Gå til innhold

BMW 320i Automat - Dør helt plutselig ut og vil ikke starte igjen


Raste
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tok med anledning til å registrere meg på forumet da jeg er en eier av en BMW 320i Automat 2010 modell som jeg egentlig er storfornøyd med, men den siste uken har jeg hatt uheldige hendelser med bilen. Den har gått nå 160.000km og fått fulgt opp på alt av servicer og er kun eid av en eldre mann tidligere.

 

På mandag så parkerte jeg på en parkeringsplass da jeg skulle ta en telefonsamtale og skrudde av tenningen, så sånn ca 10 minutter senere så prøver jeg å skru på bilen og får kjørt nøyaktig 1-2 meter før bilen døde ut helt. Så prøvde jeg å putte inn nøkkelen og skru på start igjen og det eneste jeg hører er at bilen prøver å tenne, men lykkes ikke. Jeg prøver jo dette 7-10 ganger og ene gangen så starter den og så dør den ut igjen.  Så ringer min far og venter med å starte bilen på ca 10-15 minutter og så går plutselig bilen helt fint igjen.

 

Så på torsdag så var jeg først innom verkstedet for å bytte xenonpære etter jobb og så drar jeg hjemover og så kjører jeg i tunnelen fra oslo og rett i rundkjøringen på Ryen i rushtiden, og gjett hva? Bilen dør selvfølgelig helt ut i rundkjøringen og skaper enda mer trafikk. Denne gangen prøvde jeg noen få ganger med å tenne bilen, men jeg hører kun tenninga og bilen vil ikke starte og da valgte jeg å ringe forsikringselskapet mitt som skaffet meg veihjelp. Så derimot så kom jeg tilbake til verkstedet med bilen og de jobbet jo på bilen på fredag og mente det kunne være batteriet og IBS-sensoren som gjør dette her? Jeg fikk byttet batteri på fredag, men andre delen kommer til uka. De hadde prøvekjørt bilen og ikke fremkalt feilen da, så jeg kunne hente bilen til de fikk den andre delen de skulle bytte. Så jeg kjørte hjem fra Oslo til Ski helt uten problemer, men når jeg skulle starte opp igjen en halvtime senere så døde den etter en meter igjen. Lot den stå i 10 minutter og så fikk jeg kjørt 5 meter og parkert den hjemme.

 

Er det noen aning om hva dette og har erfart noe lignende selv? Det har skapt litt angst hos meg ved å kjøre bilen og jeg er i teorien superfornøyd med bilen til tross for at den sluker olje og drivstoff :)

 

Fyr løs eller kom med kanskje tips til hva det kan være?

 

Raste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på diagnose som ref til over der den har vært inne på verkstedet. Er ingenting som gjør utslag der utenom at jeg fikk vite at batteriet mitt var det noe rart med, og det er jo nå skiftet og vi venter på en IBS del. Men kan den utgjøre en så stor feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikeren får feil på IBS sensoren og at bilen ikke finner batteriet, så virker jo veldig ut som det er noe med IBSen denne gang. Veldig merkelig og har ikke hørt mye om sånne feil på en BMW før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Da får jeg håpe at bytte av IBS-sensoren løste problemet mitt :)

 

Er det slik at IBS faktisk fremkaller feil slik at bilen stopper også helt plutselig som det den har gjort på min?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Igjen så fikk jeg feil med bilen her om dagen da den stoppet plutselig i kryss og de kom frem til at det var innsprøytingsdysene som gjør utslag med at bilen dør ut.

Er dette noe kjent problem med disse bilene? Det er jo en helvetes dyr jobb fikk jeg høre siden delene kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en av de flettede jordkablene som ligger montert under bilen, som er råtne, da? Mulig det fungerer i Tyskland, men norsk saltbad er såvisst ikke helt bra for denne installasjonen. Jordfeil kan gi mye rare feil :oops::-D 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...