Gå til innhold

E91 320xd med "fucked" forstilling etter forsøk på 4 hjulskontroll


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Sist helg, fikk jeg en kompis til og bytte integralforinger, casterstag med kule og midtre øvre bærearmer. Bilen føltes tight og fin etterpå. 

Leverte bilen inn på verksted for å få dette justert. Får beskjed om at bilen er klar å drar for å hente den. De sier at spissingstagene er så rustet at de ikke kunne foreta hjulstillings kontroll. Greit nok. Oppdaget i går at rattet er ute av midtstilling samt at forstillinga føles totalt annerledes ut, den er ikke like tight lengre :( 

Noen som har formening om va som kan være galt? 

Spissingstagene er foresten påtur fra KOED :D 

 

 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de har begynt med jobben og ikke orket mer. Så du får da enten klage, som er ganske rart. Eller vente på delene og deretter fra tilbake.

Når det er sagt så er det mange firma som ikke kan denne jobben. Jeg har brukt 3 forskjellige firma i Trondheim og enda er jeg ikke helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eivind320x skrev:

Ja du er på bærtur. 

spissingsstaget er bak, hvorfor skal det påvirke rattet?

Jo, ulik spissing bak påvirker rattet, bilen vil da gå  som en krabbe og rattet blir skjevt. 

At spissingen er blitt ulik bak er vel fordi de har prøvd å justere men eksenterbolten var så fastrustet i staget at det ikke var mulig å få rett, men fikk flyttet den såpass så at rattet ble skjevt. At det er noe å noe å hause seg opp over synest jeg ikke det er da verkstedet har varslet deg.

De som skrur selv bør ta en runde og sjekke at alle justeringsbolter/stag kan løsnes og er bevegelige før de leverer bilen på 4-hjulskontroll og skal bruke kostbare verkstedtimer. Både foran og bak,  Da slipper man slike episoder.

Jeg håper du bestillte nye bolter og muttere til staget ditt, ikke utenkelig at de må kappes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd; Ikke ta 4hjuls på BMWr hos andre enn BMW service. Det er mitt råd.

Til og med NAF kan ikke ta 4hjuls på BMW fordi det er en egen prosedyre hvis du ikke har orginal BMW Kinematic Diagnosis samt noe spesialverktøy til noen modeller (Ikke at NAF er noe å skryte av ellers). De fleste BMWr fra mid 80 tall og oppover har avansert hjulgeometri som må behandles deretter. Jeg blir provosert av verksteder som tar på seg jobber de faen ikke vet hvordan de skal gjøre korrekt. Jeg har sett mye rart! Sist på fattern sin E46 som ble stilt etter geometrien til en E36 og bilen kjørte så du trodde du var drita.

 

http://www.meeknet.co.uk/e38/BMW_Wheel_Alignment_System.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...