som har trøbbel med dette firmaet. Jeg kjenner ikke saken personlig, men jeg husker jeg fulgte med på denne saken for en stund tilbake.

Vanskelig å uttale seg om saken din også, men et opprettingsfirma som har to saker mot seg på kort tid er nok til at jeg aldri hadde benyttet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bækkmann skrev:

Du er ikke førstemann som har trøbbel med dette firmaet. Jeg kjenner ikke saken personlig, men jeg husker jeg fulgte med på denne saken for en stund tilbake.

Vanskelig å uttale seg om saken din også, men et opprettingsfirma som har to saker mot seg på kort tid er nok til at jeg aldri hadde benyttet de.

Først og fremst så har jeg ikke kjennskap til firmaet, men jeg fulgte samme sak som deg. Jeg synes @Saltkjelen fikk frem grunnlag nok til å danne seg en mening :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig dårlig erfaring med både kundeservice og arbeid utført av Østfold felgteknikk. Jeg leverte noen sjeldne rc 300-301 felger dit. Fikk beskjed om at alukoppene ikke kunne "bakes" i ovn da det var fare for vridning. Derfor måtte jeg selv ordne lakk på disse via lakkverksted. Dette skulle ikke vere noe problem da jeg skulle få opplyst fargekode. Denne fikk jeg aldri og når jeg purret fikk jeg beskjed om at di ikke kunne utgi fargekoder(!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt leverte jeg felgene dit for å få strøkne felger slik de lover på nettsidene sine. Har ikke fulgt noe med på forumet de siste årene, men forstår nå at det kunne lønte seg om det finnes tilsvarende erfaringer fra andre her inne. 

Men som dere påpeker, møtte null kundeservice og null ydmykhet. De hadde gjort det de kunne sa de og det var det. 

Er trist at det skal bli slik, men håper dette innlegget ramler inn i søket til folk som søker opp firmaet slik at andre slipper å havne i samme situasjon. Er faktisk bedre å bare bite i det sure eplet å kjøpe nye felger etter min mening selv om det koster mange ganger mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men ikke direkte sjokkerende å se at du også har opplevd slett service hos denne bedriften. Personlig ville jeg klaget inn virksomheten for Forbrukerrådet og evt. senere Forbrukertvistuvalget slik at de får registrert enda flere saker på bedriften. Det er bare å legge inn nok ord som identifiserer Østfold Felgteknikk slik at negative omtaler kommer høyt opp på Google. 

Søkeord: ØFT, ØFTAS, Østfold Felgteknikk, Felgteknikk, Østfoldfelgteknikk AS, www.felgteknikk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clipictrial skrev:

Herregud som dere sutrer. Beklager altså, men det er gamle brukte felger det er snakk om, det er vanskelig å få perfekt. Personlig har jeg veldig god erfaring med Østfold Felgteknikk.

Hva har det å si om felgene er gamle, nye, billige eller dyre? De leverer ikke servicen de selv lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt klart å holde meg unna disse. Har så langt brukt oslo felgretting for sveising av felger og fått dem lakkert selv etterpå. Har også hørt at de ikke er best på lakkeringen heller, en bekjent av meg sendt av gårde felger ditt for lakkering. Ente med at han pusset ned felgene etter å ha hentet dem for å lakke dem opp igjen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Clipictrial skrev:

Herregud som dere sutrer. Beklager altså, men det er gamle brukte felger det er snakk om, det er vanskelig å få perfekt. Personlig har jeg veldig god erfaring med Østfold Felgteknikk.

Hvis man kan faget sitt, så er det ikke vanskelig.

Selvfølgelig har de fornøyde kunder og, noe annet ville vært rart.

Dessuten kan alle gjøre feil, men jeg mener at seriøse selskaper tar ansvar i ettertid. Dessuten har en sak alltid to sider, men disse viser en gjennomgående dårlig innstilling til å innrømme feil på egen kappe. Saken til @saltkjelen er et "glimrende" eksempel.

Jeg vet det var en bakgårdssjappe i bergen i olsvik for 10år siden. Om han driver enda vet jeg ikke. Rett ved polly motorsport.

Han fikset en skade for meg med flekklakkering. Resultatet ble bra, men han brukte 6mnd og hundre purringer.. Så vet ikke om jeg vil anbefale han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis her i byen som sendte nedover felgene sine. Style 269 som skulle renoveres.

De ble sendt nedover, og han betalte vel over 10000 totalt og fikk tilbake felger med masse rennemerker inni felgen. Altså mange dråper med lakk. 

Det er 1. Ikke fint. 2. Kan skape ubalanse. 3. Samler opp skit 4.Ikke det han ble lovet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lignende erfaring med et annet firma, der de skulle rette opp en myk bulk på innsiden av en felg, men endte opp med å knekke av en større bit. Felgen gikk da fra "skadet men brukbar" til "skrap". De prøvde seg med å si at jeg skulle slippe å betale for jobben, men hva da med felgen? Den virket jo på forhånd, riktignok med en svak vibrasjon (så liten at min kone ikke merket noe til den), men nå måtte jeg altså handle helt ny felg. (Originalfelg til 3500kr).  Etter litt krangling ga vi oss litt begge to, og spleiset på en ny felg, men jeg poengterte tydelig hva jeg syntes om prosessen frem til da, og at jeg hadde vunnet en evt tvistesak: Felgoppretting er et sjansespill, og de aktørene som driver med dette opplyser altfor dårlig om dette i forkant. Det er nemlig slett ikke alle felger som skal ha gjenopplivingsforsøk, men snarere er fullt funksjonelle i det de leveres inn. Da blir det slik at dersom de ødelegger noe, så treffer håndtverkertjenesteloven (eller forbrukerkjøpsloven for den saks skyld, om man definerer dette som en vare) de med et smell med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en interessant samtale mer Oslo Felgretting i dag. Tenkte jeg måtte ringe å høre med en annen aktør i markedet siden jeg ikke har spesielt mye peiling på renovering av felg. Der kom jeg i prat med en trivelig kar som tok seg tid og forklarte angående renovering av felger og korrosjonshull slik jeg har på en felg. Han sa at slikt dessverre kunne skje og var ikke helt uvanlig, men i motsetning til hva de sa på Østfold Felgteknikk hvor jeg fikk beskjed at dette var umulig å fikse fikk jeg høre at dette lot seg ordne, men det var da et spørsmål om pris. Det medførte i alle fall en dobling av arbeidet i følge han. Han hadde også noen alernativer som ikke var like bra, men som kunne forbedre resultatet. 

Om jeg hadde fått muligheten ville jeg nok tatt den kostnaden mens felgene allerede var inne til renovering. Nå blir jeg vel nødt å gå i tenkeboksen for å vurdere hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...