Gå til innhold

Vurderer kjøp av BMW 530 Xdrive 2007 facelift E61


e301984
 Share

Anbefalte innlegg

skal man handle brukt med budsjett så kan man ikke få pose og sekk desverre, men føler denne fyller det meste :)

skal ha bilen på en test så får vi se. 

Jeg vurderte a6 og a4 allroad. syns a4 allroad er finest men fikk ikke den i automat av en eller annen rar grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lang sikt kan det som sagt lønne seg å legge litt mer penger i en ryddig bil med bra historikk. Men det kan alltid være tilfeller hvor det ikke stemmer og.

En annen ting er at blant annet Codan gir deg kasko pluss forsikring som dekker motor, drivverk og elektriske feil inntil 200 000km uavhengig av alder på bilen. 

Prøvekjør litt biler så har du litt å sammenligne med. 

Jeg så og først på A4 Allroad, men som du sier kom den kun med automat på 2.0 TFSI og den motoren tør jeg ikke prøve etter alt det grusomme jeg har lest. Flere motorer fikk automat på facelift, men de ligger nesten 100 000kr over i pris. Veldig fornøyd med A6 Allroad, meget god komfort med luftfjæring, V6 tdi, quattro og automat :)

Endret av tobiasw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du satt meg i tenke boksen der. er jo en deilig trygghet å ha forsikring som dekker motor gir osv fram til 200.000km men det er 50.000,- mere å. jeg får se når bilen med lang km har vært på test hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Otis skrev:

8- trinnskassen kom først på F1x.

Så det er såpass lenge siden jeg har kjørt E61. Mente å huske at det var 8-trinn, men ser nå at BMW brukte ZF 6HP26 på E61 for bakhjulstrekk. Klarer ikke helt finne hvilken xDrive modellene bruker? Ser min A6 Allroad er basert på samme girkassen som nevnte. 

1 time siden, e301984 skrev:

Jeg må si du satt meg i tenke boksen der. er jo en deilig trygghet å ha forsikring som dekker motor gir osv fram til 200.000km men det er 50.000,- mere å. jeg får se når bilen med lang km har vært på test hva de sier. 

Ja, du får holde oss oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfortseter er et must. De er i en helt annen liga ift komfort, og hever standarden på denne typen bil. Samme med ny iDrive/CIC. 

Anbefaler deg å finne en bil hvor en del kjente feil er fikset. Tenker på ledningsnett til bakluke, endeledd foran, kompressor til nivåregulering osv. Girkasse har og en tendens til å få problemer på disse, samt tett drenering fra panorama som gir vann i hjulbrønnen bak. Kan fort bli en del lapper om du må ta en del av disse feilene. Ryddig historikk er og fint  

Lykke til. Keep us posted!

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk bort fra 530èn jeg var å så på.. Bilen har vært på test i dag hos bmw forhandler

så nå blir det nokk 525xd 2009.Bilen har vært på test i dag hos bmw forhandler, bilen er import fra 2012. han visste ikke om ledningsnettet var blitt bytta. er det noe sted jeg kan gå inn å sjekke dette? eventuelt går det fortsatt å få dette dekkt på garanti? 

dette med tett drenering. er det bare å få renset dreneringen så funker dette igjen? isåfall hvor avansert er det? 

har lest at det kan være lurt å flushe girkassa. men trenger man det før man merker noe?

Jeg har også lest om svirl flaps som kan knekke i innsuget som også bør byttes. er dette noe som er avhengig av kilometer stand eller kjørestil eller er det bare en risiko uansett? 

veivhus ventilasjons filter bør byttes hver 30.000km eller før. mener de hadde intervall på 90.000 før elelr noe.. stemmer dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.9.2017 at 10.58, e301984 skrev:

skal man handle brukt med budsjett så kan man ikke få pose og sekk desverre, men føler denne fyller det meste :)

skal ha bilen på en test så får vi se. 

Jeg vurderte a6 og a4 allroad. syns a4 allroad er finest men fikk ikke den i automat av en eller annen rar grunn

Finnes da masse a4 allroad automater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Får neppe garanti på kabelbrudd. Har egentlig heller ikke sååå mye å si om det er utbedret før 2012, da det like gjerne kan skje på ny.

525d LCI har ikke swirl flaps.

holder kablene så kort aså? 

så det er ikke swirl flaps problematikk på denne nei :) så bra. men veivhus ventilasjons filter må byttes ofte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...