Gå til innhold

Erfaringer med Ebay - Global Shipping Program?


laffe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen erfaring med å få varer sendt via Ebay`s tjeneste der moms blir betalt inn på forhånd? Tok det lengre tid en normalt å få varene og hvem levert til slutt varen i Norge? 

Har en pakke på vei fra England, men trackingen virker ikke oppdatert, står bare at Tracking-detaljer er lastet opp. Ingen info om hvor pakken er, så enten har ikke selger sendt pakken (men rart siden det har stått slik en uke), ellers virker ikke sporingstjenesten. Har prøvd sporingsnummeret hos postnord og posten, men ingen treff. Hater venting i uvisshet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar lengre tid fordi selger må sende pakken til ett "shipping centre" som skal ta seg av resten. Det er nok uansett Posten som vil ende opp med leveringen i Norge.

Du kan legge inn sporingsnummer på f.eks. aftership.com som er universal sporingsside og den skal kunne finne hvilket selskap den er sendt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, det kom melding nå om at pakken min har ankommet utleveringsstedet. 31. August ble pakken innlevert i Oregon, så det gikk ikke veldig mye lenger enn andre pakker jeg har fått fra statene. Hadde regna med å vente en 2-3 dager til, så dette kom som litt av en overraskelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 timer siden, Poppy skrev:

Det tar lengre tid fordi selger må sende pakken til ett "shipping centre" som skal ta seg av resten. Det er nok uansett Posten som vil ende opp med leveringen i Norge.

Du kan legge inn sporingsnummer på f.eks. aftership.com som er universal sporingsside og den skal kunne finne hvilket selskap den er sendt med.

 

OK, det forklarer nok hvorfor det tok så lang tid fra selger markerte "itemet" som sendt til det kom noe sporingsdetaljer. Takk for tips om aftership.com. Skal teste ut når jeg kommer hjem, virka ikke fra jobbpc`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to erfaringer med global shipping program, en positiv og en negativ:

Kjøpte ett sett dører fra USA via global shipping program og det gikk smertefritt og relativt kjapt.

Kjøpte deretter ett sett speil fra USA via global shipping program, men de ble liggende i transit hos shipping senteret, heldigvis ordnet ebay opp og jeg fikk pengene tilbake, men ble dårlig med speil, og vet ingenting om selger fikk penger eller speilene sine tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt det et par ganger fra England, og det har gått helt fint. Mulig det tok en dag eller 2 ekstra, siden det må innom et shipping senter først, men ellers har det gått fint og slipper dyre utgifter som noen carriers legger til for å legge ut toll og moms.

Kan godt være at selger har merket varen som dispatched før han faktisk sendte den også, hente meg akkurat. Tok 5 dager før varen ble merket som dispatched, så kom sporingsdetaljene 3 dager etterpå og da ble varen sendt den dagen i følge sporingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...