Gå til innhold

E36: Klikking fra forhjul som øker i takt med fart


Weiders
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld.

Som overskriften avslører kommer det en klikkelyd fra høyre forhjul som øker i takt med farten. Lyden er like høy og tilstede uavhengig av svinging, bremsing og gassing.

Hva kan dette være?

Mvh. S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tikke/klikke lyd på høyre fremhjul  på cupén jeg hadde for noen år siden der var det hjulboltene som var for lange. Så ble en svak lyd fra de subbet. Men er vanskelig og feilsøke uten og se og føle det selv. Blir et skudd i blinde. Lett og sjekke for da er lyden der når du løfter hjulet av bakken og snurrer på det, men forsvinner vis du skru ut boltene et stykke og snurrer på det. Eller så kan det være andre ting som gjør det,  men det er nok synelig når man får lokalisert lyden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slik lyd på e36n min. Jekka opp forran, snurra hjulet i kjøreretning med klakkelyden. Prøvde andre vegen så var det bom stop. Slitebelegget på klossen hadde skilt seg fra metallet pga rustspreng, og klovna på midten. Kunne endt stygt. Ikke mere billigklosser :)

 

Men med slike lyder bør du finne ut av det før du kjører. Låser man ett hjul i 80 i en sving er det fort game over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av hjulet idag for å lokalisere problemet. Ruller uproblematisk begge retninger men ingen av retningene fremkalte lyden jeg hører under kjøring. Det er ikke antydning til slark noe sted heller.

Men; da jeg skrudde på hjulet og kjørte for å fremkalle lyden igjen var den søkk borte så enten har jeg fikset hva enn som var i uorden ved å demontere hjulet eller så har magiske feer reparert bilen i nattens mulm og mørke.

Takk for all hjelp og god helg til alle bidragsytere, skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...