Gå til innhold

Hjelp til oppsett av ny F31 - Pakker


Hosse
 Share

Anbefalte innlegg

Har endelig fått gleden av å ta ut en ny firmabil. Det kommer til å bli en F31 320TDI touring X-drive sport automat. Så mye har jeg klart for meg. Så slenger vi med denne "Next 100 Year Edition" pakken også som inkluderer litt snadder som navi business. MEN den store utfordringen kom når jeg begynte å kikke på M Sport pakken. Her finnes det er pakke som heter "Model M Sport" til 41.200 kr. Denne var allerede huket av. Så ser jeg i BMW byggeren at det finnes en pakke som heter "Edition M Sport" til 65.200 kr. Dvs det skiller 24.000 kr. Jeg klarte ikke å finne helt ut av hva som skiller disse 2 bortsett fra at "Edition M Sport" inkluderer skinn. Jeg spurte en BMW selger idag, og han var ikke helt sikker selv da ekstra skinn kommer på under 17.000 kr. Noen her som kjenner til dette? 

Utover dette har jeg sett for meg følgende utstyr ekstra:

PDC foran 2.200 kr
Hengefeste 8.600 kr
Remote Services 900 kr
Variabel sportstyring 2.800 kr
Ekstra 12v uttak 250 kr
Setevarme bak 4.150 kr
HiFi høyttalerpakke 4.350 kr
Navi Professional 7.700 kr
Apple Carplay 3.350 kr
High-gloss shadowline 2.800 kr

Har jeg glemt noe vesentlig??

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo uten tvil kjøpt den lounge-pack eller hva den heter som gir deg harman kardon anlegg, soltak , tonede ruter og gardiner på sidene bak. 

HUD ville jeg også valgt. Det stod ikke på must-lista mi selv før jeg endte opp med en bil som hadde det, men nå ville jeg ikke vært foruten.

Adaptiv cruise bruker jeg hele tiden på motorveien og ofte på landevei også.

Sportstyringen har jeg ikke prøvd, men selv uten så justerer motstanden i rattet seg hvis du går over i sportmodus, sånn til info. Så jeg tenker at det kanskje ikke er et must.

Personlig synes jeg m-sport bremsene løfter bilen veldig utseendemessig. 

Bortfall av modellbetegnelse bak ville jeg også valgt (gratis) :)

Bilen min har ikke elektriske seter (kun sidestøtte+korsryggstøtte). Hadde jeg hatt mulighet til å velge ifm kjøp av ny bil så hadde jeg kjøpt hel-elektrisk med minne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo dumpe ut min liste for gøy. Jeg synes den er ganske perfekt spekket. 

Skulle jeg valgt 100% selv (kjøpt brukt) hadde det vært akkurat slik bortsett fra hel-elektriske seter, og muuuligens skinnseter. Men alcantara-setene er både fine og gode de også.  :)

 

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 

2NH M SPORTBRAKE 

2PA LOCKING WHEEL BOLTS 

2PF 19"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 403M/MT 

2TE AUTOMATIC TRANSMISSION W.GEARSHIFT 

2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 

230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 

248 STEERING WHEEL HEATING 

258 RUNFLAT TYRES 

322 COMFORT ACCESS SYSTEM 

337 M SPORT PACKAGE 

4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 

4FT I.T.F. ALUMINIUM F.B.L. M. W.H.T.F. 

4NE BLOW-BY-HEATER 

403 GLAS ROOF, ELECTRIC 

417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS 

420 SUN PROTECTION GLAZING 

423 FLOOR MATS, VELOUR 

428 WARNING TRIANGLE 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 

465 THROUGH-LOAD SYSTEM 

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 

5AG LANE CHANGE WARNING 

5AL ACTIVE PROTECTION 

5AS DRIVING ASSISTANT 

5A1 LED-FOG LIGHTS 

5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 

5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 

5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT. 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 

521 RAIN SENSOR 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 

552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 

563 LIGHTS PACKAGE 

575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 

6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 

6AE TELESERVICES 

6AG E DRIVE SERVICES 

6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 

6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 

6UH TRAFFIC INFORMATION 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 

610 HEAD UP DISPLAY 

654 DAB TUNER 

688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 

698 AREA-CODE 2 

7LF MODEL M SPORT 

704 M SPORT SUSPENSION 

710 M LEATHER STEERING WHEEL 

715 M AERODYNAMICS PACKAGE 

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 

8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 

8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 

8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 

8LZ COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090 

8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 

8TG ANTI-THEFT SYSTEM 

8TH SPEED LIMIT INFO 

842 COLD CLIMATE VERSION 

850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 

9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 

993 MODEL YEAR CODE 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for alle tips! Ville gjerne hatt headup, Harman Kardon og masse annet men så stiger fordelsskatten noe sinnsykt for hver dings.. Jeg er mest spent på hva som skiller "Model M Sport" til 41.200 kr.og "Edition M Sport" til 65.200 kr. Er det kun skinn interiør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hosse skrev:

Hehe, takk for alle tips! Ville gjerne hatt headup, Harman Kardon og masse annet men så stiger fordelsskatten noe sinnsykt for hver dings.. Jeg er mest spent på hva som skiller "Model M Sport" til 41.200 kr.og "Edition M Sport" til 65.200 kr. Er det kun skinn interiør?

Det må da for svingende fyren som selger den klare å finne ut av? :D

Som en generell kommentar kan jo nevnes at bilkonfiguratoren til BMW er helt sykt ræva (jeg kunne skjønt det hvis det var konfiguratoren til Kia eller Hyundai, men nesten ikke da engang), og at de har to pakker med nesten helt like navn som ikke engang forhandleren skjønner forskjellen på er jo ganske utrolig. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje edition m-sport er det som er beskrevet litt nede på denne siden som edition m-sport shadow: http://www.bmwblog.com/2017/05/10/bmw-introducing-new-3-series-edition-models/ 

Ellers synes jeg utstyrslist på bilen var bra. Ser utfordringen med fordelsskatten og synes du har tatt med det viktigste. Men jeg ville sterkt vurdert å med i vært fall adaptiv cruise og kanskje el.setene, spesielt hvis dere er flere som skal bruke bilen i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt HUD over el.-seter uten å nøle (har selv el-seter, og har enda ikke benyttet memory-funksjonen. Har ikke satt meg inn i hvordan den virker engang). Ellers ville jeg nok også sterkt vurdert surround view (inkl. ryggekamera), dette er noe jeg selv har blitt veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hosse said:

Hehe, takk for alle tips! Ville gjerne hatt headup, Harman Kardon og masse annet men så stiger fordelsskatten noe sinnsykt for hver dings.. Jeg er mest spent på hva som skiller "Model M Sport" til 41.200 kr.og "Edition M Sport" til 65.200 kr. Er det kun skinn interiør?

Hva disse to pakkene (og alle andre pakker) inneholder står i prislistene. Kan lastes ned fra bmw.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av farge er kanskje edition black ganske kult! HUD angrer jeg ikke på jeg valgte, tvert i mot! Comfort access er veldig deilig når du har poser eller store ting i hendene. Ellers er jo loungepakke deilig med H/K, comfort access, soltak og solgardiner. Jeg har ikke variabel sportsstyring, valgte korsryggstøtte i stedet. Ellers er jeg blitt veldig glad i surround view, og ikke minst M sport-bremser. Uansett får BMW mye skryt for standardbremsene sine, så til normal kjøring holder de i massevis, selv om store, blå kallipere ser bedre ut med tilhørende større bremseskiver. Skinn får du jo også uansett siden du har valgt varme i baksetet, eller tar jeg feil her? Mente det kun var mulig sammen med skinninteriør. Og i så fall koster jo ikke varme i baksetene 4100, men 21000. :P Om det stort sett bare er du som kjører bilen synes jeg ikke minneseter er nødvendig, de pengene kan heller gå til noe annet. Det siste jeg ville valgt igjen, igjen og igjen: Active cruise control. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comfort access og lyspakke, samt HUD og kanskje ryggekamera?. Standard sportsseter i alcantara hadde jeg foretrukket foran skinn, men det er min personlige smak. Mer komfortable å sitte i over lengre tid. I tillegg sparer du en del kroner på det. Hadde ikke brydd meg med M sport bremser eller elektriske seter siden dette tross alt er en firmabil bør en vel være litt edruelig i opsjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...