Gå til innhold

Banekjøring med trommel bak?


Marius Risan
 Share

Anbefalte innlegg

Heioghå! 

Noen her inne som har erfaringer med å kjøre på bane med trommelbremser bak?

Holder på å bygge meg en budget-racer, en E36 316 med 318is motor og coilovere osv.. Desverre har denne trommelbremser bak, og har skjønt at det er endel jobb å konvertere til skiver, da man trenger nesten komplett bakstilling fra en med skiver. Har noen yellowstuffklosser liggende som jeg tenkte å slenge på foran. 

Noen ideer om hvordan dette kommer til å funke? Vil bakbremsene "fade" med en gang, eller vil det ikke være så merkbart mtp at 80% av bremsekraften kommer foran?

Bilen vil hovedsaklig bli brukt til trackdaykjøring;)

Håper noen kan komme med inspill/erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for å skru tiden tilbake til Mille Miglia hvor de kjørte tromler rundtom, alt er mulig. Men de gutta var klin gærn og daua som regel av svikt i bremsesystemet. SElv om 80% eller hva setting er på bilen er fremme vil det likevel bli ganske varmt i en trommel som ikke er tiltenkt den bruken og vil tro den kan forårsake kok i bremsevæske så der hjelper ikke at 80% er fremme. Når jeg kjørte bilslalåm gikk det greit med tromler da kjøringen ikke var lengre enn 2 min om gangen. Skal du kjøre på bane flere runder bør du prioritere gode skivebremser og bedre enn orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tolmodighet så tenker jeg du ordner det aller meste du trenger for 4-500 kroner :) Det går noen titalls slike bakstillinger på dumpen i Norge hvert år :) Koed har mye billig bl.a Tror du kommer deg unna med å kun bytte bærearmer + selve bremsene etc.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...