Gå til innhold

BMW Roadtrip 2017 - Bilhuset Visborg


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gleden av å delta på roadtrip arrangert av Bilhuset Visborg i går, BMW's forhandler i Verdal. Måtte dele dette med dere, en dag jeg sent vil glemme!

BMW hadde en rekke biler for prøving, og en godt planlagt rute på 11,5 mil. Det var planlagte stopp slik at alle fikk prøve absolutt alle bilene. Vi kjørte på alt fra svingete sideveier til beine strekk på flere hundre meter. Altså en perfekt runde for å virkelig teste bilene! Vi hadde også kommunikasjon med walkie for å melde fra om hinder i veibanen, Bla. syklister og melke kyr.. :-D

Bilene som var med på turen var:

F80 M3 - F36 440i xDrive - F82 M4 - G30 M550i - F16 X6 30d - F15 X5 M50d | G10 740le

BMW M2 Skulle også være med på turen, men ble desverre avlyst pga. risting ved bremsing. Alle fire bremseskivene måtte byttes ifølge bremsetest, og bilen var derfor ikke presentabel.

 

Vi startet klokken 17:30 med briefing. Info om kjøreruten og pit-stopp. 

59a70b76c0e79_Kjrerute.thumb.jpg.54a54ac12c8ad5c100965155c4bc9ec6.jpg

Det var allerede planlagt hvilken bil vi skulle starte med, så vi fikk utdelt hver vår nøkkel og en vannflaske til odel og eie. Trivelig! :D 

Jeg var så heldig at jeg fikk starte med M3'en. Kjørte en liten mil før det ble førerbytte. Fytte grisen for en bil! Jeg er glad i å kjøre fort, men jeg er også glad i førerkortet mitt. Kan ikke skjønne hvordan folk klarer å kjøre folkelig med et sånt monster av en bil. Det gikk noe så sinnsykt at det ikke kan beskrives. Kommer aldri til å glemme det øyeblikket jeg akselererte ut på E6 for første gang.

59a70cbd41105_M3Interir.thumb.jpg.2659fd149a2f6698b8bb06206e60b1cc.jpg

M3.thumb.jpg.e4135bbc08dfee396e328586f590ef21.jpg

 

Neste bil var 440i'en, og den sparket sannelig ifra den også. Kjenner at jeg har uhyre lyst på bensin bil neste gang. Det er noe spesielt med turtallet som fyker opp, og den lyden.. Gååsehud. :) 

Gikk så direkte fra 440i til M4. Det aner meg at rekkefølgen på bilene var godt planlagt. Det var noe spesielt med M4'en kontra 440ien. Begge to var jo over gjennomsnittet spreke biler, men det er noe virkelig unikt med en M-bil. Og slik skal det jo være også. :) 

 

(Må bare beklage at det er få og dårlige mobil bilder. Kunne ikke somle all verden mellom bil byttene, da hadde vi aldri blitt ferdige.)

Så til bilen jeg gledet meg aller mest til, G30 M550i. Den kunne kanskje ikke måle seg med verken M3'en eller M4'en i de mest krasse og svingete partiene, men ved normal kjøring, (om det er noe som heter det? :P ) så dominerte den totalt. 8-er lyden var også upåklagelig. Skulle jeg ha hatt noen av disse bilene selv så hadde det blitt M550i'en. Synes kanskje den egner seg bedre som daily driver. Mer komfort, og mer premium. :) 

59a70f614af11_M550iinterir.thumb.jpg.7ffbdde89db52e13a1f052555f292702.jpg

M550i.thumb.jpg.238619805414e06276bfb5fa81cfe12a.jpg

 

Resten av bilene var X6 30d - X5 M50d og 740li. Kanskje ikke fullt så rått som førstnevnte, men draget i M50d'en var jo helt rått. Diesel skyver godt det også :) 

Det ble også en kaffepause ca. midt i ruta oppe i huttitheiti. Gapahuk med varm kaffe og noe kveldsmat var ikke dumt. Tror alle hadde en flott kveld!

Kaffepause.thumb.jpg.ebd17a9f9bb719b675323d5f0b21da5e.jpgKaffepause1.thumb.jpg.c650ba286b5108358a0e5dcb28337d5b.jpg

 

Det er bare å ta av seg hatten og takke for turen, for dette er noe av det råeste jeg har opplevd av bil på en og samme dag.

Vil også bemerke at bildene som det faktisk er kvalitet på er tatt av "Ravnfilm" :) Mann skal ikke stjele andres ære sies det..

 

59a711ab08b53_BilhusetVisborgRavnfilm.thumb.jpg.7a248f4d593d6362bdad5a29340c252c.jpg

59a711b794a92_M4-Bilhusetvisborg.thumb.jpg.906e73ad75fc84ca441f81afa092f051.jpg

59a71251e6d64_Line-upMosvik.thumb.jpg.f946e12c41d8d637fda880c5af5ab702.jpg

 

 

 

 

 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så artig ut! Tenker meg på BMW sitt "roadshow" her i Stavanger, vil gjerne prøve både M2 og G30 550i. Går litt rundt og lyster på M4 om dagen, men må vel spare litt ekstra et par år for å få finansiere det - spesielt så lenge jeg ikke vil kvitte meg med F11'en. Men det er jo selve planleggingen og drømmen om bil som nesten er halve gleden, sies det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Walkabout skrev:

 

Hehe, det drømmes utrolig her om dagen også ja. :D Det er nok M4 som er høyest på lista hos meg og :) 

Tok meg en tur igjen i dag. De hadde åpen dag i dag, alle fikk prøve ønsket bil. Prøvde M4'en, og jeg skjønner fremdeles ikke hvordan det sitter så sinnsykt klistret på vegen! 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke fikk prøvd M2'en for den var virkelig morsom! :D 

Men det var nok mye mer gjennomført og gjennomtenkt program med en rute! Siden Bilinord i Bodø er i byområdet og det var kø så var det nok ikke gjennomførbart å kjøre lange turer, da hadde mange ikke fått seg tur.

Testet du M550i med launch Control? :D Syns den hadde noe helt vannvittig grep, med firehjulsstyring. Kjente med en gang at den var helt klistret til veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎31‎.‎08‎.‎2017 at 8.35, Gorg skrev:

Synd du ikke fikk prøvd M2'en for den var virkelig morsom! :D 

Men det var nok mye mer gjennomført og gjennomtenkt program med en rute! Siden Bilinord i Bodø er i byområdet og det var kø så var det nok ikke gjennomførbart å kjøre lange turer, da hadde mange ikke fått seg tur.

Testet du M550i med launch Control? :D Syns den hadde noe helt vannvittig grep, med firehjulsstyring. Kjente med en gang at den var helt klistret til veien.

Vil tro M2'en er litt av et leketøy ja! :D 

Det var ingen ting å si på hele opplegget. Helt knall rute, trivelige folk, og til og med påspandert kveldsmat! :D Vi var vel kanskje 20 stk til sammen, og rundt 12-13 sjåfører, og det passet ypperlig med antall biler. Bodø er vel noe større enn distriktet her :) 

Pokker, pokker, pokker, jeg tenkte ikke på å teste launch control på M550i'en.. :| Håper anledningen byr seg flere ganger :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...