Gå til innhold

Djwik's garage E61 520d solgt


Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

Jøss, trodde ikke det var feil på 525'en. Lurt å ta den inn litt før ja, tenker å kjøre min egen på eu i oktober ca😎 for da er det god tid til januar ;)

Du har jo egentlig så mange prosjekter at du burde hatt større verksted  😛 og garasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ting har skjedd siden sist har utvidet verksted eller godt sammen med naboen er mer riktig ord Så har tilgang til 2 bukker isteden for 1 

Også er 316 blitt solgt vidre Den blei litt for mye for meg også så jeg ikke verdi i den etter all reprasjon 

Men har kjøpt en annen bil som har mer å hente i mine øyne 

ikke noe BMW denne gangen 

men VW Passat b6 2006 model 

2L TDi 140hk DSG automat 

Bilen har alt utstyr bortsett fra 4 motion 

Bilen er EU godkjent så trenger ikke tenke på sånt 

hoved feilen med denne er turbo havari og mulig tett DPF 

starter å går lett å fint Men har null kraft typisk vag🤔 og stopper når det gis gass 

har hatt av røra inn til turbovifta og kjent på impeller og den går tregt rundt og har stor endeslakk 

Så bestilte ny komplett overhalt garret turbo fra Tyskland ks-turbo.de 

da det var mye billigere enn brukt hos hoggern

hogger pris 4-5000 kr

Ks-turbo  3500kr INK depositum, frakt,  mva og monteringsett22CEC3E3-4966-4E3E-AF4D-A5D950004A7D.thumb.jpeg.849602668cc5017e241d811dd606f9b1.jpeg8EC5B21F-4498-477B-8547-B75886C067D5.thumb.jpeg.85f9b6797869aaa0714d393e06f5d5c5.jpegBA5D001B-C3F9-443F-9891-4494B1FF307C.thumb.jpeg.7895f05d8af342f974d4003f3513e84d.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Vel blei da kvitt passaten 

525en blei godkjent ca 5mnd over tiden i forrige uke 

Merker fortiden at fix og selg ikke er noe serlig lønnsomt dagen 

Kanskje finne på noe annet gøy med bil bygge meg et leketøy isteden kanskje ikke nødvendigvis BMW veit aldri men har trengt litt på 2. Gen Suzuki Swift 4x4 er faktisk mye moro og gjøre ut av de har jeg sett 

Fortiden skjer det ikke for mye 

Dukker vel opp noe etterhvert 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden med kjøp og salg på vanlige med biler,og tjene litt,er forbi virker det som .

På en annen side er det vel godt å ta det litt rolig og :).

Jeg holdt og på med det en stund .

Kjøpte billige Opler ,fikset dem opp og gjorde faktisk penger ,men fant ut at det var mye arbeid ,og la det til side .

Gøy å prøve noe annet leketøy enn Bmw og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tida jeg har kjent Daniel har det aldri vært en dag uten bmw i gården :P Han har enda den siste 520'en som går og går, til tross for dårlig stand på alt utenom interiør, gir og motor ;)

Men har vært med på blant annet å hente et par Volvoer, mener å huske det var en V70 på henger vi henta sammen i Homlestrand, da skulle han prøve å fikse og selge de. Men det var ikke noe moro etter ei stund :P Han hadde også en KIA som hadde stått under vann som skulle fikses :P

Mye moro i gården der, litt av grunnen til at jeg ville ha 4x4 var også at Daniel hadde en Tahoe for et par år siden, tøff bil egenglig. Men vanskelig å finne en i god stand, samt at den ikke går inn i bukken hos han :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjer fortsatt lite om dagen 

La på sommer hjula nå i helgen 

Hadde egentlig trengt å bytte panseret men fikk en lyd i bilen som jeg brukte meste parten av helga på å finne 

Lyden var riktig nok selv forskyldt ene 32mm fast nøkkelen min hadde fått sklid ned mellom motor å karosseri som jeg ikke hadde lagt merke til og hatt liggende der i en mnd fra da jeg hadde av innsug og viskose vifta 

Også har jeg da endelig fått bestilt meg et nytt diagnose apparat 

Kjøpte meg icarsoft cr pro den dekker ca 40 bilmerker den gjør meste parten av det de dyre gjør unntatt koding tror jeg 

Var ikke veldig dyr 2349 med frakt s-l400.jpg.3cdef0fc977a8fbbd1633c314129b036.jpg

Får den i mårra onsdag så skal sjekke den mer ut da 

Hjemme har jeg ikke behov for dyrt teknisk utstyr har jeg behov for koding og dypere feilsøking tar jeg bare med bilen på jobben 

Har også prøvd å hjelpe til å få liv i en 85 635 csia som står inne hos meg nå egentlig veldig strøken bil Men den står seg ihjel 

Den ble kjørt dit den blei parkert for 14mnd siden 

Starter ikke nå men er ikke rart når bilen står u brukt i 4år å så ubrukt nesten 2 år til bilen er ikke norsk regga enda heller 

Er ikke lett for eier å forstå begrepet står seg ihjel for det blir jo aldri brukt å skal det jo virke når han vil 

received_2172823306138277.thumb.jpeg.0fff1b9935b69deb5fb93dd47ce8aa20.jpeg

Og ja bilen har stått på zito felgene i 5 år uten å bli kjørt 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel kan vel oppdatere litt på 1 mai og 

Byttet ut panseret på 525en min som jeg har hatt liggende en stund siden det som sto på bilen blei skada høsten 2017 

IMG_20190501_151445.thumb.jpg.d52151f8162b0f170e36fee43cfac47b.jpg

E24 635en har blitt hengt i min bukk den går fortsatt ikke såvidt jeg veit har ikke vert der siden lørdag 

Håper den forsvinner etterhvert jeg liker bilen men den er ikke min å da totalt uinteressant 

Veit at eier har fått med seg veiv og referanse sensorer for og få de testa måle instrumenter sier dødt

Men eier er ikke enig i det så da får han ta de til spesialist å få dem testa 

Den har bare stått hos oss for lagring og justering av eksos 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering 

Bilhengern min er nå under reprasjon av bremser og sånt og skal etterhvert bytte kjøre rampa på den pga klatte jobb på klatte jobb 

Også på lørdag blei 525en min kræsja eller kjørt borti en betong kloss i mørket så frontfanger blei knust til hælvette 

Og siden jeg ikke har kasko får jeg æren av og betale selv for skaden på min egenbil var ikke engang jeg som brukte bilen da 

Men det er sånn som skjer shit happeneds det er bare irriterende også dyrt med ny orginal M-sport fanger 

Får kansje tak i brukt 

Er fortsatt på jakt etter delebil så 

IMG_20190512_113151.thumb.jpg.76024c5cccdea106d392acd0c7871811.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Djwik changed the title to Djwik's garage E61 520d solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...