quandt1960

Bytte av toppdekselpakning M5X motorer (Drei Bond 1209)

19 innlegg i dette emnet

Postet (redigert)

M52TU fra og med 09/98 har også annen CCV enn M52, men det er "same shit".

Ekstra isolering er ekstrautstyr. Den varianten har jeg aldri sett noe sted.

Redigert av MrBrum

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, MrBrum skrev:

M52TU fra og med 09/98 har også annen CCV enn M52, men det er "same shit".

Ekstra isolering er ekstrautstyr. Den varianten har jeg aldri sett noe sted.

En kjenning av meg  oppgraderte på sin M54B22, men det kan være at han hadde vanlig og byttet til "Cold Climate" utgave av CCV, den er mer isolert og beskytter mer mot kondens og sånn.

MrBrum liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Bytta du alle gummipakningene som er rundt hver bolt da? Gummien der blir også gammel og hard så lokket ikke presses like hardt mot toppen som det skal.

Jeg brukte forsåvidt kun pakningsmasse i halvmånene bak og i skjøtene/hjørnene mellom topp og vanos. Gamlepakningen var ille å få av her også, men det var aldri noe fare å få noe i toppen da den satt fast i en bit på toppdekselet. Brukte trikset med å smekke toppdekselet sidelengs med en gummihammer da alle boltene var ute, da løsnet alt fra toppen.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, E.C. skrev:

Bytta du alle gummipakningene som er rundt hver bolt da? Gummien der blir også gammel og hard så lokket ikke presses like hardt mot toppen som det skal.

Jeg brukte forsåvidt kun pakningsmasse i halvmånene bak og i skjøtene/hjørnene mellom topp og vanos. Gamlepakningen var ille å få av her også, men det var aldri noe fare å få noe i toppen da den satt fast i en bit på toppdekselet. Brukte trikset med å smekke toppdekselet sidelengs med en gummihammer da alle boltene var ute, da løsnet alt fra toppen.

Nei byttet ikke de da gummien der var helt fin og elastisk, rengjorde de bare. Jeg kjøpte faktisk helt nye orginale og skulle til å bytte de men de jeg fikk var ikke like selv om delenummeret var rett og iht ETK. Se bilde, de til venstre er de som var på og de jeg fikk er de til høyre. De nye har langt mundre tetteflate inn mot boltehullet så jeg ville ikke bruke de.

image1.JPG

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå