Gå til innhold

Dekk BMW f11 525xd


erikf11
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye dekk på min BMW 525XD grunnet at det ble punktering på et dekk som ble ødelagt og må skifte alle sammen. Hva anbefales av dekk til denne? Har hatt nokian hakka black nå og er fornøyd med de, men er åpen for andre forslag så lenge det er gode dekk. 

Endret av erikf11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har RFT dekkene blitt noe bedre de siste årene?

Fikk dette på min bil, e60, i 08. Disse var jeg ikke fornøyd med, med tanke på støy. Tanken er god med RFT, men tror man må se på egenskapene på dekket samt på støytallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFT støyer fortsatt.

Når du skal se på dekk til en xDrive så anbefaler BMW å kjøpe stjernemerkede dekk. Det har dukket opp noen tilsvarende tråder her det siste året, hvor det hevdes av garantien dekker ikke unormal slitasje på alt som har med drivlinje og hjul å gjøre om det ikke er stjernemerkede dekk på. 245/40-19 er ikke lik hos f.eks. Michelin og Bridgestone. Det er mange ikke-stjernemerkede som passer utmerket og det er noen som er såpass forskjellig at det utgjør forskjell. Sistnevnte har igrunn bare å gjøre om det er forskjellig dimensjon foran/bak(bredere dekk bak).

Er alle 4 dekkene samme størrelse kan du egentlig gå for nesten hva som helst, men er du i garantitid, så kjøp stjernemerkede. Skulle det skje noe, så slipper du å bli avvist på grunn av noe så kjipt som feil dekk. Da kan de ikke vri seg unna. Dra på din lokale dekksjappe å hør med de om hva de kan tilby av dette. Jeg mener de @E.H.D nevner er stjernemerket :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

RFT støyer fortsatt.

Når du skal se på dekk til en xDrive så anbefaler BMW å kjøpe stjernemerkede dekk. Det har dukket opp noen tilsvarende tråder her det siste året, hvor det hevdes av garantien dekker ikke unormal slitasje på alt som har med drivlinje og hjul å gjøre om det ikke er stjernemerkede dekk på. 245/40-19 er ikke lik hos f.eks. Michelin og Bridgestone. Det er mange ikke-stjernemerkede som passer utmerket og det er noen som er såpass forskjellig at det utgjør forskjell. Sistnevnte har igrunn bare å gjøre om det er forskjellig dimensjon foran/bak(bredere dekk bak).

Er alle 4 dekkene samme størrelse kan du egentlig gå for nesten hva som helst, men er du i garantitid, så kjøp stjernemerkede. Skulle det skje noe, så slipper du å bli avvist på grunn av noe så kjipt som feil dekk. Da kan de ikke vri seg unna. Dra på din lokale dekksjappe å hør med de om hva de kan tilby av dette. Jeg mener de @E.H.D nevner er stjernemerket :)

 

Nei, Michelin Pilot Sport 4 har ingen stjernemerkede dekk siden de ikke leveres orginalt på noen BMW'er. 

Så vidt jeg vet finnes det ikke dekk i 245/40/19 som er stjernemerkede og ikke RFT. 

For min del ser jeg ikke nødvendigheten med stjernemerkede dekk når du kjøper fire nye dekk i orginaldimensjon. 

Og siden trådstarter har hatt Nokian Black antar jeg han ikke skal ha RFT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, E.H.D skrev:

Nei, Michelin Pilot Sport 4 har ingen stjernemerkede dekk siden de ikke leveres orginalt på noen BMW'er. 

Så vidt jeg vet finnes det ikke dekk i 245/40/19 som er stjernemerkede og ikke RFT. 

For min del ser jeg ikke nødvendigheten med stjernemerkede dekk når du kjøper fire nye dekk i orginaldimensjon. 

Og siden trådstarter har hatt Nokian Black antar jeg han ikke skal ha RFT. 

Okei. Jeg ser den og er forsåvidt enig, likevel innenfor garantitid ville jeg gjort det. Er alle 4 dekkene samme størrelse er det ingen problem uansett egentlig. Er bakdekkene breiere, så blir det litt annerledes på xDrive. En gitt dekkdim foran og bak varierer i størrelse fra leverandør til leverandør, selv om de på papiret er lik. xDrive er ømfintlig på variasjoner. Ja det er helt teit at det skal ha noe å si..

Selv valgte jeg ikke RFT og ikke stjernemerkede dekk til min xDrive med bredere bakdekk og det gikk veldig bra og ingen antydning til kødding. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...