Gå til innhold

Endelig BMW !!! Men hvilken?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Peak skrev:

Det skal mye til for at en får bildrømmen for 150 000kr

Ikke noe særlig større enn en 5 serie nei, mulig du vinner noen liter på høyden(?)
Men e61 (5-serie) fra samme årstall anser jeg som langt mindre driftsikker og du får mindre bil for pengene.
Hvor X3'n kun har gått 135 000 km må du opp i 185 000 - 220 000km for å finne en tilsvarende 5-serie... -og ved den km.standen er det mange deler som har behov for utskiftning.
F.eks. - https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101465006

Med budsjettet ditt, behovene dine tatt i betraktning er X3 mitt beste forslag for et forutsigbart bilhold når det kommer til BMW. Få på noen kule hjul og noen moderate senkefjærer kan disse blir kjempe tøffe.

 

noe sånt som dette da? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103603258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peak skrev:

Dette fungerer bra, men syntes den var veldig dyr sammenlignet med at den er en 04 modell. 

Vær klar over at disse rekkesekserne bruker litt drivstoff :)

 

hehe måtte jo være en med motor jeg fant :D prøvde å konse meg litt på km stand ... står at den skal ha navi, men ser den ikke på bilder. Popper den opp bak luken oppe på dash?  Burde kanskje finne annen motor ... hehe :)

hva med denne da @Peak ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99185369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Peak skrev:

Den siste er nok et bedre valg. 

Husk at biler turbodiesel raskt kan få litt mer krefter under panseret ved hjelp av en remap.

Et annet forslag er en av få med 3.0 diesel R6 (M57b30) - Denne motoren er fantastisk. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97672727

 

Ville den bilen vært et godt kjøp til den prisen ? burde jeg prøve å få kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Amistad skrev:

står at den skal ha navi, men ser den ikke på bilder. Popper den opp bak luken oppe på dash?

Den popper opp ja, men systemet den er basert på er fra 1994, så det begrenser seg jo litt hvor spennende den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er mye bil for pengene, motorne er kjent for å være "skuddsikre" og tåler mange km. de er svært sterke og vil tro den passer bilen svært godt.

Bør ikke være umulig å forhandle litt med selger angående pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peak skrev:

Jeg mener det er mye bil for pengene, motorne er kjent for å være "skuddsikre" og tåler mange km. de er svært sterke og vil tro den passer bilen svært godt.

Bør ikke være umulig å forhandle litt med selger angående pris.

ligger over budsjett ... og bilen står på verdens ende, men skitt au jeg prøver meg. 

Hva pleier dere å gjøre ved bilsalg hvor bilen står i afrika? kjøper usett og får den sendt,  eller reiser dere hele veien ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Amistad skrev:

what ??? 1994 ? svarte svingene som de har hengt etter med tek ?

e83 X3 er basert på e46 og andre biler fra samme generasjon, og har dermed samme navigasjonssystem som ble levert med disse. Dette systemet så dagens lys i e38 i 1994, og fikk sin siste oppdatering rundt 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.9.2017 at 21.20, Amistad skrev:

ligger over budsjett ... og bilen står på verdens ende, men skitt au jeg prøver meg. 

Hva pleier dere å gjøre ved bilsalg hvor bilen står i afrika? kjøper usett og får den sendt,  eller reiser dere hele veien ?

 

Jeg hr kjøpt usett ved flere anledninger men hvor jeg har bedt om mye informasjon og flere bilder i forveien. - I tillegg er prisen avtalt og dokumenter signert slik at det kun er for meg å plukke opp bilen på destinasjon. Derimot tar jeg en del forbehold i kontrakten om at den handles usett ol. men dette avtaler du gjerne også med kjøper før avreise.

Kommet noe nærmere en beslutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.9.2017 at 21.20, Amistad skrev:

ligger over budsjett ... og bilen står på verdens ende, men skitt au jeg prøver meg. 

Hva pleier dere å gjøre ved bilsalg hvor bilen står i afrika? kjøper usett og får den sendt,  eller reiser dere hele veien ?

 

Jeg har kjøpt noen biler usett og alltid funnet noe som har irritert meg i ettertid. 

Spørs jo hvor dyr bilen er og hvilken årsmodell det er .

Alt for mange bruker ordet strøken om ting som er langt fra strøken.  

Du kan jo be om en haug med bilder, også bilder av servicehefte. Evt få en venn/bimmers beskjent som bor i "afrika" om å se på den.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med to stk eiere av x3. Den ene ble solgt, den andre fikk jeg en dårlig magefølelse. 

I skrivende stund ser jeg også på 5 serier, og flere av disse har virkelig større bagasjerom enn en x3. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103830065 Denne virker jo å ha dobbel plass enn x3 i bagasjerommet. 

men som noen av dere har skrevet, man bør kanskje ikke kjøpe 5 serie kontra x3 grunnet km stand og at man risikerer å sitte med en bøtte utgifter innen kort tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motormessig så er nok ikke den det dummeste med tanke på driftssikkerhet, men utover det så klarer jeg bare ikke manuelt klimaanlegg, så for min del hadde jeg hoppet glatt over den. Har heller ikke sansen for BMW-logoer, leppe, DAB-adapter, minste skjerm osv., men det er kanskje mer en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...