Gå til innhold

Hva står sportline for? Bmw f31


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, macrorain skrev:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=598632 <- i følge denne står det visst at "sport suspension" er standard, hva nå det måtte bety. 

@vegard89 Angående høyde så er selv M-sport understellet bare 10mm lavere enn originalt. Vet ikke om sportline også er lavere. Ønsker du mye senk må du nok ettermontere. Hvis du ringer eller mailer en BMW-forhandler så kan de sikkert svare helt konkret. 

Takk. Ja leste noe om at den hadde lik høyde som m-sport, men vet ikke hva en skal tro. Kan jo sende bmw en email såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, vegard89 skrev:

Takk. Ja leste noe om at den hadde lik høyde som m-sport, men vet ikke hva en skal tro. Kan jo sende bmw en email såklart.

Om den er 10mm høyere eller lavere enn en annen er kanskje ikke så viktig, hvis du har en konkret bil i kikkerten så da har du vel bilder så du kan se hvordan den ser ut :) Skal du ha det stiveste understellet du får fra BMW så må du vel ha en M-sport. Selv den er ikke ekstremt stiv (avhengig av hva du er vant til og ønsker deg, alt er relativt) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere; støy. Men det er jo ikke så veldig mye å gjøre med det. Knirking fra plastikkdeksler i kupeen kan også forekomme. Det er også flere som har opplevd dødgang i ratt og tilhørende dunkelyder fra tannstang. Ta tak i rattet og rikk frem og tilbake når den står i ro og hør om det klunker. Man hører det godt fra både kupe og utenfra. 

Jeg har fått byttet begge høyttalerne fremme i dørene. Den ene gangen oppdaget jeg at det var fuktig under matta på passasjersiden. Da var det sprekk i høyttalerinnfestningen slik at vann kom inn i dørpanelet og rant inn over dørterskelen og ned i teppet. Andre siden var høyttaleren bare død. Men sprekk i den også.

Sjekk for fukt i baklyktene. 

 

Få fatt på chassisnr og søk opp utstyrslisten på den du skal se på. Da kan du se om den er levert med eller uten sportsunderstell. Min M-Sport ble levert med standard understell og det stod oppført i utstyrslisten.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens.

Jeg sjekket utstyrliste på den ene som hadde sportline men der sto det ingenting om sport understell, det sto bare sportline.
Så det skal med andre ord stå sportunderstell i utstyrliste uansett om det er en msport eller sportline feks? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegard89 skrev:

Takk for svar folkens.

Jeg sjekket utstyrliste på den ene som hadde sportline men der sto det ingenting om sport understell, det sto bare sportline.
Så det skal med andre ord stå sportunderstell i utstyrliste uansett om det er en msport eller sportline feks? 

 

Ja, på M-sport står det typisk slik:

704 M SPORT SUSPENSION

Se også opp for denne (da har kunden som opprinnelig bestilt bilen valgt bort sportsunderstell selv om det opprinnelig var del av pakken):

225 BORTFALL AV SPORTSUNDERSTELL

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så har jeg dette i utstyrslisten min.

225 Standard suspension og litt lengre nede på listen 337M Sport Package

Bavaria har nok gjort dette med viten og vilje da den ble bestilt til leiebilavdelingen. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, macrorain skrev:

Ja, på M-sport står det typisk slik:

704 M SPORT SUSPENSION

Se også opp for denne (da har kunden som opprinnelig bestilt bilen valgt bort sportsunderstell selv om det opprinnelig var del av pakken):

225 BORTFALL AV SPORTSUNDERSTELL

 

 

Ja skjønner. Men det som er rart, er at det sto heller ingenting om standard suspension heller?
Derfor jeg ikke helt forstår dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, vegard89 skrev:

Okei. Takk

Rart det sto at det kom som standard i den linken marius la ut i denne tråden, men kan det være at det kun var di første årsmodellene som hadde dette, også ble tatt vekk på di nyere modellene i etterkant?

Det kan være eller at det var et mulig ekstrautstyr for SportLine. Det skal dukke opp i utstyrslista om den har det. Med dette sagt kan du enkelt montere senkefjører i ettertid om behovet melder seg. Da vil den bli både lavere og stivere enn hva et M-sport-understell er om det er å foretrekke. Ellers er jo BMWs biler generelt stivere enn andre biler, så ikke sikkert du trenger det(selv om enkelte oppfatter originalt som båt).

Blir det handel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...