Gå til innhold

E36 3,2 gir problemer


lafi1234
 Share

Anbefalte innlegg

Har du sjekka at det faktisk er kassa som er låst, og ikke noe krøll i giroverføringen?

De kassene der er er del krøll med, dersom du må bytte ville jeg bytta til e46 M3 kassa. mener den passer med annen lamell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige syncringer og at de hopper ut av gear er ganske vanlig. Spes ved hardt bruk eller feil olje.

Meste av BMW sine kasser har noe lunde lik utveksling, skal gjøre noe større der bytter du diff. 3.2 e36 M3 har vell 3,25 org mener jeg. 3.0 har 3,15. 3.2 har derimot 210mm diff. Skal du merke det bør du bytte til 3,45/3,64 ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyder jo på intern feil da, kan være en bagatell men de kassene er ikke gode å dele. Jeg vurderte å kjøpe ei defekt for å overhale selv for ett år siden, jeg skulle klart å fått delt den men er dårlig med deler å få. Endte opp med 6 trinns ZF kasse fra Z4M ( S54b32) med dokumenterte 28k km fra Sverige.

Har du tappa olja og sett om det er spon eller større fragmenter?

8 minutes ago, 318turbodiesel said:

Er det mye styr å få på en bedre kasse enn kassen som hører til ? leser at det er mye slikt krøll med m3 kassen. Er ikke dieselkassene sterke å passer ? 

E46 M3 har også getrag 6 trinns. Den har grovere inngående aksling og veier en del mere, så den er nok grovere bygd. Hørt mye mindre tull med dem. Mener dem har samme hardy, så mellomaksling bør passe.

Dieselkassene er sterke, men har alt for lett utveksling i starten kontra bensinkasser. Dem har vell også annen vinkling også, så må lage litt småfiks som egen travers og gearoverføring. ( tror jeg )

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted gjør dette ja, kostnad er jeg usikker på da jeg ikke har bilene mine på verksted :) Tipper dem bruker en god dag, er ganske lett å ta ned kassa på e36.

Spessielt dersom du selv demonterer eksos, mellomaksling etc. ( men da er det jo bare noen få bolter for å få ned kassa også :) ) Bytte kasse tar ikke så lang tid, men det er dillet med alt rundt.

e46 m3 kasse får du for rundt 12k i bra stand. Du må fort ut med omtrent det samme for e36 M3 kasse, men de begynner å bli veldig utplukka det som ikke er helt nedkjørt. Jeg synst det er gambling.

Det enkleste er klart org ja, men vil anbefale deg å sjekke litt rundt om e46 m3. Eneste jeg vet er annerleies er inngående aksling, og dermed må du ha clutchlamell til e46 m3. men resten tror jeg er ganske likt. Begge er jo 6 trinns getrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...