Gå til innhold

Billig og bra BMW deler på nett


e301984
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en BMW 525DAT XDrive 2009.

Det er litt div deler jeg må bytte etterhvert så jeg tenkte bestille alt på nett gjerne fra utlandet. 

Jeg har sett på sider som www.eurodel.no og www.autodoc.co.no. 

Disse sidene har mye forskjelige merker til bremser og filteret og det meste. 

Det jeg lurer på er hvilke merker bør man bestille som folk har god erfaring med og som er så og si likt som original? 

Eksempelvis koster Bosch bremseskiver bak 1062,- på GS!  og 462,- på autodoc. Bosch bremseklosser er også halv prisen. 

Partikkelfilter koster 22800.- hos GS og 5300,- på autodoc. må selfølgelig legge på toll og frakt så noe dyrere enn prisen som er oppgitt er det jo.

Jeg tenkte og bestille oljefilter.luftfilter.veivhusventilasjons filter. dieselfilter. støtdemper. bremser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eurodel.no virker veldig kurant, slik som autodoc.co.no

DPF som er ekstremt billig er visstnok overhodet ikke like bra som OEM, men siden prisen er så lav er det vel billigere uansett. Tenker da på hvor mye DPF kan fange opp...

Ellers er Bosch det samme overalt. Så om det er likedan varenummer så er det samme vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tennbrikket skrev:

Jeg bruker GS til å finne delenummer, så kopierer jeg det derifra og limer det inn i handlekurven på koed. Meget bra priser og varer hos koed, nesten alltid billigere enn GS, og med samme leveringstid.

 

Jeg ser Koed er billigere enn GS og har også noen erstatningsdeler som er billige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

eurodel.no virker veldig kurant, slik som autodoc.co.no

DPF som er ekstremt billig er visstnok overhodet ikke like bra som OEM, men siden prisen er så lav er det vel billigere uansett. Tenker da på hvor mye DPF kan fange opp...

Ellers er Bosch det samme overalt. Så om det er likedan varenummer så er det samme vare.

Hvilket merker bør man styre unna? Bosch skal vell være en bra leverandør til BMW? 

Skruvat også er jo billig men ikke like billig som autodoc og eurodel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan skje når du bruker autodoc, autodeler osv er at du velger ett varemerke(f.eks. Bosch), men blir tilsendt noe helt annet. Helst et merke du aldri har hørt om, men du betaler fremdeles for Bosch. Dersom du skal prøve å klage på det blir det fort vanskelig, siden du må snakke med folk i Tyskland som slår seg vrang. Dette er selvfølgelig en sjanse man kan ta for å prøve å spare litt penger.

autodoc, autodeler osv er forøvrig er eid av samme konsern og de har konstant "15% rabatt som går ut om X timer og X minutter" for å lokke deg til å handle asap.

Er forøvrig ikke toll på bildeler, men du må betale mva.

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt av autodoc før. da fikk jeg ikke kalipern jeg bestilte men kunne få en erstattningsdel til samme pris. men de fikk aldri delen på lager så jeg valgte å avbryte kjøpet og fikk pengene igjen. jeg ringte inn til dem å snakka norsk med en der. ikke beste norsken men forsto hva hun sa. de advarte meg om at mva kunne komme også. 

 

jeg ser dem har disse lokke tilbudene med tidsfrist hele tiden ja. 

de pleier å si fra om det blir endringer. det var ihvertfall min oppfattning når jg bestilte deler derfra. men det ble kraftig forsinka og jeg endte med å droppe det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.9.2017 at 17.35, Poppy skrev:

Det som kan skje når du bruker autodoc, eurodel autodeler osv er at du velger ett varemerke(f.eks. Bosch), men blir tilsendt noe helt annet. Helst et merke du aldri har hørt om, men du betaler fremdeles for Bosch. Dersom du skal prøve å klage på det blir det fort vanskelig, siden du må snakke med folk i Tyskland som slår seg vrang. Dette er selvfølgelig en sjanse man kan ta for å prøve å spare litt penger.

Jeg har samme erfaring som deg med autodoc/autodeler. Dette med å sende deler av et annet (gjerne ukjent) merke dersom de tilfeldigvis ikke hadde inne deler av det merket man egentlig ønsket seg, virker å være en policy de har. Og lagerstatusen på hjemmesiden deres kan man ikke stole på. Bestilte deler av et spesifikt merke som ifølge hjemmesiden var på lager, og fikk deler av et helt annet merke. Og skal man kommunisere med de eller benytte seg av angreretten, så er norsk språkforståelse begrenset, og varer må returneres til Tyskland (dyrt!). Jeg benyttet angreretten på trass jeg (selv om det økonomisk ikke lønte seg). Både for å ha testet det ut og for å påføre de ekstra administrativt arbeid som "straff" for feilen de gjorde. Fikk pengene mine tilbake uten problemer. Men som sagt, det lønte seg ikke, for frakt av bremseskiver med posten til Tyskland var rådyrt (returfrakt ifm angrerett må betales av kjøper). 

Eurodel er, til forskjell fra autodoc/autodeler, et norsk foretak med organisasjonsnummer i Brønnøysundsregisteret. Ved retur av varer forholder man seg til en norsk adresse. Jeg har handlet der en gang, og da fikk jeg vare av korrekt merke og delenummer. Kommer til å teste de ut flere ganger.

Personlig kommer jeg ikke til å handle fra autodoc/autodeler igjen, og jeg vil aldri anbefale mine bekjente å handle der. Men dersom man er ute etter billigst mulig del og det ikke er så nøye om man får deler av det ene eller andre merket så er det bare å kjøre på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Otis skrev:

Eurodel opplever jeg som hel norsk, med fine svar på norsk ved e-post korrespondanse. 

Ja, det er urettferdig å sette autodeler/autodoc og eurodel i samme bås. Autodeler/autodoc er et gigantisk tysk nettfirma med nettbutikk for mange land. Eurodel er et norsk foretak. Aksjefordeling er 33% til norsk daglig leder og 66% til et latvisk selskap. Så for å være presis så kan man kanskje si at Eurodel er et norsk selskap men ikke norsk-eid :)

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker så å si alltid Koed til mine BMWer. Da får jeg opp både original vare, tilsvarende original vare og alternativ vare. Da er det også lett å se om prisforskjellen er liten nok til at det er verdt å handle original del. Også er de greie på priser, rask levering og hyggelig kundeservice. På spesielt dyre deler har jeg også brukt Eurodel et par ganger. For eksempel når jeg måtte ha dobbeltmasse svinghjul til 1-serien min. Gikk egentlig smertefritt det, dog litt lengre leveringstid. Om det er veldig hast med å få delen bruker jeg GS i Oslo slik at jeg kan hente det selv, men de pleier å være ganske dyre på mye av deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at KOED har tilsvarene original deler til bra priser. faktisk nede i eurodel priser på noe :) 

regner også med at de alternative delene til KOED skal være bra uten at jeg vet det sikkert.. GS er jo ubrukelig dyre på noen ting!!!!

Mener jg så en test ev BMW bremser originale mot uoriginale og bremselengden og varighet på klosser og skiver var veldig stor forskjell. 

Nå har jeg heldigvis god tid på meg til å bestille deler så jeg får se hva jeg gjør. men er det noen som har vært borti noen merker som rett og slett ikke holder mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, e301984 skrev:

Mener jg så en test ev BMW bremser originale mot uoriginale og bremselengden og varighet på klosser og skiver var veldig stor forskjell. 

Hvis det er den videoen jeg også så, så var det BMW selv som hadde laget den (mao partisk). Mener å huske at de testet pirat-deler som utga seg for å skulle være originale BMW-deler, og ikke OEM-deler.

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hollabaloo skrev:

Hvis det er den videoen jeg også så, så var det BMW selv som hadde laget den (mao upartisk). Mener å huske at de testet pirat-deler som utga seg for å skulle være originale BMW-deler, og ikke OEM-deler.

Det kan nokk stemme.. mulig de fant no hyyyper billig klosser og skiver i kina eller noe da og sammenligna..

men vet jo aldri.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...