Gå til innhold

Hva står sportline for? Bmw f31


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Takk Marius :-)

Planen er og titte på en 2013 mod sedan til søndag.

Vet du hva jeg burde se etter med tanke på rust, andre svakheter osv? Vet egentlig ikke så mye om disse bilene generelt. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, vegard89 skrev:

Takk Marius :-)

Planen er og titte på en 2013 mod sedan til søndag.

Vet du hva jeg burde se etter med tanke på rust, andre svakheter osv? Vet egentlig ikke så mye om disse bilene generelt. 

Jeg kjenner ikke F30/31 godt nok, annet enn å ha prøvekjørt de. Fine og gode biler. Rust på en 2013-mod. BMW burde ikke forekomme, men tipper standardplasser som dørkanter, bakluke, og hjulbue om det skulle være noe.

@macrorain , @fupsaker og @StigJ har f30 og f31 og kan kanskje svare på svakheter??? Selv om de har M-sport og 330e, 330i og 316i/d(?) burde svakhetene på modellen være nogen lunde lik :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene hornet er en svakhet :D, det har jeg akkurat vært og byttet, og lest om andre som har gjort det samme. Utover det har min bare gått 13000km, så den har vel ikke vært utsatt for så mange svakheter enda. Ellers googlet jeg nå litt før jeg kjøpte og det dukket ikke opp noe spesielt rent teknisk. 

Funksjonell svakhet den har er jo STØY. Tror knapt jeg har kjørt en bil med mer vindstøy, helt utrolig av en så ny BMW. Ikke bare vanlig vindstøy, men også tidvis "vislelyder", jeg har også dette. Noen har letet seg gal på dette (du finner tråder på 30 sider på enkelte forum med folk som har letet etter dette og byttet speil og byttet frontruter osv osv). I praksis er det nok bare slik bilen er. Det var også svært mye dekkstøy med de originale runflatene, men det ble mye bedre med vanlige dekk. Nå overdøver vindstøyen støyen fra dekkene i litt hastighet, på godt og vondt. 

Jaa, også har vel de eldre bilene (frem til 2014-2015?) N20 motor istedenfor B48, og den har problemer med registerkjede som ryker. Jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i problemstillingen siden jeg har B48-motoren, men det er nok et issue som er lurt å sette seg inn i hvis man skal kjøpe en F30 med den motoren. Sikkert noen andre her på forumet som kan oppsummere det. Det er eneste mer alvorlige issuet jeg har hørt om som jeg kan komme på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, vegard89 skrev:

Kom sportline også med sports understell som Standard? 

 

Er det en spesiell bruktbil du titter på siden du spør om sportline? Hvilken? 

Mitt råd å er å kjøpe en M-sport utgave. Den både ser bedre ut både inni og utenpå, og vil være lettere å selge igjen i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=598632 <- i følge denne står det visst at "sport suspension" er standard, hva nå det måtte bety. 

@vegard89 Angående høyde så er selv M-sport understellet bare 10mm lavere enn originalt. Vet ikke om sportline også er lavere. Ønsker du mye senk må du nok ettermontere. Hvis du ringer eller mailer en BMW-forhandler så kan de sikkert svare helt konkret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...