Gå til innhold

Beskyttelse på CIC-skjerm som løsner


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, opplever at det er en form for beskyttelsesfolie på CIC-skjermen min som løsner i bunnen. Er det bare å rive denne av eller har den noen form for funksjon (utover å beskytte mot riper)? Takker for alle innspill :) 

IMG_3850.JPG

IMG_3851.JPG

IMG_3852.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den "folien" fungerer som no "anti- glare". Kan sikkert fjerne den helt, men da blir det mest sannsynlig vanskelig å tyde skjermen under sterk sollys. 

Edit: Sett på nettet flere som selger folie til disse enhetene. Så man kan jo evnt bestille ny etter å ha fjernet den gamle :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser dette uoriginalt ut, og da skulle det være greit å fjerne den. Jeg ville dratt litt forsiktig for å få inntrykk om den slipper greit eller ikke.

Jeg har en ripete skjerm og vurderer å kjøpe en beskyttelsesfolie på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ogee1 vet du hva BMW bruker på skjermene for å hindre "glare" ? Har selv fått riper på det flere på nett skriver er antiglare coatingen, og dem har buffa dem vekk for så og sette på folie for å ikke slite med å tyde ting i solen. 

Fant et bilde fra "e90post" som viser eksakt hva slags riper jeg tenker påattachment.thumb.jpg.d33c0dd12503eab642ec3dcecfbc9920.jpg

En runde med polish så den slik ut 

attachment-1.jpg.1b30a5cf95448743447acb3349c2cd92.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som at BMW bruker et tynt belegg på skjermen for å hindre reflekser. Dette belegget ser ut til å være veldig skjørt, så nesten alle skjermer rundt omkring har en del riper. Med andre ord en dårlig løsning fra BMW. Det ser ut som at den beste løsningen er å fjerne belegget med plastpolish og deretter montere en antirefleksfilm i plast eller tynt glass, men jeg har ikke testet dette ennå.

Jeg har tenkt å montere en antirefleksfilm uten å slipe skjermen i første omgang. Hvis jeg har flaks synes ikke ripene gjennom. Hvis ikke må det slipes.

Skriver om det i tråden om konas X3 når jeg får prøvd ut.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...